حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده های سری M4 در تمامی مک‌های سال 2024 و 2025 اپل استفاده خواهند شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

پردازنده اپل M4 با مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی آیپد پرو اپل معرفی شد، اما این شرکت استراتژی گسترده‌‌ای برای استفاده این پردازنده در مک‌های آینده خود دارد. گفته می‌شود که این اولین باری خواهد بود که اپل یکی از پردازنده‌های سری M را در تمام محصولات خانواده مک استفاده می‌کند و این شامل محصولات دسکتاپ فوق‌العاده قدرتمندی نیز می‌شود.

مک پرو و مک استودیو جدید که در نیمه دوم سال 2025 وارد بازار خواند شد، احتمالاً دارای پردازنده M4 Ultra خواهند بود.

مدل‌های به روز شده مک‌بوک پرو که شایعه شده در سه ماهه چهارم سال 2024 وارد بازار می‌شوند، احتمالاً اولین اعضای مک اپل خواهند بود که با تراشه M4 عرضه می‌شوند. درست مانند سال گذشته، انتظار می‌رود این غول فناوری سه لپتاپ را معرفی کند که در دو اندازه 14 و 16 اینچی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در رابطه با بقیه خانواده، مارک گورمن از بلومبرگ معتقد است که رونمایی از مک پرو و مک استودیو جدید در سال 2025 اتفاق خواهد افتاد و این دو محصول به پردازنده M4 Ultra مجهز خواهند شد

در حال حاضر، حدس و گمان‌های بسیار زیادی درباره زمان معرفی مک‌های مبتنی بر M4 وجود دارد. گفته می‌شود که مک‌بوک پروها، آیمک‌های جدید (نسخه‌های ارزان‌قیمت و رده بالا) و مک‌مینی جدید (مدل‌های اقتصادی و بالارده) بین اواخر سال 2024 و اوایل سال 2025 عرضه می‌شوند. مک‌بوک ایرهای جدید نیز در بهار 2025 عرضه خواهند شد. مدل‌های مک پرو و مک استودیو هم در نیمه دوم سال آینده از راه می‌رسند. این اولین باری است که اپل قصد یک خانواده پردازنده جدید را در تمام مک‌های خود استفاده کند.

عملکرد تراشه M4، یک سر و گردن بالاتر از رقبا است!

پیش از این، گزارش شده بود که مک پرو و مک استودیو هر دو با M4 Ultra عرضه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که قبل از معرفی M4 Ultra شاهد M4 Pro و M4 Max خواهیم بود. در حالی که فعلاً هیچ شایعه تخمینی از عملکرد این پردازنده‌ها نداریم، اما مدل پایه M4 که در دل آیپد پروهای اولد قرار دارد بسیار امیدوار کنند ظاهر شده است، زیرا نسخه 10 هسته‌ای این تراشه به راحتی رقبایی مانند Snapdragon X Elite و M3 Pro را شکست می‌دهد.

علاوه بر این، خوشبختانه مدل 9 هسته‌ای نیز افت عملکرد قابل توجهی در مقایسه با مدل 10 هسته‌ای ندارد. با توجه به اینکه گفته مدل‌های جدید مک بوک پرو دارای سیستم خنک کننده قوی‌تری خواهند بود، ممکن است اپل، M4 را به گونه‌ای تغییر دهد که با سرعت کلاک بالاتری کار کند و امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بالاتری را ارائه دهد.

نظر شما درباره برنامه‌های اپل برای خانواده مک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر