حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین روش های کاشت مو برای تمام سنین که باید بدانید

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در طی سال های اخیر در همه حوزه های مخلتف به ویژه در حوزه پزشکی شاهد رشد و پیشرفت هستیم. به همین دلیل حتی افرادی که به صورت ژنتیکی یا بر اثر بیماری های مختلف دچار طاسی یا ریزش شدید موهای خود را از دست داده اند، می توانند برای کاشت مو اقدام کنند. چون خوشبختانه روش های مختلفی برای کاشت مو فراهم شده که شرایط کاشت مو را برای افراد متقاضی مختلف فراهم کرده است. به همین منظور در این مقاله قصد داریم بهترین روش های کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی روش های مختلف کاشت مو برای سنین مختلف

همان طور که می دانید افراد مختلف به دلایل متفاوت در سنین مختلف دچار ریزش مو می شوند و ممکن است شدت ریزش مو یا کم حجمی موها برای افراد مختلف، متفاوت باشد. به همین دلیل بدیهی است که روش های کاشت مو بر اساس میزان ریزش مو، الگوی ریزش و سایر موارد مختلف دیگر نیز متفاوت خواهد بود. با این وجود به منظور آشنایی بیشتر در ادامه این مقاله بهترین روش های کاشت مو را بررسی و معرفی می کنیم.

کاشت مو با روش FUG

یکی از رایج ترین و بهترین مراحل کاشت مو که محبوبیت و طرفداران زیادی دارد، کاشت مو با روش FUG است. این روش با نام پیوند واحد فولیکولی نیز شناخته می شود. در این روش که معمولا با جراحی همراه است، یک نوار پوستی از از بانک مو که حاوی فولیکول های سالم و تخریب نشده است، از پشت سر جدا می شود. پس از آن فولیکول های مو زیر میکروسکوپ قرار گرفته و توسط تکنسین فولیکول های سالم آن جدا می شود. سپس فولیکول های مورد نظر به ناحیه مورد نظر منتقل می شود. این روش با وجود این که یک روش سنتی و قدیمی است، اما جز روش های مطمئن برای کاشت مو محسوب می شود.

کاشت مو با روش FUT

یکی دیگر از روش های رایج و بسیار کاربردی برای کاشت مو، روش FUT است. برای این روش کاشت مو، از میکروسکوپ های پر توان استفاده می شود. بدین صورت که ابتدا مقدار کمی از موها و محل اهدا کننده جدا شده و سپس تحت بزرگنمایی میکروسکوپ، گرافت هایی ایجاد می گردد. بدین صورت که در این ناحیه 1500 تا 2500 گرافت که شامل 7000 تا 9000 تار مو است، ایجاد شده و برداشته می شود. سپس در ناحیه مورد نظر و ناحیه ریزش مو، برش های ریزی که مشابه با روش طبیعی کاشت مو است، ایجاد می شود. یکی از مهم ترین مزایای کاشت مو با روش FUT این است که در محل کاشت مو برش های ریز و کمی ایجاد شده و باعث جای زخم نمی شود. همچنین محل کاشت قابل رویت نخواهد بود و شاهد نتایج طبیعی و بسیار عالی خواهید بود.

کاشت مو با روش BHT

یکی دیگر از روش های رایج و جدید برای کاشت مو روش BHT ( Body Hair Transplant ) و به معنی انتقال مو از بدن به سر است. بدین صورت که از قسمت های مختلف بدن مانند سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی، کتف و … با روش پانچ برداشته می شود. سپس موهای برداشته شده به قسمت مورد نظر و در نواحی که دچار ریزش مو شدید شده اند، پیوند زده می شود. این روش برای افرادی پیشنهاد می شود که در نواحی ریزش یا پشت سر آن ها، بانک موی مناسبی وجود ندارد و نمی توان فولیکول های سالم برداشت.

کاشت مو با روش SUT

کاشت مو با روش SUT نیز جز بهترین روش های کاشت مو جدید محسوب می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این روش کاشت مو این است که به جای استفاده از روش های دستی برای ایجاد گرافت، از دستگاه های مخصوص با روش اتوماتیک استفاده می شود. با این روش امکان بروز خطاهای انسانی به شدت کاهش پیدا کرده و باعث از بین رفتن بانک موی فرد نمی شود. علاوه بر این، یکی از مهم ترین مزایای این روش کاشت مو این است که در یک جلسه می توان 14000 تار موی واقعی را برداشت و سپس کاشت. بنابراین در یک جلسه هم می توان نواحی مختلف سر را که دارای ریزش موی شدید هستند را پوشش داد.

کاشت مو با روش سلول بنیادی (PRP)

جدیدترین و یکی از بهترین روش های کاشت مو، کاشت مو با سلول های بنیادی یا به اصطلاح سلول درمانی است. در این روش سلول های سالم و زایا از فولیکول های سر جدا شده و سپس کشت داده می شود تا بتوان فولیکول های سالم را از آن جدا کرد. پس از آن تعداد زیادی از سلول های زایا به محل مورد نظر در سر که ریزش شدید داشته و دچار کم حجمی شده، تزریق می گردد. یکی از مهم ترین مزایای این روش کاشت بی خطر بودن آن و کاهش یافتن بروز یا انتقال بیماری به فرد متقاضی کاشت مو است. علاوه بر این، تاثیر ماندگاری و جوابدهی این روش کاشت مو بلند مدت و طولانی است و معمولا در طی یک تا دو جلسه انجام می شود.

کاشت مو به روش Super FUE Plus

کاشت مو با روش Super FUE Plus جز روش های نوین محسوب می شود و مزایای بسیار خوبی دارد. در این روش کاشت مو با استفاده از دستگاه های هوشمند و تمام الکترونیک انجام می شود. بدین صورت که برای برداشتن گرافت های سالم از موها، گرافت های ضخیم و چند لایه ای انتخاب شده و سپس بدون آسیب رسیدن به بافت های زیرین پوست، از سطح عمیق تر پوست جدا می شود. پس از آن به بافت های زیرین پوست سر و در نواحی مورد نظر سر  پیوند زده می شود. یکی از مهم ترین مزایای این روش کاشت مو این است که در مقایسه با روش های دیگر کاشت مو 5 تا 7 برابر بیشتر، تراکم دارد.

کاشت مو با روش DHI

یکی دیگر از بهترین روش های کاشت مو که برای تمام سنین و حتی افراد میانسال هم انجام می شود، کاشت مو با روش DHI است. در این روش با استفاده از دستگاه میکرومتر گرافت هایی از قسمت هایی که دارای تراکم بیشتر یا بانک موی بهتری ایجاد می شود. سپس با یک قلم به نام قلم ایمپلنتر گرافت ها در محل مورد نظر کاشته می شود. در واقع هدف از استفاده از قلم ایمپلنتر یک شکاف روی پوست ایجاد شده و کاشت موها با روند و سرعت بهتری انجام می شود. یکی از مهم ترین مزایای این روش کاشت مو این است که در هر سانتیمتر مربع 80 تا 90 درصد موی طبیعی پیوند زده می شود. همچنین مزیت مهم کاشت مو با روش DHI این است که امکان زاویه دادن به موهای کاشته شده در جهت مورد نظر وجود دارد. همچنین این روش با کاهش میزان خونرسانی به نواحی مختلف سر انجام می شود و یک روش ایمن است.

کاشت مو با روش میکروفیت

اگر به دنبال کاشت مو با تراکم بالا هستید، کاشت مو با روش میکروفت جز بهترین روش ها محسوب می شود. با این روش سوراخ هایی ریز با استفاده از یک دستگاه ظریف برای کاشت روی نواحی مختلف و مورد نظر ایجاد شده و سپس پیوند مو انجام می شود. یکی از مهم ترین مزایای این روش کاشت مو این است که بدون خونریزی و درد برای بیماران انجام می شود و نیازی به بخیه و پانسمان کردن هم نیست. علاوه بر این، در مقایسه با سایر روش های کاشت مو دوران نقاهت کوتاه تری داشته و بانک مو و ناحیه ای که پیوند مو برای انجام شده، سریع تر بهبود می یابد.

کاشت مو با روش ترکیبی FIT و FUT

در روش ترکیبی FIT و FUT ابتدا از روش FUT استفاده می شود. بدین صورت که مقداری موها به صورت یکی یکی از پشت سر یا کنار شقیقه برداشته می شود. سپس در قسمت جلوی سر کاشته می شود. پس از آن با روش FIT این موهای برداشته شده در قسمت های پشت سر کاشته شده و منتقل می گردد. بنابراین می توان گفت که افراد بالای 25 سال و پایین 70 سال جز بهترین کاندیدا برای کاشت مو با روش ترکیبی هستند. یکی از مهم ترین مزایای این روش کاشت، تراکم بالای کاشت است و جز روش های مقرون به صرفه و مناسب محسوب می شود. همچنین در هر جلسه از کاشت مو امکان برداشت 1500 تا 3000 گرافت که معادل 3000 تا 9000 فولیکول کاشت مو است، برای افراد متقاضی برای مشاهده نتیجه مورد نظر وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات