حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کل خانواده گلکسی تب اس ۱۰ سامسونگ با تراشه مدیاتک عرضه خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | تبلت، سامسونگ، شایعات

آنطور که پیداست مدیاتک با تلاش پیوسته خود موفق شده کم‌کم زیر پوست سامسونگ هم برود و در مدل‌های پرچمدارش ظاهر شد. به تازگی در یک گزارش غیررسمی اما موثق می‌شنویم که کل خانواده گلکسی تب اس ۱۰ سامسونگ با تراشه مدیاتک عرضه خواهد شد.

تراشه خانواده گلکسی تب اس ۱۰ سامسونگ

چند روز پیش، شایعات حاکی از آن بود که برخی از مدل های گلکسی تب اس 10 ممکن است دارای پردازنده مدیاتک باشند. اکنون، به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال برداشتن گامی قاطع‌تر است و تمامی تبلت‌های رده بالا در سری Tab S10 را به تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مجهز می‌کند.

این خبر توسط افشاگر معتبر یعنی Ice Universe منتشر شده که ادعا می‌کند همه مدل‌های Galaxy Tab S10 پردازنده های اسنپدراگون کوالکام را کنار خواهند گذاشت.

در ابتدا، شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه ممکن است تنها یک مدل در سری Tab S10 از تراشه مدیاتک دیمنسیتی استفاده کند، اما این یک تغییر استراتژی کامل برای سامسونگ است. طبق گزارش‌ها، عرضه این تبلت‌ها برای پاییز ۱۴۰۳ تعیین شده است.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم می تواند افزایش قیمت پردازنده‌های پیشرفته کوالکام در سال‌های اخیر باشد. تغییر به MediaTek می تواند یک اقدام استراتژیک سامسونگ برای صرفه جویی در هزینه باشد که به آنها امکان می دهد قیمت رقابتی‌تری را برای سری Tab S10 تعیین کنند.

تراشه پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس با تمرکز روی هوش مصنوعی رسما رونمایی شد

مدل بازار امریکا گلکسی تب اس ۱۰ پلاس سامسونگ نیز در پایگاه داده Geekbench با پردازنده Dimensity 9300 Plus مشاهده شده است. این تراشه پرچمدار فعلی مدیاتک است که بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته CPU با عملکرد بالا در کنار یک GPU قدرتمند است.

اینکه آیا این تغییر کامل به MediaTek برای سامسونگ و مصرف کنندگان آن مفید است یا خیر، باید صبر کرد و دید. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این راهبرد استفاده از تراشه‌های مدیاتک در محصولات پرچمدار سامسونگ، گسترش خواهد یافت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)