حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام معترف است که Snapdragon 6s Gen 3 نسخه بهبودیافته Snapdragon 695 است

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

هفته گذشته بود که تراشه ۶ نانومتری کوالکام Snapdragon 6s Gen 3 معرفی شد. در لحظه معرفی این تراشه، وقتی مشخصات آن را می‌خواندید؛ ناخودآگاه به یاد تراشه قدیمی اسنپدراگون ۶۹۵ می‌افتادید. حالا و با پیگیری رسانه‌ها، کوالکام معترف است که Snapdragon 6s Gen 3 نسخه بهبودیافته Snapdragon 695 است.

تراشه Snapdragon 6s Gen 3 کوالکام

به تازگی کوالکام تایید کرده که تراشه Snapdragon 6s Gen 3 یک نسخه پیشرفته از Snapdragon 695 است که عملکرد CPU، GPU و هوش مصنوعی بهبود یافته‌ای را ارائه می دهد.

این بدان معنی است که جدا از افزایش کلاک CPU، کوالکام همچنین GPU و پردازش هوش‌مصنوعی را به طرق مختلف بهبود بخشیده است. متاسفانه جزئیات مشخصی درباره این‌که چطور و چقدر پیشرف اعمال شده، وجود ندارد.

شاید بپرسید این موضوع اساسا چه اهمیتی دارد؟ خب باید گفت که ما اینجا تقریبا شاهد ری‌برندینگ یک تراشه قدیمی حدودا ۳ ساله هستیم که نام جدیدی دارد و کاربران را گمراه می‌کند. همچنین این نام‌گذاری جدید کوالکام مورد انتقاد خیلی از صاحب‌نظران است.

بر اساس روش نام‌گذاری جدید کوالکام باید گفت که اینطور می‌توان تراشه‌های آن را دسته‌بندی کرد:

  1. ۱- مدل پلاس (+) که مدل رده بالا است
  2. ۲- مدل بدون پسوند که مدل عادی است
  3. ۳- مدل اس (s) که مدل ضعیف‌تر است

و درباره اسنپدراگون ۶ اس نسل ۳ بهتر است که به یادداشته باشید همان تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۴ رونمایی شده است.

نظر شما درباره این راهبرد کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)