حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری اوپو با سونی در استفاده از سنسور دوربین LYTIA در گوشی Find N3

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اوپو، دوربین

سنسورهای دوربین سونی به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده‌اند و کیفیت تصویر و عملکرد بالایی را ارائه می‌دهند. همچنین نوآوری آن‌ها عکاسی با وضوح بالا و ویژگی‌های پیشرفته را در گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها ممکن کرده است. صبح امروز، Sony Semiconductor در حساب رسمی Weibo خود اعلام کرد که با اوپو همکاری کرده است تا سنسور دوربین LYTIA سونی و موتور تصویر فوق‌العاده OPPO را ترکیب کرده و به‌طور مشترک مجموعه حسگرهای تصویر LYTIA را با فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه در گوشی‌های آینده برند چینی ارائه کنند.

همکاری اوپو با سونی در استفاده از سنسور دوربین LYTIA

طبق اعلام رسمی، سونی از نور و سایه محاسباتی در نسل جدید حسگرهای خود استفاده خواهد کرد و اوپو نیز ادعا می‌کند که این همکاری، نسل بعدی عکاسی محاسباتی را رقم می‌زند.

در فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه LYTIA، اولین لایه یک فتودیود و لایه دوم ترانزیستور است. لایه اول به تشخیص نور کمک می‌کند و لایه دوم در ذخیره و پردازش اطلاعات نوری به‌کار می‌آید. هر دو به‌طور همزمان با هم کار می‌کنند تا نور بیشتری را جذب کرده، لکه‌های ناخواسته را در عکس‌ها کاهش دهند و موقعیت‌های نورپردازی دشواری مانند زمانی که روشنایی و تاریکی زیاد با هم وجود دارد را مدیریت کنند.

همکاری اوپو با سونی در استفاده از سنسور دوربین LYTIA

همکاری اوپو با سونی در استفاده از سنسور دوربین LYTIA

این همکاری به این معنی است که نسل بعدی گوشی هوشمند اوپو از این فناوری دوربین استفاده خواهد کرد. شایان‌ذکر است که اوپو پیش از این تراشه NPU مخصوص تصویربرداری خود به نام Mariana X را نیز توسعه داده است.

پیش از این، افشاگر معروف WHYLAB در Weibo فاش کرده بود که دوربین اصلی OPPO Find N3 دارای حسگر تصویر LYTIA (LYT800) شامل سنسور 53 مگاپیکسلی با مشخصاتی مشابه با Sony IMX888 قدیمی است. انتظار می‌رود که سری پرچمدار vivo X100 نیز از حسگر تصویر LYTIA سونی استفاده کنند.

نظر شما درباره همکاری اوپو با سونی در استفاده از سنسور دوربین LYTIA چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی