حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جنجالی Recall مایکروسافت اکنون به صورت پیش فرض خاموش است

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت موضع خود را در مورد ویژگی Recall ویندوز روشن کرده و اعلام کرده است که این شرکت به امنیت و حفاظت از داده‌های کاربران خود اهمیت می‌دهد. این ویژگی دو هفته پیش در کنار مدل‌های جدید خانواده سرفیس پرو و سرفیس لپتاپ معرفی شد.

مایکروسافت سرانجام استتفاد از قابلیت Recall را اختیاری کرد و در تلاش است تا این ویژگی را در وضعیت بهتری قرار دهد

به گزارش wccftech قبل از اینکه به آنچه مایکروسافت در مورد فراخوان ویندوز فاش کرده است بپردازیم، بیایید خلاصه‌ای سریع از آنچه باعث بحث در مورد ویژگی جدید متمرکز بر هوش مصنوعی این شرکت شده است را با هم مرور کنیم. Recall، ویژگی‌ای است که گفته می‌شود با گرفتن اسکرین‌شات از فعالیت‌هایی که کاربر روی رایانه شخصی خود انجام می‌دهد، قصد دارد تا تجربه کاربری آن‌ها را بهبود ببخشد. به این ترتیب، مایکروسافت در درجه اول قصد داشت به کاربران این امکان را بدهد که «گام‌هایشان را دوباره دنبال کنند» و محتوای گذشته را به سادگی از طریق یک اعلان یا آنچه مایکروسافت آن را «حافظه تصویری» می‌نامد، پیدا کند.

در حالی که ویژگی‌های بر پایه هوش مصنوعی به عنوان یک انقلاب در دنیای فناوری تلقی می‌شدند، هیجان حول این مسئله زیاد ادامه‌دار نبود. به خصوص پس از اینکه کارشناسان شروع به زیر سوال بردن یکپارچگی و امنیت ویژگی‌های هوش مصنوعی کردند و ادعا کردند که داده‌های ذخیره شده به راحتی توسط هکرها قابل دسترسی هستند. همچنین عدم رمزنگاری صحیح اطلاعات درباره ویژگی Recall نیز وجود دارد و همین مسئله باعث شده که کاربران نسبت به این ویژگی جدید ویندوز بسیار بدبین باشند.

مایکروسافت Recall

اکنون هنگام راه‌اندازی که محصول ویندوزی جدید، مایکروسافت از شما درباره روشن کردن قابلیت Recall اجازه می‌گیرد

به نظر می‌رسد مایکروسافت در زمینه رسدگی به اعتراضات کاربران قدم‌های مثبتی برداشته است

با این حال، جدیدترین پست وبلاگ این شرکت نشان می‌دهد که ردموندی‌ها واقعاً بر اساس بازخورد کاربران به حل مشکل پرداخته‌اند و تغییرات جالبی را اعمال کرده‌اند، مایکروسافت درباره این مضوع می‌گوید:

۱) ما تجربه راه‌اندازی رایانه‌های شخصی Copilot Plus را به‌روزرسانی می‌کنیم تا به افراد حق انتخاب واضح‌تری برای ذخیره عکس‌های فوری با استفاده از Recall بدهیم. اگر خود شما آن را روشن نکنید، این ویژگی به طور پیش‌فرض خاموش خواهد ماند.

۲) فعال کردن قفل تشخیص چهره سه بعدی Windows Hello برای فعال کردن Recall الزامی است. علاوه بر این، برای مشاهده جدول زمانی و جستجو در Recall، باید مجددا احراز هویت انجام دهید.

۳) ما لایه‌های دیگری از حفاظت از داده‌ها را اضافه می‌کنیم، از جمله رمزگشایی «در لحظه» که توسط Windows Hello Enhanced Sign-in Security (ESS) محافظت می‌شود، بنابراین اسکرین‌شات‌های Recall تنها زمانی رمزگشایی شده و قابل دسترسی خواهند بود که کاربر احراز هویت شود. علاوه بر این، پایگاه داده فهرست جستجو را رمزگذاری کردیم.

تغییرات فوق حداقل Windows Recall را به یک ویژگی با مزاحمت و نگرانی کمتر در آینده تبدیل می‌کند. مایکروسافت نه تنها در اینجا به حریم خصوصی کاربران پرداخته است، بلکه این شرکت اقدامات امنیتی بیشتری را نیز تدارک دیده است. به طور کلی، به جرأت می‌توان گفت که اکنون، Recall در وضعیت بسیار بهتری نسبت به آنچه در ابتدا اعلام شده بود، قرار دارد.

نظر شما چیست؟ آیا به این دست از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر