حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو شیائومی SU7 Ultra با موتور قدرتمند V8s HyperEngine رسماً معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو، شیائومی

شیائومی در رویداد بزرگ امروز خود، نه‌تنها از گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و لوازم خانگی، بلکه از پیشرفته‌ترین خودرو خود، Xiaomi SU7 Ultra، که درحال‌حاضر در مرحله نمونه اولیه است، رونمایی کرد. این خودرو با مشخصات ویژه خود ازجمله موتور پیشرفته HyperEngine V8 با قدرت 1548 اسب بخار، نقطه‌عطف مهمی برای شیائومی محسوب می‌شود.

خودرو شیائومی SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra درحقیقت مدل بهبودیافته Xiaomi SU7 می‌باشد که دارای طول و عرض بیشتر و ارتفاع کمتر نسبت‌به آن است. این خودرو به رنگ زرد لایتنینگ با نماد منحصربه‌فرد رعدوبرق، تیغه‌های باد جانبی و بال عقب بزرگ مزین شده است.

خودرو شیائومی SU7 Ultra

خودرو شیائومی SU7 Ultra

لی جون، مدیرعامل شیائومی، با معرفی SU7 Ultra بیش از همه بر روی موتور اختصاصی آن، HyperEngine V8s، مانور داد. این موتور قدرتمند دارای حداکثر سرعت 27200 دور در دقیقه، 578 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 635 نیوتن‌متر است که آن را به قوی‌ترین موتوری تبدیل می‌کند که شیائومی تاکنون تولید کرده است.

نمونه اولیه این خودرو به سه موتور شیائومی شامل دو V8S و یک V6S مجهز است که حداکثر قدرت ترکیبی 1548 اسب بخار را ارائه می‌کند که حتی از لوکس‌ترین خودروهای اسپرت مانند بوگاتی شیرون با 1479 اسب بخار نیز پیشی می‌گیرد. علاوه‌بر این، SU7 اولترا دارای یک باتری پرقدرت با توان خروجی 1330 کیلووات است.

برای ترمز، SU7 Ultra به ترمز AP Racing با کارایی بالا با کالیپرهای ثابت شش پیستونه جلو و عقب و لنت‌های مسابقه مجهز شده است که قادر به تحمل دمای بیش از 800 درجه هستند. این خودرو از موتور معکوس برای بازیابی انرژی ترمز استفاده می‌کند و حداکثر بازیابی نیروی ترمز 0.6G را ارائه می‌دهد. در شرایط ترمز کامل نیز، می‌تواند شتاب بیش از 2.36G را با فاصله ترمز 0 تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در 25 متر ایجاد کند.

خودرو شیائومی SU7 Ultra

خودرو شیائومی SU7 Ultra

شتاب صفر تا صد SU7 اولترا تنها 1.97 ثانیه، رسیدن به 200 کیلومتر در ساعت در 5.96 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر در ساعت است. طراحی «تمام کربن» این خودرو دارای قطعات بدنه 100 درصد از جنس فیبر کربن است که وزن آن را به 1900 کیلوگرم کاهش می‌دهد، سبک‌تر از برخی خودروهای تولیدی با اندازه مشابه.

طراحی شیائومی SU7 اولترا به‌طور قابل‌توجهی با SU7 متفاوت است و دارای بال عقب فیبر کربنی عظیم است که تا 2145 کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند. سایر قسمت‌های خودرو نیز برای ساختار آیرودینامیک‌تر اصلاح شده‌اند، ازجمله افزودن دو دریچه بزرگ جلو و بزرگتر شدن قسمت جلو.

شیائومی قصد دارد رکورد جدیدی را در کلاس سدان‌های برقی چهار در در Nürburgring ثبت کند. درحال‌حاضر، سریع‌ترین خودروی الکتریکی در Nürburgring فولکس واگن ID.R با زمان دور 6:05.336 دقیقه است. سریع‌ترین خودروی برقی چهار در در اطراف Nürburgring نیز، پورشه تایکان توربو GT با زمان دور زدن 7:07.55 دقیقه است. هدف این شرکت شکستن رکورد دور پیست افسانه‌ای Nürburgring Nordschleife در ماه اکتبر است.

شیائومی درحال‌حاضر تنها شیائومی SU7 استاندارد را در چین به‌فروش می‌رساند. مشخص نیست که آیا شیائومی SU7 اولترا گواهینامه جاده‌ای دریافت خواهد کرد و برای فروش عمومی عرضه می شود یا خیر.

نظر شما درباره خودرو اسپرت شیائومی SU7 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی