حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا تبلت‌ها بهترین گزینه برای تحصیلات مجازی و آموزش آنلاین هستند؟

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروز می‌خواهیم با شما درباره کلاس‌های آنلاین و تبلت‌ها صحبت کنیم. تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند برای چنین کلاس‌هایی به ما قابلیت‌های بیشتری ارائه می‌دهند.

این مسئله باعث شده که امروز بخواهیم چنین موضوعی را مورد توجه قرار دهیم و درباره آن صحبت کنیم. کلاس‌های آنلاین از دوره خاصی بسیار فراگیر شدند و همین مسئله هم اهمیت حضور باکیفیت در آن‌ها را بیش از پیش کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع بدانید، تا انتها این مطالب همراه‌مان باشید.

کلاس‌های آنلاین از چه زمانی فراگیر شد؟

تا قبل‌از 1398 کلاس‌های آنلاین در جهان و کشور ما وجود داشتند اما زیاد جدی گرفته نمی‌شدند. در واقع کمتر کسی ترجیح می‌داد لذت کلاس حضوری را به کلاس آنلاین ترجیح دهد.

ازطرفی نهادهای آموزشی خصوصی و دولتی هم سرمایه‌گذاری خاصی برای این کلاس‌ها انجام نمی‌داد و زیرساخت خاصی هم برای آن وجود نداشت. همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد که کلاس‌های حضوری در تمام مقاطع و شکل‌ها به‌کل کنسل و آموزش برای دوره‌ای متوقف شود.

در چنین شرایط همه تلاش می‌کردند که به‌شکلی فرایند آموزش را ادامه دهند. تعطیلات نوروز فرصتی برای تجدید قوا بود تا ببینیم آموزش باید به چه شکلی ادامه پیدا کند. سرانجام با شروع سال تحصیلی جدید این فرصت به‌وجود آمد تا آموزش آنلاین سروسامانی به‌خود بگیرد و شرایط بهتری داشته باشد.

کلاس‌های آنلاین توانستند فرصت تحصیل برای همه را فراهم کنند؟

در زمانی که کلاس‌های آنلاین تازه می‌خواستند روی کار بیایند، دسترسی به آن‌ها برای همه فراهم نبود. پلتفرم‌های مختلفی که این کلاس‌ها را پشتیبانی می‌کردند در سطح دنیا بیشتر برای لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های کامپیوتری توسعه داده شده بودند اما در مدت کوتاهی برای تلفن‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

در شرایطی که همه بچه‌ها به چنین دستگاه‌هایی دسترسی نداشتند و مجبور می‌شدند که از دستگاه‌های هوشمند والدین خود برای این کلاس‌ها استفاده کنند. شرایط جایی سخت‌تر می‌شد که والدین نیز از داشتن چنین دستگاه‌ها بی‌بهره بودند یا نمی‌توانستند آن‌ها را در اختیار فرزندان خود قرار بدهند.

در این دوره مقاله‌های راهنمای خرید گوشی به‌شدت باب شد تا بتوانند دانش‌آموزان را در این زمینه راهنمایی کنند. از این شرایط که بگذریم پس‌از مدتی انگار گوشی‌های هوشمند هم رابط کاربری خوبی برای این کلاس‌ها ارائه نمی‌دادند و نمی‌شد از آن‌ها آن‌طور که باید استفاده کرد. پس مجبور شدیم از دستگاه‌های دیگری برای این منظور استفاده کنیم.

چه چیزی برای شرکت در یک کلاس آنلاین مزیت ایجاد می‌کند؟

کلاس‌های آنلاین همانند کلاس‌های حضوری شرایط یکسانی برای همه دانش‌آموزان فراهم نمی‌کنند. همان‌طور که در کلاس‌های حضوری ممکن است کسی در ردیف آخر باشد، تخته را خوب نبیند و صدا را خوب نشنود در کلاس‌های آنلاین نیز عوامل مختلفی می‌توانند در تجربه دانش‌آموز تاثیرگذار باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل اینترنت است که می‌تواند با ضعف خود تجربه ما از یک کلاس آنلاین را به‌کل از بین ببرد.

از عوامل دیگر باید به دستگاهی که استفاده می‌کنیم اشاره کرد. اکثر افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. درصد کمی از تبلت‌ها و درصد بسیار کمی هم از لپ‌تاپ برای کلاس‌های آنلاین کمک می‌گیرند. بسیاری حتی با استفاده از مقاله‌های راهنمای خرید لپ تاپ برای خود دستگاهی از این جنس تهیه کردند تا بتوانند راحت‌تر در کلاس‌ها شرکت کنند.

چرا استفاده از گوشی برای کلاس‌های آنلاین سخت است؟

در کلاس‌های آنلاین ما نیاز داریم که از قابلیت‌های مختلفی استفاده کنیم. کلاس‌های امروز تک‌بعدی نیستند که یک آموزگار داشته باشند که مدام حرف می‌زند و دانش‌آموزان نیز پشت دستگاه‌شان چرت بزنند! امروز همه باید در کلاس نقشی موثر و تاثیرگذار داشته باشند. به همین دلیل هم در این کلاس‌ها قابلیت‌های مختلفی هم برای آموزگار و هم برای دانش‌آموز قرار داده شده است.

برای نمونه، آن‌ها می‌توانند میکروفون خود را باز کنند و در کلاس حرف بزنند. می‌توانند برای آموزگار و استاد خود فایل‌های مختلفی را ارسال کنند و در ارائه‌ها فایل‌ها و صفحه‌نمایش خودشان را با دیگر حاضرین در کلاس به اشتراک بگذارند. می‌توانند همانند کلاس حضوری با استفاده از قابلیتی دست خود را به‌شکل مجازی بالا بگیرند تا حضورشان برای آموزگار آشکار شود.

حالا فرض کنید همه این قابلیت‌ها در گوشی‌های موبایلی وجود دارد که صفحه‌نمایش بسیار کوچکی دارند و تقریبا همه‌چیز در آن‌ها نزدیک به هم است. مسلما دانش‌آموز در استفاده از این دستگاه دچار اشتباه‌های زیادی خواهد شد و دکمه‌های اشتباه زیادی را خواهد زد. ازطرفی بخشی که مربوط به ارائه آموزگار است را به همین دلیل نمی‌تواند به‌خوبی ببینید و اگر تخته واقعی در ارائه وجود داشته باشد، سخت می‌تواند محتوای آن را بخواند.

محصولی که در کلاس آنلاین معجزه می‌کند!

در کلاس آنلاین شما می‌توانید به کمک یک تبلت دسترسی بسیار بهتری به محتواهای مختلف داشته باشید. با استفاده از تبلت‌ها شما فضای بیشتری در اختیار دارید و دست‌تان برای ارائه و استفاده از امکانات مختلف کلاس نیز بازتر است. صفحه بزرگ‌‌تر باعث می‌شود که شما محتواهای کلاس را بهتر مشاهده کنید اما از دستگاه سبکی بهره‌مند شوید که مشکلات لپ‌تاپ را ندارد و از آن ارزان‌تر هم هست.

چگونه بهترین تبلت برای شرکت در کلاس‌های آنلاین را پیدا کنیم؟

برای انتخاب بهترین تبلت شما باید به نیازهای خود توجه کنید. اگر می‌خواهید این محصول را تنها برای کلاس‌های آنلاین تهیه کنید، گزینه‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده زیادی هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

تبلت‌های گران‌قیمت عموما برای کارهایی مثل طراحی گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که احتمالا مناسب شما نیست. در فروشگاه‌های معتبر می‌توانید محصولات مختلف را رصد کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما در این زمینه دیجی‌کالا خواهد بود.

جمع‌بندی

تبلت‌ها به‌دلیل صفحه بزرگ‌تری که دارند باعث می‌شوند که دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند بهتر محتوای کلاس‌های آنلاین را ببینید. ازطرفی آن‌ها نسبت به لپ‌تاپ قابل ‌حمل‌تر و سبک‌تر هم هستند. این مزیت‌ها باعث می‌شود که بسیاری از افرادی برای چنین هدفی تبلت را به گوشی هوشمند ترجیح دهند.

نظر شما چیست؟ به‌نظر شما تبلت‌ها برای کلاس‌های آنلاین کاراتر هستند یا گوشی‌های موبایل؟ از شما ممنونیم که تا انتهای این متن همراه ما بودید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات