حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده گوشی های سری پیکسل ۱۰ گوگل بدون همکاری با سامسونگ ساخته خواهد شد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، گوگل

اولین نشانه‌ها از تصمیم گوگل برای ایجاد تغییرات اساسی در پردازنده‌های تنسور، اکنون در پایگاه داده ورودی/خروجی این شرکت پیدا شده و بنظر می‌رسد این پردازنده جدید برای اولین بار در سری پیکسل ۱۰ استفاده خواهد شد. گفته می‌شود که تراشه مذکور، هیچ شباهتی با چیپست‌های اگزینوس سامسونگ ندارد و دیگر توسط سامسونگ تولید نخواهد شد.

ساخت پردازنده گوشی‌های سری پیکسل ۱۰ گوگل به TSMC سپرده خواهد شد

از زمان عرضه پیکسل 6 از سال 2021، گوگل دیگر از چیپست‌های کوالکام استفاده نکرده است، و استفاده از پردازنده‌های اختصاصی خودش را در دستور کار قرار داده. البته این تنها بخشی از ماجرا، همانطور که اکثر علاقه‌مندان دنیای فناوری در جریانند، تمام نسل‌های Tensor تا به امروز، از جمله Tensor G4 مورد انتظار که در سری پیسکل ۹ استفاده خواهد شد، نه تنها حاوی بسیاری از فناوری Exynos هستند، بلکه این تراشه‌های الهام گرفته شده از سامسونگ، توسط خود سامسونگ نیز ساخته می‌شود. این موضوع باعث شده که پردازنده‌های تنسور در مقایسه با رقبای خود حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند.

با این حال، همانطور که قبلاً چندین بار گزارش شده است، انتظار می‌رود که این مسئله در سال 2025 به طور اساسی تغییر کند. Tensor G5 که در حال حاضر با اسم رمز «Laguna Beach» در حال توسعه است، یک تراشه کاملاً مستقل خواهد بود. این پردازنه که در سری پیکسل ۱۰ استفاده خواهد شد بر اساس معماری ARM طراحی می‌شود و سازنده آن نیز بجای سامسونگ، TSMC خواهد بود. گزارش مذکور در یک پایگاه داده برای اولین بار رؤیت شد و توسط شخصی به نام Wojciechowska رمزگشای و شرح داده شده است.

پردازنده سری پیکسل ۱۰ گوگل

تصویر متن ورودی پایگاه داده

اولین چیپست کاملاً اختصاصی گوگل در دست توسعه قرار دارد

تصویر زیر سرنخ‌های بی معنی موجود در پایگاه داده را رمزگشایی می‌کند. سازنده تراشه TSMC و فناوری مورد استفاده در ساخت تراشه InFO POP نام دارد. این در حالی است که تنها بخش ساخت سامسونگ رم 16 گیگابایتی یکپارچه است، یعنی درست همان مقداری در Pixel 9 Pro استفاده خواهد شد.

تفسیر متن موجود در پایگاه داده گوگل

برچسب حمل و نقل مجازی نیز اطلاعات بیشتری در مورد معامله ارائه می‌دهد. NPI-Open (معرفی محصول جدید) ابتدایی بودن تراشه اشاره می‌کند، زیرا گوگل احتمالاً قبل از عرضه جانشین پیکسل 9 به 16 ماه زمان آزمایش برای اولین طراحی مستقل خود نیاز دارد.

نظر شما درباره برنامه گوگل برای پردازنده Tensor G5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر