حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جذاب ترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت ایرانیان

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا اکثر افراد به اروپا علاقه من هستند؟ و اولویت سفر های خارجی شان به کشور های اروپایی است؟ همچنین چرا اروپا اولویت اول برای زندگی مهاجران ایرانی است؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم، فرهنگ غنی و تنوع فرصت ها موجب شده است اروپا خواره به یکی از جذاب ترین انتخاب های ایرانیان برای مهاجرت تبدیل گردد. انتخاب بهترین کشور اروپایی می تواند یکی از چالش بر انگیز ترین تصمیات هر شخص باشد، چرا که کشور ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند و نمی توان گفت عیب و نقصی ندارند. در این مقاله قصد داریم تا فاکتور هایی که یک کشور اروپایی را از سایر کشور ها متمایز می نماید بررسی کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید

عوامل مهم در انتخاب برترین کشور اروپایی

انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت و ساخت زندگی جدید، نیازمند تحقیقات بسیار زیادی است. دانشجویان و متقاضیان باید توجه داشته باشند که تنها با برنامه ریزی دقیق می توانند نسبت به انتخاب کشور اقدامات لازم را انجام دهند. عوامل زیادی در تصمیمگیری افراد برای مهاجرت دخیل است که برخی از مهم ترین آنها را در ادامه برای شما عزیزان بیان کرده ایم.

برای مهاجرت عوامل متعددی می تواند کشوری را از سایر کشور ها متمایز نماید که این عوامل عبارت است از:

1.      وجود فرصت های متنوع شغلی بدون شک می توان گفت یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب کشور برای مهاجرت، فرصت های شغلی در آن است. یافتن شغل مناسب با شرایط هر فرد و تخصص آن از فاکتور های اصلی مهاجران ایرانی می باشد. در نتیجه متقاضیان باید در تحقیقات شان نرخ بیکاری کشور ها را مد نظر قرار دهند. قدم بعدی پس از اطلاع از نرخ بیکاری، میزان درآمد فرد در آن کشور می باشد. در نتیجه بهتر است در تحقیقات خود نسبت به پیدا کردن میانگین درآمد در کشور های اروپایی نیز دقت نمایید. می توان گفت متقاضیان مهاجرت به فرانسه، آلمان، هلند و اتریش دغدغه پیدا کردن کار را در این کشور ها نخواهند داشت.

2.      سیستم مراقبت های بهداشتی و سیستم درمان از دیگر عوامل مهم در انتخاب کشور برای مهاجرت، دسترسی آسان به مراقبت های بهداشتی می باشد. همچنین مقرون به صرفه بودن و با کیفیت بودن این سیستم بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که مستقیما با سلامت افراد در تماس می باشد. در نتیجه حتما قبل از اقدام تحقیقات لازم را در خصوص این موضوع انجام دهید.

3.      هزینه های زندگی در اروپا از دیگر عوامل حائز اهمیت برای مهاجرت، هزینه های زندگی در اروپا است. توجه داشته باشید برخی از متقاضیان مهاجرت به فرانسه به علت بالا بودن هزینه های زندگی از تصمیمشان منصرف شده است. پس قبل از هر اقدامی نسبت به محاسبه هزینه مسکن، غذا، پوشاک، حمل و نقل و سایر مخارج زندگی برای خانواده ۲ تا ۴ نفره اقدام کنید.

4.      سیستم آموزشی و کیفیت آن متقاضیانی که قصد دارند از طریق تحصیل به کشور های اروپایی مهاجرت کنند، باید سیستم آموزشی کشور های آن را مورد بررسی قرار دهند. عموما سیستم های آموزشی اروپا از نظر کیفیت و اعتبار در سطح خوبی قرار دارد. اگر شما هم قصد مهاجرت به هلند و یا سایر کشور های اروپایی را دارید از نظر آموزش خیال تان راحت باشد.

5.      فرهنگ و زبان کشور مقصد از دیگر فاکتور های مهم مهاجرت و انتخاب کشور مقصد می توان به فرهنگ و زبان مردم آن کشور اشاره کرد. شاید در نظر اول این برای شما فاکتور مهمی به حساب نیاید؛ اما در طولانی مدت و زندگی در جامعه ای دیگر می تواند برای تان آزار دهنده باشد. قطعا هر کشور برای خود زبان منحصر به فردی را داراست و شما ملزم به یاد گرفتن آن زبان هستید. چرا که باید بتوانید با سایر افراد ارتباط بر قرار کنید. بخصوص در مواقعی که اتفاقی رخ دهد شما باید بتوانید از حق خود دفاع کنید.

6.      آب و هوای کشور های اروپایی فاکتور دیگری که برای برخی از افراد ممکن است حائز اهمیت باشد، آب و هوای کشور های اروپایی است. از آنجایی که این کشور ها دارای آب و هوای متنوعی هستند، باید قبل از اقدام این مورد را بررسی نمایید.

7.      شرایط و قوانین مهاجرت یکی دیگر از فاکتور های مهم برای متقاضیان، شرایط و قوانین مهاجرت کشور انتخابی شان می باشد. معمولا افراد باید به صورت کامل شرایط و قوانین مهاجرت را مطالعه نمایند و یا از افراد با تجربه و متخصص سوال کنند تا مبادا در جریان پروسه اتفاقی برای شان بیفتد.

کشورهای جذاب اروپایی از نظر ایرانی ها

جذاب ترین کشور های اروپایی از نظر ایرانیان

برخی از کشور های اروپایی که از نظر ایرانیان بسیار محبوب است عبارت است از:

کشور آلمان

یکی از محبوب ترین کشور ها نزد دانشجویان است. چرا که هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایینی دارد.

کشور هلند

یکی از کشور های مناسب برای دانشجویان که می توانند از بورسیه های متنوع آن استفاده نمایند.

کشور فرانسه

تحصیل رایگان در این کشور می تواند بسیاری از هزینه های دانشجویان برای تحصیل را کاهش دهد.

کشور سوئد

کشوری که هزینه های مناسب زندگی موجب محبوبیت آن شده است. البته مهاجرت به انگلیس نیز بعد از کشور سوئد پر متقاضی ترین کشور برای دانشجویان می باشد.

کشور اتریش

تحصیل رایگان به همراه کار حین تحصیل و همچنین هزینه های پایین زندگی موجب محبوبیت این کشور شده است.

البته انتخاب این کشور ها بر اساس محبوبیت نزد دانشجویان است. معرفی این کشور ها بنابر بد بودن سایر کشور ها نمی باشد. شما عزیزان با بررسی شرایط آن می توانید کشور های دیگری را نیز برای مهاجرت انتخاب نمایید.

سخن پایانی

در پایان این مقاله باید بگوییم، مهاجرت به کشور های اروپایی نیازمند تحقیق و کسب اطلاعات از آن می باشد. اما به هر حال برخی از کشور ها در چند سال اخیر شناخته شدن تر هستند و معمولا دانشجویان نسبت به مهاجرت به این کشور ها اقدامات لازم را انجام می دهند. جالب است بدانید که 5 کشور اروپایی محبوب نزد ایرانیان فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند است؛ چرا که هزینه های زندگی و تحصیل بسیار پایینی دارد و دانشجویان اجازه کار در حین تحصیل را دارا هستند. چه بسا همین موراد موجب محبوبیت این 5 کشور اروپایی شده است. البته اقدام برای اخذ پذیرش و ویزا برای این 5 کشور کمی دشوار است. چرا که متقاضیان بسیاری قصد مهاجرت به آنها را دارند و شرایط پذیرش هر سال پیچیده تر از سال قبل می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات