حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی قصد دارد به زودی حسگرهای دوربینش را بجای IMX با نام LYTIA عرضه کند

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سونی

سونی ممکن است تمام حسگرهای تصویر گوشی هوشمند خود را از این به بعد تحت برند LYTIA عرضه کند، از جمله سنسورهای فعلی IMX. طبق یک گزارش جدید، این شرکت به آرامی برند IMX را برای سنسورهای تصویر موبایل کنار می‌گذارد. این شرکت قبلاً برخی از حسگرهای IMX را به LYTIA (LYT) تغییر نام داده است. این شرکت قصد دارد تا سال 2026 تمام حسگرهای دوربینش را با نام LYTIA عرضه کند.

سونی حسگرهای تصویر موبایل IMX خود را به LYTIA تغییر نام می‌دهد

سونی یکی از اولین نام‌هایی است که هنگام صحبت در مورد سازندگان دوربین گوشی‌های هوشمند به ذهن خطور می‌کند. این شرکت ژاپنی از سال 2003 در این صنعت فعالیت می‌کند و حسگرهای تصویر را برای بسیاری از شرکت‌های گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند. سنسورهای IMX این شرکت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان رده یافت می‌شوند. این شرکت در کنار سامسونگ و چند شرکت دیگر در صنعت حسگرهای تصویر پیشرو است.

چند سال پیش، سونی خط جدیدی از سنسورهای تصویر موبایل را با نام LYTIA معرفی کرد. این شرکت گفت که نام تجاری جدید «جهان بینی و ارزشی را که حسگرهای تصویر موبایل آن‌ها ارائه می‌دهد را به جهان منتقل می‌کند.» سونی می‌گوید که هدف از ایجاد LYTIA “ادامه دادن تاریخچه درخشان این شرکت در زمینه عکاسی و فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند” و دسترسی افراد بیشتری به تجربه تصویربرداری خلاقانه “فراتر از تصور” است.

پس از ایجاد این برند، سونی به تدریج مجموعه حسگرهای تصویر موبایل LYTIA را گسترش داد. این شرکت محصولات جدیدی را در دسته‌های مختلف، از جمله چند محصول پرچمدار، عرضه کرده است. به عنوان مثال، OnePlus 12 از سنسور پرچمدار LYT-808 برای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خود استفاده می‌کند. اما دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی آن دارای سنسور IMX581 سونی است، در حالی که دوربین 64 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری این گوشی نیز از سنسور OV64B OmniVision استفاده می‌کند.

به گفته Yogesh Brar در X، مجموعه سنسورهای IMX سونی به زودی کنار گذاشته خواهند شد. این شرکت ژاپنی در حال پایان دادن به این برند برای حسگرهای تصویر خود است و LYTIA آن را در تمام بخش‌ها جایگزین می‌کند. نام دوربین‌های 50 مگاپیکسلی IMX890 و IMX882 نیز به LYT-701 و LYT-600 تغییر پیدا کرده است.

تکمیل گذار از IMX به LYTIA در سال 2026 اتفاق خواهد افتاد

سونی قصد دارد به تدریج همه حسگرهای IMX را به LYT تغییر نام دهد. طبق گزارش‌ها، این فرآیند تغییر نام تجاری در سال 2026 تکمیل خواهد شد. ریلمی قبلاً تأیید کرده است که ریلمی 13 پرو و پرو پلاس آینده این شرکت دارای سنسورهای 50 مگاپیکسلی LYT-701 و LYT-600 سونی هستند. این گوشی‌ها اواخر این ماه معرفی خواهند شد.

سونی همچنین باید به زودی سنسورهای تصویر جدید LYTIA را معرفی کند. چراکه رقیب اصلی این شرکت یعنی سامسونگ، اخیراً از یک سنسور 200 مگاپیکسلی و دو سنسور 50 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار رونمایی کرده است.

نظر شما درباره حسگرهای دوربین سونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی