حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تخفیف های اپل در بازار چین به افزایش فروش آیفون‌ها کمک کرده است

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، عملکرد تجاری شرکت ها

در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، یعنی چین فروش آیفون در ماه گذشته به لطف تخفیف های اپل، روندی افزایشی داشته است. در هفته اول سال 2024، فروش گوشی‌های این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد کاهش داشت. با این حال در ماه مارس (اسفند)، اپل کنترل اوضاع را بدست گرفت و فروش آیفون‌ها 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه افزایش یافت. در ماه آوریل (فروردین)، فروشی گوشی‌های اپل به شکل شگفت انگیزی، 52 درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافت. آخرین گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد که آمار فروش ماه می‌ (اردیبهش و خرداد)، 40 درصد افزایش داشته است.

رقابت با هواوی، اصلی‌ترین دلیل اپل برای ارائه تخفیف در بازار چین است

پس از انتشار سری Mate 60 در تابستان گذشته، هواوی بازگشتی پرقدرت به بازار گوشی‌های هوشمند چین داشت. علی‌رغم محدودیت‌های ایالات متحده که برای جلوگیری از دستیابی این شرکت به پردازنده‌هایی که از 5G پشتیبانی می‌کنند، طراحی شده‌اند، هواوی این سری را به پردازنده Kirin 9000s با پشتیباین از 5G مجهز کرد. این تراشه توسط SMIC، بزرگ‌ترین کارخانه ریخته گری چین، با استفاده از یک گره فرآیند ۷ نانومتری قدیمی ساخته شده است. پس از سری Mate 40 که در سال 2020 معرفی شد، سری Mate 60 اولین گوشی هواوی بود که از 5G پشتیبانی می‌کرد.

اگر اوضاع به همین شکل پیش برود، هوآوی به زودی یک میلیارد دستگاه فعال خواهد داشت که سیستم عامل HarmonyOS اختصاصی این شرکت را اجرا می‌کنند که نشانه‌ای از چالشی است که اپل در چین با این شرکت به شدت تحریم شده دارد. عرضه سری میت 60 موجی از حس ملی گرایی را برای کاربران چینی به همراه داشت که به فروش گوشی‌های جدید کمک کرد. همچنین ممنوعیتی که سال گذشته بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشت، ممنوعیتی بود که کارمندان دولتی اجازه نمی‌داد که حین کار، از گوشی‌‌های ساخت اپل استفاده کنند.

برای سه ماهه دوم مالی که در انتهای ماه مارس به پایان رسید، عرضه ضعیف آیفون در چین طی آن دوره باعث شد تا اپل گزارش کند که در مقایسه با سال گذشته 10 درصد کاهش تحویل دستگاه را در سراسر جهان تجربه کرده است. علاوه بر این، فروش کل محصولات اپل(شامل مک، آیپد و ….) طی مدت مذکور در چین نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.1 درصد کاهش یافت. اما از ماه مارس به بعد همه چیز برای اپل تغییر کرد.

کاربران چینی می‌توانند تا 318 دلار برای خرید یک آیفون تخفیف بگیرند!

اپل موفق شد که با کمک تخفیف‌هایی که برای آیفون‌هایش در نظر گرفت، مجدداً فروش گوشی‌های خود را در چین افزایش دهد. این شرکت، 318 دلار تخفیف برای آیفون 15 پرو مکس 1 ترابایتی در نظر گرفت. در حالی که قیمت آیفون 15 128 گیگابایتی را نیز 194 دلار کاهش داد. محاسبات بلومبرگ نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در چین در ماه مه بیش از 13 درصد افزایش یافته است و فروش گوشی‌های عیر چینی، که عمدتاً محصولات اپل را شامل می‌شود، حدود 52 درصد افزایش داشته است.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که اپل توانسته است روز‌های سخت خود در بازار چین را پشت سر بگذارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر