حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مشخص شد

نوشته

4 روز قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، کوالکام

تاریخ رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ رسماً مشخص شد. کوالکام اعلام کرده که رویداد Snapdragon Summit 2024 از ۲۴ تا ۲۶ اکتبر (۳ تا ۵ آبان)، در هاوایی برگزاری خواهد شد. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

تاریخ رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴

اسنپدراگون سامیت، یک رویداد سالانه است که  معمولا در آن شاهد رونمایی تراشه نسل جدید گوشی های هوشمند کوالکام هستیم. امسال نیز نباید متفاوت باشد. انتظار می‌رود که ستاره Snapdragon Summit 2024، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باشد. این چیپست براساس فرآیند ۳ نانومتری و توسط TSMC ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود که این تراشه دارای هسته های CPU سفارشی Oryon باشد. برخلاف معماری ۴+۳+۱ اسنپدراگون ۸ نسل ۳، گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای هسته های CPU با طراحی ۶+۲ خواهد بود.

تاریخ رونمایی Snapdragon 8 Gen 4

دو هسته قدرتمند این تراشه پرچمدار آینده کوالکام، دارای حداکثر فرکانس ۴ گیگاهرتز هستند؛ و گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در تست تک هسته‌ای بنچمارک Geekbench موفق به کسب امتیاز بیش از ۳,۰۰۰، و در تست چند هسته‌ای موفق به دریافت بیش از ۱۰,۰۰۰ امتیاز خواهد شد. انتظار می رود کوالکام از معماری ارتقا یافته برای پردازنده گرافیکی، با حافظه کش و فناوری بهبودیافته فشرده‌سازی حافظه برای عملکرد بهتر استفاده کند.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ می‌تواند بازی Genshin Impact را به مدت ۴۵ دقیقه، به‌طور روان و با نرخ فریم ثابتی اجرا کند. Genshin Impact بازی سنگینی است و این نشان‌دهنده عملکرد قدرتمند تراشه پرچمدار آینده کوالکام است.

انتظار می‌رود که گوشی های سری شیائومی ۱۵، پس از رویداد کوالکام، معرفی شوند. این اولین تلفن های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهند بود. همچنین شایعه شده است که OnePlus و iQOO به‌ترتیب گوشی های OnePlus 13 و iQOO 13 را با این تراشه جدید پرچمدار، رونمایی خواهند کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باعث افزایش قیمت گوشی های پرچمدار می‌شود

در ادامه، سری Galaxy S25 سامسونگ نیز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز خواهد شد. اما طبق معمول، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسخه اورکلاک شده تراشه استاندارد Snapdragon 8 Gen 4 (با عنوان Made for Galaxy) در سری اس ۲۵ به‌کارگرفته شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، باید تا برگزاری Snapdragon Summit منتظر بمانیم.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی