حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم استقبال از بازی‌های کنسولی روی آیفون و آیپد

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل

سری آیفون ۱۵ پرو اپل به لطف تراشه A17 Pro این شرکت می‌تواند بازی‌های کلاس کنسول را مستقیما روی گوشی شما اجرا کند. در زمان اعلام این ویژگی تصور می‌شد که دنیای گیمینگ موبایلی متحول شود. با این حال آمارها از عدم استقبال از بازی‌های کنسولی روی آیفون و آیپد خبر می‌دهند.

اجرای بازی‌های کنسولی روی آیفون و آیپد

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Appfigures، بازی‌های AAA برای آیفون و آیپد آنقدرها که اپل انتظارش را داشت، موفق نیستند. در حال حاضر بازی‌های Resident Evil Village و Assassin’s Creed Mirage برای iOS و iPadOS در دسترس قرار دراند اما استقبال کاربران آنقدری نبوده است. این بازی‌ها برای نمایش ارتقای قدرت سخت‌افزاری سری iPhone 15 Pro مثال عالی هستند.

این گزارش جدید استدلال می کند که عرضه این بازی‌ها برای iOS و iPadOS در واقع یک شکست هستند. به عنوان مثال، بازی Assassin’s Creed Mirage از Ubisoft از زمان انتشار آن در تاریخ ۱۷ خرداد تاکنون حدود ۱۲۳ هزار بار دانلود شده است، اما کمتر از ۳ هزار کاربر پرداخت درون برنامه‌ای را کامل (هزینه ۴۹ دلاری) انجام داده‌اند.

همچنین دانلود روزانه به طور متوسط ​​کمتر از ۳ هزار بار بوده است. این ارقام به طور قابل توجهی کمتر از سایر بازی‌های رایگان iOS و iPadOS است.

بازی Resident Evil 4 که اواخر پاییز سال گذشته برای iOS عرضه شد نیز با مشکل مشابهی مواجه است. فقط ۳۵۷ هزار نفر این بازی را دانلود کرده‌اند و 7000 نفر 29 دلار برای تجربه کامل پرداخت نموده‌اند. بازی Resident Evil Village تنها 5750 کاربر دارد که پرداخت درون برنامه‌ای را کامل انجام داده‌اند.

تحلیلگران بر این باورند که مردم بازی‌های ساده‌تر و معمولی‌تر را روی گوشی و تبلت خود ترجیح می‌دهند. محبوب‌ترین بازی‌های موبایل معمولاً آنهایی هستند که گرافیک فانتزی و گیم پلی ساده مناسب برای صفحات لمسی را ارائه می‌کنند.

بازی‌های کلاس کنسول برای تجربه بهتر، به دسته بازی فیزیکی و نمایشگر بزرگ نیاز دارند. در حقیقت بازی کردن آن روی نمایشگرهای زیر ۷ اینچی موبایلی خیلی لذتی ندارد.

البته عوامل دیگری نیز در این آمار دخیل هستند. به عنوان مثال، فقط آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس از این بازی‌ها پشتیبانی می کنند و آیپدهایی با حداقل تراشه های M1 و بالاتر اجازه اجرای بازی های کلاس کنسول را می‌دهند. این امر تعداد کاربرانی را که می توانند از این بازی‌ها لذت ببرند، محدود می کند.

با این وجود، برخی معتقدند که اپل به استودیوهای بازی‌سازی پول پرداخته تا بازی خود را برای آیفون توسعه بدهند تا این شرکت بتواند سخت افزار قدرتمند خود را تبلیغ کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بازی‌های کنسولی روی موبایل جذاب خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)