حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده گوگل تنسور G5 پر پایه معماری 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گزارشی از تایوان حاکی از آن است که نمونه‌های اولیه گوگل Tensor G5 با موفقیت به بهره برداری رسیده است. تنسور G5 که از معماری ساخت 3 نانومتری بهره می‌برد قرار است از طراحی کاملاً داخلی گوگل استفاده کند و توسط TSMC ساخته خواهد شد.

تنسور G5 گوگل، استفاده از معماری ساخت شرکت سامسونگ را کنار خواهد گذاشت

در حالی که سری گوگل پیکسل 9 آینده از چیپست تنسور G4 مبتنی بر طراحی اگزینوس ساخته شده بر روی گره 4 نانومتری Samsung Foundry استفاده خواهند کرد، شایعه شده است که جانشین این پردازنده شرایط کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

ظاهراً گوگل قصد دارد این تراشه را شخصاً از صفر طراحی کند و به جای Samsung Foundry از معماری پیشرفته TSMC استفاده می‌کند. شبکه خبری تایوانی Ctee.com گزارش می‌دهد که نمونه‌های اولیه Tensor G5 با موفقیت تولید شده است.

این بدان معناست که گوگل بیشتر طراحی Tensor G5 را نهایی کرده است و آماده است تا قبل از ورود به تولید انبوه در سال آینده وارد فاز بعدی توسعه شود. در این گزارش عنوان شده که پردازنده سری پیکسل 10 گوگل بر اساس «آخرین» فناوری فرآیند TSMC ساخته شده است. اما به جزئیات معماری ساخت پردازنده اشاره‌ای نمی‌کند.

معماری مورد بحث می‌تواند N3E یا N3P باشد، اما احتمالاً اولی است. با این وجود، این یک گام بزرگ نسبت به تراشه‌های نسل قبلی Tensor است که به دلیل عملکرد ضعیف و گرمای بیش از حد توان رقابت با پردازنده‌های دیگر را نداشتند. با این اوصاف، Tensor G5 به احتمال زیاد می‌تواند عملکردی برابر با تراشه‌های پیشرفته کوالکام، مدیاتک، سامسونگ و شاید حتی اپل داشته باشد.

به احتمال زیاد تنسور G5، به واسطه تغییر سیاست‌های گوگل در زمینه تولید ممکن است در هنگام عرضه با مشکلاتی روبرو شود. این مسئله می‌تواند دلیل تولید زودهنگام نمونه‌های اولیه این پردازنده را توضیح دهد. چراکه اکنون گوگل یک سال فرصت دارد که تا قبل از عرضه سری پیکسل 10، هر گونه مشکل احتمالی این پردازنده را برطرف کند.

نظر شما درباره پردازنده گوگل تنسور G5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر