بررسی کلمات کلیدی رقبا به شما کمک شایانی در ریختن استراتژی محتوایی و سئو خواهد کرد به همین دلیل مدیران وب سایت ها و متخصصین سئو همواره دنبال روشی برای برای پیدا کردن بهترین روش بررسی کیوردهای رقبا هستند، در این مقاله چندین روش جامع و کارآمد برای بررسی کلمات کلیدی رقیب به شما آموزش خواهیم داد.
استفاده از ابزارهای خارجی تحلیل کلمات کلیدی
ابزارهای متعددی برای تحلیل کلمات کلیدی وجود دارند که میتوانید از آنها برای شناسایی کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید. برخی از این ابزارها شامل SEMrush، Ahrefs، Moz و Google Keyword Planner میشوند. با وارد کردن URL وبسایت رقیب در این ابزارها، میتوانید فهرستی از کلمات کلیدی که آنها برای آن رتبه دارند را بدست آورید.
تحلیل محتوای داخلی وبسایت رقیب
بررسی دقیق محتوای وبسایتهای رقبا میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی که آنها استفاده میکنند را شناسایی کنید. این شامل عناوین مقالات، متا تگها، و حتی تگهای H1 و H2 است.
استفاده از ابزارهای شبیه سازی سرچ کنسول
تنها ابزار ایرانی که قابلیت شبیه سازی سرچ کنسول رقبا را دارد، رنک فایند است، یکی از کاربردهای اصلی شبیه سازی سرچ کنسول رقبا برای بررسی کلمات کلیدی رقباست، که در فرایند تدوین استراتژی محتوایی سایت کمک شایانی به مدیران سایت ها میکند.
ابزار دیگری که رنک فایند مدعی تاثیرگذاری بالای آن روی سئو هست، کیوردگپ یاب می باشد، این ابزار نیز به وبمستر ها و مدیران سایت ها کمک میکنند تا کلمات کلیدی گپ یا خلا و فقر محتوایی حوزه خود را پیدا کرده و با تولید محتوا روی آن موضوعات بیشترین ورودی را از گوگل بگیرند.
یک از بی نظیرترین ابزارهایی که داخل رنک فایند وجود دارد امکان استعلام و دیدن لیست تمامی رپورتاژهای رقبا می باشد، این در این وب سایت وجود دارد در واقع یک نوع بک لینک چکر رپورتاژی می باشد.
اجازه دهید در ابتدا تاریخچه این ابزار رو بررسی کنیم و سپس به بررسی تک تک ابزارهای آن بپردازیم.
رنک فایند یک پلتفرم ابزار محور است که ایده آن از اواخر سال 1398 روی کاغذ آمد و بعد از تلاش های بی وقفه توسط متخصصین ایرنی، آبان ماه 1400 رسما رونمایی شد و به مرور ارتقا پیدا کرد و الان ابزار های مختلفی را در زمینه سئو در اختیار کاربران قرار میدهد که شامل موارد زیر است:
این ابزارها در نوع خود منحصر به فرد هستند و در بحث سئو به مدیران وب سایت ها کمک می کنند و باعث می شوند راه چند ساله را در چند ماه طی کنند، این نکته هم لازم به ذکر است که دو ابزار ملخ و عنکبوت هیچ نمونه مشابه ایرانی و خارجی ندارد. در ادامه اطلاعات بیشتری در رباطه با ابزارهای داخلی این سایت به شما خواهیم داد.
هر سایتی استراتژی مخصوص خود را دارد و در یک سری کلمات خاص قرار است در نتایج موتور های جست و جو در رتبه های اول باشد. هر فرد دارای سایتی مجبور بود برای دیدن رتبه سایت خود در کلمه مشخص آن را گوگل جست و جو کرده و به حالت دستی رتبه آن را پیدا کند.
این ابزار علاوه بر صاحبان سایت ها برای وب مستر ها و سئو کاران هم می تواند مناسب باشد و در کمترین زمان از رتبه کلمات کلیدی سایت خود مطلع شوند.
این ابزار عناوینی که در حوزه فعالیت شما گپ هستند ( یعنی برای آن عنوان، محتوایی نوشته نشده یا حداقل محتوا را دارد) را پیدا می کند که می توانید به کمک آن ها سریع تر رشد کنید و به رتبه های بالا تر بیایید. این ابزار دارای چهار الگورتیم می باشد:
یکی از دغدغه های اصلی افراد هنگام زدن یا بالا آوردن یک سایت. پیداکردن یک دامنه و نام مناسب برای آن سایت است. که همیشه زمان بر بوده.
انتخاب یک دامنه مناسب اصول خاص خود را دارد و نیاز مند صرف زمان بسیار زیادی است تا یک دامنه خوب و مناسب انتخاب شود. البته مشکل از اینجا شروع می شود که بعد از پیدا کردن دامنه باید بررسی کنید که آیا این دامنه که انتخاب کرده اید قبلا ثبت شده است یا نه، که اگر از قبل ثبت شده باشد باید دوباره شروع کنید یک نامی دیگر انتخاب کنید.
ابزار دامنه یاب رنک فایند تمام این مشکل ها را حل کرده است و با تفکیک حوزه های مختلف، در کمترین زمان 1000 ها دامنه را برای شما همراه با آزاد بودن یا نبودن دامنه به شما پیشنهاد میدهد که شما می توانید حوزه کاری خود را مثلا فروشگاهی، مجله ای، شرکتی و … را انتخاب کنید و دامنه های مختلف مرتبط با آن حوزه را مشاهده کنید.
اگر سئو کار، یا مدیر یک سایت باشید قطعا با سرچ کنسول کار کرده اید و با آن آشنا هستید. به کمک سرچ کنسول به طور حرفه ای می توانید سایت خود را آنالیز کنید و از تعداد کلیک گرفته تا کلماتی که با آن ورودی دارید و … را بررسی می کند و می توانید تمام آن ها را مشاهده کنید.
ملخ یا شبیه ساز سرچ کنسول رقبا برای اولین بار توسط رنک فایند ایده پردازی شد و به مرحله اجرا رسید که می توانید به کمک این ابزار سرچ کنسول های رقبای خود را ببینید و بفهمید که از چه کلماتی ورودی زیادی دارند و شما هم از آن ها استفاده کنید.
جذب ورودی از طریق گوگل یکی از اصلی ترین دغدغه های سئو کاران و مدیران سایت می باشد. که این جذب راه و روش های مختلفی دارد یکی از مهم ترین این روش ها که باعث نتیجه گیری سریع و زود بازده می شود درج رپورتاژ در سانه های بزرگ مرتبطه با حوزه فعالیت یا خبری است.
برای نتیجه گیری با بازدهی بسیار از رپورتاژ باید زمان و انرژی زیادی گذاشت تا استراتژی مناسبی آماده کرد که دردسر های خاص خود را دارد.
ثبت نام در رنک فایند
برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا، شما باید وارد سایت rankfind.net شوید و بسته های مختلف با قیمت های بسیار مناسب و اقتصادی را مشاهده و بررسی کنید و درباره ابزار ها و نحوه کار آن ها مطالعه کنید و در سایت ثبت نام کنید و بسته مناسب خود را خریداری و شروع به استفاده از رنک فایند کنید.