حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باریک‌ترین حافظه رم LPDDR5X برای موبایل توسط سامسونگ معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

یکی از اصلی‌ترین راه‌های درآمدی سامسونگ از بخش حافظه‌های رم و در مجموع بخش نیمه‌هادی‌هاست. این برند کره‌ای برای کسب درآمد پایدار باید حتما به‌روز باشد و فناوری‌های جدید را ارائه نماید. در همین راستا، به تازگی باریک‌ترین حافظه رم LPDDR5X برای موبایل توسط سامسونگ معرفی شده است.

باریک‌ترین حافظه رم LPDDR5X برای موبایل

سامسونگ به تازگی یک تراشه جدید LPDDR5X DRAM را معرفی کرده که باریک ترین در نوع خود است. این تراشه‌های 12 نانومتری در مدل‌های 12 و 16 گیگابایتی موجود هستند. محصول جدید برای بازار حافظه‌های رم کم مصرف طراحی شده و بیشتر گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های “هوش مصنوعی روی دستگاه” را هدف قرار می‌دهد.

ضخامت تراشه جدید 0.65 میلی متر بوده که 9 درصد باریک‌تر از نسل قبلی خود است. این شرکت تخمین می‌زند که ضخامت کمتر سبب شود راه خنک‌کاری آن 21.2 درصد بهتر شود.

سامسونگ تراشه جدید را با بهینه‌سازی برد مدار چاپی (PCB) و تکنیک‌های ترکیب قالب‌گیری اپوکسی ساخته و ضخامت حافظه رم LPDDR5X را به اندازه یک ناخن دست رسانده است. این محصول در یک ساختار 4 پشته‌ای ساخته شده که چهار لایه را با هم ادغام کرده و هر یک از دو DRAM LPDDR تشکیل شده است.

سامسونگ در حال حاضر تراشه نازک جدید را برای تولیدکنندگان ارسال می‌کند. با افزایش تقاضا برای حافظه موبایل با کارایی بالا و چگالی بالا، این شرکت قصد دارد ماژول‌های 6 لایه 24 گیگابایتی و 8 لایه 32 گیگابایتی را برای دستگاه های آینده توسعه دهد.

نظر شما درباره این موفقیت سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)