حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انواع چاپ کارت دعوت و کارت دعوت دیجیتالی

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کارت دعوت، فرستاده‌ای کاغذی است که حامل خبر یک رویداد خاص مانند مراسم شادی (عروسی، جشن تولد، جشن فارغ التحصیلی و …)، عزا (مراسم ختم، مراسم چهلم و …) ، و انواع مهمانی، کنفرانس و همایش یا رویدادهای خاص است. این کارت‌ها نه تنها نقش اطلاع‌رسانی دارند، بلکه می‌توانند ذوق و سلیقه میزبان را نیز به نمایش بگذارند.

استفاده از انواع کارت دعوت چاپی تا الان مرسوم بوده است و در سال های اخیر هم عده ی زیادی از مردم به کارت دعوت های آنلاین رو آوردند که هر یک از این دو مورد مزایا و معایب خاص خود را دارند که می خواهیم با هم آنها را بررسی کنیم.

کارت دعوت چاپی

کارت دعوت چاپی

کارت دعوت های چاپی معمولا بر روی کاغذهای گرم بالا چاپ می شوند و سپس در یک پاکت قرار گرفته و به اشخاص مورد نظر ارسال می گردند. این کارت دعوت ها ممکن است موضوعات فرهنگی، هنری، مذهبی یا سیاسی داشته باشند.

 

انواع جنس چاپ کارت دعوت

  • • کاغذ گلاسه: رایج‌ترین نوع کاغذ برای کارت دعوت، با سطحی براق و صاف که در گرماژهای مختلف موجود است و معمولا از گرماژهای بالاتر آن برای چاپ کارت دعوت استفاده می شود تا دوام و کیفیت بیشتری داشته باشد.
  • • کاغذ کتان: ظاهری شیک و کلاسیک دارد و حس گرما و صمیمیت را القا می‌کند. کاغذهای کتان دارای بافت های ظریف مربعی یا طرح ابر و باد هستند که بسیار شیک و زیبا به نظر می رسند.
  • • کاغذ کرافت: بافتی خاص و رنگ‌های طبیعی دارد و برای دعوت‌های ساده و دوستدار محیط زیست مناسب است. کاغذهای کرافت در واقع مقواهای با گرماژ پایین تر قهوه ای رنگ هستند که حس و حال قدیمی و خاصی را به مخاطب نشان می دهند.
  • • چرم: کارت دعوت های چرمی چند سالی است که به بازار آمده اند و بسیار خاص و لوکس به نظر میرسند. این کارت های چرم علاوه بر چاپ بسیار با کیفیت و خیره کننده، حس بسیار خوبی به مخاطب منتقل می کنند.

 

انواع ابعاد چاپ کارت دعوت

ابعاد چاپ کارت دعوت بستگی به موضوع آن، مخاطبان آن و بودجه ی در نظر گرفته شده دارد.

  • • سایز استاندارد کارت دعوت: رایج‌ترین ابعاد کارت دعوت، 15 در 10 سانتی‌متر هستند.
  • • مربعی: ابعاد 15 در 15 سانتی‌متر، ظاهری مدرن و خاص به کارت دعوت شما می‌دهد.
  • • مستطیلی بلند: ابعاد 10 در 20 سانتی‌متر، برای دعوت‌هایی که متن یا اطلاعات بیشتری دارند مناسب است.
  • • غیرمعمول: می‌توانید با سفارش ابعاد دلخواه، کارت دعوتی منحصر به فرد داشته باشید.

 

انواع طراحی کارت دعوت

بسته به اینکه کارت دعوت شما برای چه رویدادی طراحی شده است و مخاطبان آن چه کسانی هستند، می توانید کارت خود را شخصی سازی کنید.

  • • ساده و مینیمال: کارت دعوت های ساده و مینیمال برای رویدادهای رسمی و اداری مناسب هستند. البته در سال های اخیر با ترند شدن طراحی مینیمال، از این نوع طراحی برای موضوعات غیر رسمی و اداری هم استفاده می شود.
  • • شیک و کلاسیک: با استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های ظریف و لوکس، حس تجمل را القا می‌کند. رنگ های مانند طلایی و مشکی یا نقره ای و سورمه ای از این دست رنگ های خاص هستند.
  • • رمانتیک: با طرح‌های گل، قلب و رنگ‌های شاد، برای عروسی و جشن‌های عاشقانه مناسب است.
  • • شاد و فانتزی: با طرح‌های کارتونی و رنگ‌های شاد، برای جشن‌های تولد و مناسبت‌های شاد استفاده می‌شود.

 

روش‌های چاپ کارت دعوت

چاپ افست، چاپ دیجیتال و چاپ برجسته از جمله روش‌های متداول چاپ کارت دعوت هستند. هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب روش مناسب به عوامل مختلفی مانند تیراژ، کیفیت و قیمت نهایی بستگی دارد.

چاپ افست معمولا برای تیراژ بالاتر از ۳۰۰ عدد مقرون به صرفه است و کاربرد دارد. چاپ افست کارت دعوت حدود ۷ الی ۱۰ روز کاری زمان می برد و قیمتی بسیار پایین تر از سایر روش های چاپ، مانند چاپ دیجیتال دارد. چاپ دیجیتال کارت دعوت هم مناسب تیراژ های پایین تر از ۳۰۰ عدد است و با اینکه قیمت بالاتری نسبت به چاپ افست دارد، اما برای مواقعی که شما عجله دارید و می خواهید به صورت فوری (چند ساعته یا یک روزه) کارت های خود را تحویل بگیرید، چاپ دیجیتال بهترین گزینه است.

  1. ۱- مزایای چاپ کارت دعوت: کارت‌های دعوت چاپی حس ظرافت و رسمیت را القا می‌کنند. آنها می‌توانند به عنوان یادگاری از یک رویداد خاص نگهداری شوند.
  2. ۲- معایب چاپ کارت دعوت: چاپ کارت‌های دعوت می‌تواند پرهزینه باشد، به خصوص برای تیراژهای بالا. همچنین ممکن است زمان‌بر باشد و نیاز به هماهنگی با چاپخانه داشته باشد.

 

کارت دعوت دیجیتالی یا آنلاین

کارت دعوت آنلاین

کارت دعوت های دیجیتالی در دوران کووید محبوب شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. به دلیل شیوع بیماری در دوران کووید و لغو شدن مراسم ها، معمولا میزبانان کارت دیجیتالی ای برای دوستان و عزیزان خود ارسال می کردند که یا فوت شخصی را به اطلاع برسانند، یا خبر از شروع زندگی مشترک خود دهند و یا سایر مواردی که نیاز به اطلاع رسانی به نزدیکان داشت.

کارت های دعوت دیجیتالی را به روش های گوناگونی می توان با دیگران به اشتراک گذاشت، می توان آنها را به ایمیل افراد ارسال کرد و یا آنها را از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به دست مخاطبان رساند. این سادگی در ارسال و انتشار، باعث شده که افراد زیادی به کارت دعوت دیجیتالی علاقمند شوند.

  1. ۱- مزایای کارت دعوت دیجیتالی: کارت دعوت‌های آنلاین مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند. آنها همچنین به شما امکان می‌دهند تا به سرعت و به آسانی لیست مهمانان خود را مدیریت کنید و ارسال آنها را انجام داده و پیگیری کنید.
  2. ۲- معایب کارت دعوت دیجیتالی: کارت دعوت‌های آنلاین ممکن است به اندازه کارت‌های دعوت چاپی رسمی یا خاص به نظر نرسند. برخی افراد ممکن است دعوت‌های آنلاین را به اندازه دعوت‌های چاپی جدی نگیرند.

 

انتخاب نوع مناسب کارت دعوت

انتخاب بین کارت دعوت چاپی و آنلاین به عوامل مختلفی از جمله بودجه، رسمیت رویداد، مخاطبان و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اما ما چند نکته را در این بخش ذکر می کنیم که به شما در انتخاب کارت دعوت مناسب کمک می کند.

  • • اگر به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستید، کارت دعوت‌های آنلاین را انتخاب کنید.
  • • اگر می‌خواهید رویدادی رسمی و خاص برگزار کنید، کارت‌های دعوت چاپی را انتخاب کنید.
  • • اگر می‌خواهید لیست مهمانان خود را به سرعت و به آسانی مدیریت کنید، کارت دعوت‌های آنلاین را انتخاب کنید.
  • • اگر می‌خواهید دعوت‌هایتان به یاد ماندنی باشند، کارت‌های دعوت چاپی را با طراحی‌های منحصر به فرد یا چاپ‌های خاص انتخاب کنید.

در نهایت، مهم‌ترین چیز این است که نوع دعوتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه سبک و سلیقه شما را نشان دهد و لحن رویدادتان را به درستی القا کند.

 

نکات تکمیلی

  • • چه می خواهید کارت دعوت آنلاین و چه کارت دعوت چاپی را انتخاب کنید، فراموش نکنید که حتماً اطلاعات مهمی مانند تاریخ، زمان و مکان در کارت دعوت خود درج کنید.
  • • می‌توانید با استفاده از تصاویر، رنگ‌ها و فونت‌های مختلف، کارت دعوت خود را شخصی‌سازی کنید.
  • • قبل از ارسال کارت‌های دعوت خود، حتماً غلط املایی و نگارشی آنها را بررسی کنید.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات