حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بیشتر از نسل قبل خواهد بود؟

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

کوالکام اخیراً تایید کرده است که Snapdragon Summit از ۲۴ تا ۲۶ اکتبر (۳ تا ۵ آبان) برگزار می‌شود. در این رویداد شاهد معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهیم بود. این تراشه، نیروی پردازشی مورد نیاز گوشی های پرچمدار ۲۰۲۵ را تأمین خواهد کرد. می‌دانیم که قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بیشتر از نسل قبل است؛ اما چرا؟

فناوری جدید TSMC مقصر اصلی افزایش قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ است

ماه هاست که این تراشه پرچمدار آینده کوالکام در سرتیتر اخبار قرار دارد. شایعات حاکی از آن است که قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بیشتر از نسل قبل خواهد بود. این موضوع، منجر به افزایش قیمت گوشی های پرچمدار آینده می‌شود. در حال حاضر تحلیلگر اطلاعات، مینگ چی کو، دلایل افزایش قیمت Snapdragon 8 Gen 4 را به اشتراک گذاشته است. این تراشه با اسم رمز SM8750 شناخته می‌شود.

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴

طبق گفته کو، قیمت این تراشه که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد فاز تولید انبوه شود، ۲۵ تا ۳۰ درصد در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳، گران‌تر خواهد بود. تراشه پرچمدار فعلی کوالکام قیمتی حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ دلار دارد. این بدان معناست که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باید قیمتی حدود ۲۳۷.۵ تا ۲۶۰ دلار داشته باشد.

کو می‌گوید که دلیل اصلی این افزایش قیمت، استفاده از فناوری جدید و پیشرفته N3E کمپانی TSMC برای تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ است. با وجود آنکه، این لیتوگرافی باعث بهبود عملکرد می‌شود اما هزینه‌ های تولید بالاتری نیز دارد. با وجود قیمت بالاتر، انتظار می‌رود که تقاضا برای گوشی های هوشمند مجهز به Snapdragon 8 Gen 4 افزایش یابد.

فروش پردازنده های X Elite و X Plus کوالکام افزایش پیدا می‌کند

به طور جداگانه، Kuo همچنین در مورد آینده ویندوز با تراشه های ARM (WOA) اظهار نظر کرد. او انتظار دارد که فروش چیپست های X Elite و X Plus فعلی کوالکام که در دستگاه‌های WOA استفاده می‌شوند به حدود ۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ برسد. کو می‌گوید این بخش، در سال ۲۰۲۵ حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد «رشد سال به سال» خواهد داشت. وی معتقد است که نسخه اصلاح شده تراشه های X Elite و X Plus در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند که قیمت دستگاه های WOA را کاهش می‌دهد.‌ کوالکام همچنین در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک پردازنده ارزان‌قیمت WOA با کد Canim (برای دستگاه هایی با قیمت بین ۵۹۹ تا ۷۹۹ دلار) است. Kuo ادعا می‌کند که این چیپست مقرون‌به‌صرفه بر اساس فناوری N4 کمپانی TSMC ساخته خواهد شد، و دارای همان قدرت پردازش هوش مصنوعی (40 TOPS) مانند همتایان گران قیمت خود خواهد بود.

نتایج بنچمارک AnTuTu اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را ببینید: ثبت امتیازی کمتر از نسل قبل

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی