حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین تراشه ۳ نانومتری سامسونگ با نام Exynos W1000 رسما معرفی شد

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

در حالی که اپل همین حالا تراشه‌های ۳ نانومتری خود را در محصولاتش استفاده می‌کند، محصولات کوالکام و مدیاتک همچنان از معماری ۴ نانومتری بهره می‌برند. آنطور که پیداست، این کره‌ای‌ها هستند که زودتر از رقبای تایوانی و امریکایی خود به تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری دست پیدا کرده‌اند. امروز اولین تراشه ۳ نانومتری سامسونگ با نام Exynos W1000 رسما معرفی شده است. همانطور که می‌دانید تراشه‌های سری Exynos W مربوط به محصولات پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند می‌شوند.

تراشه سامسونگ Exynos W1000 اولین نمونه ۳ نانومتری این شرکت

اگزینوس دبلیو ۱۰۰۰ سامسونگ

اگزینوس دبلیو ۱۰۰۰ سامسونگ

سامسونگ سرانجام از اولین تراشه ۳ نانومتری خود با نام Exynos W1000 رونمایی کرد. این تراشه احتمالاً در ساعت‌های هوشمند آتی سامسونگ به نام‌های Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra استفاده خواهد شد.

تراشه اگزینوس دبلیو ۱۰۰۰ با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری نسل دوم ریخته‌گری سامسونگ (احتمالاً SF3) ساخته شده است.

این SoC دارای یک CPU مجهز به فناوری big.LITTLE با پنج هسته در ۲ کلاستر است:

کلاستر اول ۱ هسته Cortex-A78

کلاستر دوم ۴ هسته Cortex-A55

سامسونگ ادعا می‌کند که CPU جدید در مقایسه با Exynos W930 زمان اجرای نرم افزارها را 2.7 برابر سریعتر خواهد کرد و تعویض برنامه‌ها سریعتر انجام می‌شود. عملکرد تک هسته‌ای این پردازشگر مرکزی تا 3.4 برابر سریع تر و عملکرد چند هسته‌ای 3.7 برابر سریع تر است.

این SoC از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G68 MP2 استفاده می کند و می تواند صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح 640 در 640 پیکسل را مدیریت کند. این تراشه همچنین دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی است.

سامسونگ از بسیاری از فناوری‌های جدید برای کاهش اندازه و بهبود عملکرد و کارایی این کمک می‌گیرد. در این تراشه برای بهبود راندمان انرژی و اتلاف گرما از فناوری FOPLP استفاده می‌شود.

همچنین با استفاده از فناوریePOP حافظه رم و حافظه داخلی بالای همان تراشه تعبیه می‌شود. سامسونگ همچنین از فناوریSiP برای تعبیه تراشه یکپارچه مدیریت انرژی (PMIC) روی مجموعه تراشه استفاده کرد.

تراشه Exynos W1000 همچنین دارای صفحه نمایشگر همیشه روشن 2.5D  برای بهبود تجربه کاربر با جزئیات بالاتر و رنگ های بهتر در حالت AoD (همیشه روشن) است.

این تراشه مجهز به بلوتوث LE برای صدا و حافظه رم LPDDR5 برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی است. از ویژگی‌های اتصال آن می توان به 4G LTE، بلوتوث، Wi-Fi b/g/n، GPS و NFC اشاره کرد.

گزارش‌های قبلی می‌گفتند که تراشه Exynos W1000 در Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra استفاده خواهد شد. ادعا شده که به لطف فناوری‌های جدیدتر Exynos W1000، این ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌توانند با ۱ بار شارژ بین ۲ تا ۳ روز دوام بیاورند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ به زودی می‌تواند یک تراشه پرچمدار موبایلی با فناوری ۳ نانومتری رونمایی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)