حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Helio G100 با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های اقتصادی معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

یک هفته پیش بود که گوشی تکنو Camon 30S Pro با تراشه Helio G100 و دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد. تراشه مدیاتک این گوشی هنوز رسما معرفی نشده بود و حالا این تراشه‌ساز تایوانی تصمیم گرفته جزئیات بیشتری درباره آن ارائه کند. تراشه مدیاتک Helio G100 با پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های اقتصادی عرضه خواهد شد.

تراشه مدیاتک Helio G100

بر اساس مشخصات دقیق به اشتراک گذاشته شده توسط Mediatek باید گفت که تراشه Helio G100 در زمینه CPU و GPU تقریباً مشابه Helio G99 است. در تراشه جدید، قابل توجه‌ترین تغییر پشتیبانی اضافه شده از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی محسوب می‌شود.

مدیاتک هلیو G100 دارای یک پردازنده مرکزی (CPU) هشت هسته‌ای با ۲ کلاستر به قرار زیر است:

۱- کلاستر اول ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز

۲- کلاستر دوم ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز

این تراشه از حافظه رم LPDDR4X و فضای ذخیره سازی UFS 2.2 پشتیبانی می کند، در حالی که حداکثر وضوح صفحه نمایش 2520 در 1080 پیکسل می‌تواند باشد.

تراشه Helio G99 یک انتخاب محبوب برای میان رده‌های با اتصال 4G بود زیرا قیمت پایین‌تری نسبت به تراشه‌های Dimensity همین برند دارد. قابل درک است که رزلوشن دوربین اصلی موبایل‌ها از سال 2022 افزایش داشته‌اند و به همین دلیل است که Helio G100 حالا از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند.

فناوری ادغام پیکسل تا ۲.۲ میکرومتر نیز می‌تواند در کنار قابلیت زوم کراپ-سنسور از مزایای پشتیبانی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی محسوب شود.

تراشه جدید مدیاتک حالت آسانسور دارد!

تراشه جدید همچنین “حالت آسانسور” را ارائه می دهد اما به چه معنا؟ مدیاتک می‌گوید برای شرایطی مانند قرار گرفتن درون آسانسور یا تونل‌هایی که پوشش مخابراتی را متاثر می‌کند، حالت ویژه‌ای دارد که گوشی شما سریع‌تر به پوشش مخابراتی بازگردد.

نظر شما چیست؟ تراشه مدیاتک هلیو جی ۱۰۰ را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)