حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 16 و 16 پلاس به یک پردازنده جدید مجهز خواهند شد

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل

به احتمال زیاد اپل بر خلاف سال‌های گذشته، هر چهار مدل آیفون 16 را به نسل یکسانی از پردازنده های سری A خود مجهز کند. این اطلاعات توسط سایت MacRumors در کدهای سمت سرور اپل کشف شده است.

هدف از استفاده از پردازنده یکسان در کل سری آیفون 16 احتمالا «Apple intelligence» می‌باشد

طی دو سال گذشته، اپل با تجهیز مدل‌های پایه گوشی‌های خود به تراشه‌های نسل قدیمی، مدل‌های پرو و پرو مکس را از همتایان عادی خود متمایز کرده است. به عنوان مثال، مدل‌های فعلی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای تراشه A16 Bionic هستند، همان تراشه‌ای که در سری آیفون 14 پرو استفاده می‌شد، در حالی که مدل‌های آیفون 15 پرو دارای تراشه جدیدتر A17 Pro هستند.

طبق این گزارش، کد فاش شده پنج شماره مدل جدید (iPhone17,1 تا iPhone 17,5) را نشان می‌دهد که همگی دارای یک شناسه مشترک هستند که معمولاً نشان‌دهنده یک خانواده تراشه یکپارچه هستند. این در تضاد با شناسه‌های قبلی مدل‌های آیفون 15 است که بر اساس تراشه مورد استفاده متفاوت بود.

این برابری تراشه در شماره مدل‌ها نشان می‌دهد که انتظار می‌رود همه مدل‌ها، از آیفون 16 استاندارد تا پرو مکس، از پردازنده آینده اپل، یعنی تراشه A18 استفاده کنند. با این حال، این لزوماً به معنای عملکرد یکسان در تمام سری نیست. مدل‌های Pro ممکن است همچنان نسخه‌ای پیشرفته، احتمالاً A18 Pro، با پیشرفت‌هایی مانند هسته‌های GPU اضافی در مقایسه با مدل‌های پایه عرضه شوند.

رویکرد اپل برای متمایز کردن دستگاه‌های پرچمدار خود بر اساس عملکرد منحصر به فرد است. رقبایی مانند گوگل و سامسونگ معمولاً از چیپست یکسانی در همه مدل‌های سری پرچم‌دار خود استفاده می‌کنند.

شاید اپل قصد داشته باشد یک iPhone SE جدید در سال آینده معرفی کند

دلیل اصلی تصمیم اپل برای استانداردسازی تراشه در تمام مدل‌های آیفون 16 می‌تواند تاکید بر هوش اپل(Apple intelligence) باشد. اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه به توان پردازشی قابل توجهی نیاز دارد. اپل سعی دارد تا بر خلاف سری آیفون 15، اعضای خانواده آیفون 16 همگی به ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت مجهز شوند. اطمینان از اینکه همه آیفون‌های آینده قادر به اجرای این ویژگی‌ها هستند، احتمالاً برای استراتژی اپل برای افزایش فروش آیفون‌های نسل بعدی خود ضروری است.

جالب اینجاست که کد فاش شده پنج شماره مدل جدید را نشان می‌دهد که از یک تراشه استفاده می‌کنند می‌کنند و احتمالا مدل پنچم به‌روزرسانی مدل iPhone SE را در سال آینده نشان می‌دهد. با این حال، این موضوع در این مرحله صرفاً در حد حدس و گمان است. به طور کلی تایید شده است که سری آیفون 16 حدوداً در ماه سپتامبر عرضه خواهند شد.

نظر شما درباره سری آیفون 16 اپل و پردازنده این گوشی‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر