حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئو مقایسه عمر باتری سرفیس لپتاپ ۷ با مک بوک پرو – تقابل تراشه‌های Snapdragon X Elite با M3 Pro

ماه گذشته بود که سرفیس لپتاپ جدید مایکروسافت با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شد. این دستگاه با نام سرفیس لپتاپ ۷ شناخته می‌شود. ۸ ماه پیش نیز اپل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید با تراشه سری M3 را رسماً معرفی کرد که امکان انتخاب با تراشه M3 Pro و M3 Max هم وجود داشت. امشب با هم می‌خواهیم ویدئو مقایسه عمر باتری سرفیس لپتاپ ۷ با مک بوک پرو را تماشا کنیم. جایی که در حقیقت تقابل تراشه‌های Snapdragon X Elite با M3 Pro را شاهد هستیم.

عمر باتری سرفیس لپتاپ ۷

مقایسه مشخصات سخت افزاری سرفیس لپتاپ ۷ با مک بوک پرو ام ۳ پرو

مقایسه مشخصات سخت افزاری سرفیس لپتاپ ۷ با مک بوک پرو ام ۳ پرو

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تفاوت بین مشخصات سخت‌افزاری این ۲ محصول اپل و مایکروسافت زیاد است. در حالی که مک بوک پرو ۲۰۲۴ مدل ۱۴ اینچی که با تراشه اپل M3 Pro یک باتری بزرگ ۷۰ وات‌ساعتی دارد، سرفیس لپتاپ ۱۳.۸ اینچی مایکروسافت تنها یک باتری ۵۴ وات‌ساعتی دارد و تراشه مایکروسافت اسنپدراگون ایکس الیت در قلب آن می‌تپد.

این یعنی باتری مک بوک پرو حدودا ۳۰ درصد بزرگتر از باتری سرفیس لپتاپ ۷ است. با این حال نماینده اپل رزلوشن نمایشگر بالاتری هم دارد.

همچنین تراشه محصول اپل باید کم‌مصرف‌تر باشد چرا که فناوری جدیدتر ۳ نانومتری را دارد اما محصول مایکروسافت تراشه ۴ نانومتری دارد. در آخر باید گفت تفاوت سیستم عامل نیز وجود دارد.

بیاید با هم به تماشای ویدئو تست باتری مایکروسافت Surface Laptop 7 و اپل Macbook Pro 2024 بنشینیم:

 

همانطور که دیدید، با وجود تفاوت توان تراشه اپل در بخش پردازش گرافیکی و دیگر تفاوت‌هایی که بالاتر ذکر شد اما این نماینده مایکروسافت است که با استفاده از تراشه بهینه و نسل جدید کوالکام توانسته در کنار دیگر بهینه‌سازی‌های لازم موفق به شکست مک بوک پرو اپل شود!

اسنپدراگون X Elite کوالکام رسماً معرفی شد: قدرت‌نمایی جدی در بخش لپ‌تاپ‌های ویندوزی

نظر شما چیست؟ دنیای لپتاپ‌های ویندوزی در حال تحول است، این تحول را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)