حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی شهرهای جذاب شمالی برای سفری به یاد ماندنی

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

هیچ شهری به‌اندازه شهرهای شمالی برای سفر در فصول بهار و تابستان خوش‌آب‌وهوا نیستند. حتما در تعطیلات آخر هفته یا هر فرصت مناسبی که پیش آید، خانواده‌های ایرانی فورا برنامه شمال می‌ریزند. خیلی از آن‌ها که با مناطق مختلف این خطه سرسبز کشور آشنایی ندارند، همواره یک مقصد ثابت را برای سفر انتخاب می‌کنند که این موضوع بعد از گذشت مدتی اندک می‌تواند خسته‌کننده شود.

اگر شما هم جزء علاقه‌مندان به طبیعت سبز شمال هستید و به ‌دنبال فرصتی می‌گردید تا برای به‌دست‌آوردن تجربه‌های جدید به مناطق مختلف شمالی سفر کنید، قبل‌از هرکاری ابتدا مقاله ما را بخوانید تا شهرهایی را که تا به‌ حال بازدید نکرده‌اید بشناسید.

رامسر و جاذبه های گردشگری آن بهترین میزبان از مسافران

شاید به‌جرئت بتوان گفت که رامسر از هیچ جاذبه‌ای برای کیفورکردن گردشگران دریغ نکرده است. رستوران‌های محلی فراوان، مراکز خرید بزرگ، مکان‌های تفریحی مانند تله‌کابین که خیلی‌ها عاشق آن هستند و آثار باستانی متعدد، همگی جزئی از زیبایی‌های ادامه‌دار رامسر به‌حساب می‌آیند.

بهار بهترین زمان برای سفر به رامسر است؛ چراکه در این زمان، رامسر در اوج سبزبودن به سر می‌برد و البته هوای فوق‌العاد دل‌‌چسبی هم دارد. این شهر زیبا تقریبا در تمامی ماه‌های سال میزبان گردشگران و طبیعت‌گردها است. پیشنهاد می‌کنیم شما هم جزئی از این افراد باشید و با رزرو هتل رامسر در نزدیکی ساحل دریای خزر یا مناظر زیبای جنگل، یک تفریح به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید.

اگر به رامسر سفر کردید، بازدید از طبیعت زیبا و جاهای دیدنی مانند مقبره حبیب محبیان، کاخ موزه رامسر، موزه مردم‌شناسی، پارک جنگلی صفارود، آبشار سیاسرت، سرزمین گل گاو زبان و ییلاق گرسماسر را به ‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

چالوس، مقصدی برای عکس برداری های بی وقفه

چالوس

اصلا زیبایی‌های چالوس از جاده آن معلوم است. زمانی که با خودروی شخصی در حال عبور از این جاده هستید، درختان انبوه و مناظر زیبایی را می‌بینید که محل خوبی برای عکاسان و طبیعت‌گردها است. نمای رشته‌کوه‌های البرز، به رویایی ‌بودن این جاده بیش از هرچیزی دامن می‌زند.

شهر کوچک چالوس آکنده از جاذبه‌های دیدنی مانند دریاچه ولشت، مرداب کندوچال، بوستان فین، آبشار هریجان، آبشار اکاپل، آبشار سواسره، کاخ چایخوران و کوه‌تخته سلیمان است. اگر وقت کافی برای گشت‌وگذار دارید، با اقامت در هتل چالوس ، هر روز یکی از این مکان‌های گردشگری را برای بازدید انتخاب کنید.

لاهیجان، چشم اندازی به سمت بهشت

لاهیجان گیلان را با عطر بهارنارنج و چای معروف آن می‌شناسند. این شهر به‌دلیل داشتن انبوهی از جاذبه‌های تاریخی و توریستی، همواره در کانون توجه خیل عظیمی از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است.

اگر قرار است مسیر زیادی را تا سفر به لاهیجان طی کنید، بازدید از جاذبه‌هایی همچون تالاب سوستان که با عنوان تکه‌ای از بهشت شناخته می‌شود، بقعه تاریخی شیخ زاهد، مسجد جامع، حمام گلشن، کوه و آبشار شیطان کوه، میراث ارزشمند مسجد اکبریه و موزه تاریخ چای را حتما در برنامه‌ریزی‌های خود جا دهید.

رشت، سومین شهر گردشگرپذیر ایران

رشت

رشت مرکز استان گیلان، مقصد محبوب گردشگران ایرانی و خارجی و پرجمعیت‌ترین شهر شمال است. رشت به‌دلیل آب‌وهوای همیشه بارانی و دل‌پذیر، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر به‌سمت طبیعت، جاذبه‌های تاریخی متعدد و فرهنگ اصیل و کهن خود، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران نامیده می‌شود.

آن‌‌چه که بر جذابیت گردشگری رشت می‌افزاید، مردمان خون‌گرم و صمیمی و غذاهای خوشمزه محلی است که اگر یک بار امتحان‌شان کنید، طعم آن‌ها هیچ‌گاه از زیر زبان‌تان بیرون نخواهد رفت. اگر به رشت سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم از جاذبه‌هایی مانند پارک جنگلی سراوان، تالاب عینک، میدان شهرداری، سبزه میدان، عمارت کلاه‌فرنگی، مسجد صفی، کلیسای مسروپ و موزه میراث روستایی گیلان غافل نشوید.

از آن‌‌جایی‌که اقامتگاه‌های رشت، دسترسی خوبی را به جاذبه‌های این شهر برای مسافران در نظر گرفته‌اند، با اقامت در هتل رشت طی مدتی که قرار است مهمان این شهر شمالی باشید، هم راحتی بیش‌‌تری دارید و هم فرصت‌های خوبی را برای گشت‌وگذار به‌دست خواهید آورد.

ماسوله گیلان، سمبل روستاهای پلکانی

ماسوله از توابع شهر فومن و شهری قدیمی است که قدمت آن در واقع به دوره زندیه باز می‌گردد. معماری این شهر، طراحی پلکانی دارد. همین فضای متفاوت باعث شد که گردشگران مسافتی بسیار را فقط برای دیدن سبک جالب این روستا بیایند.

اگر برای کوهنوردی در طبیعت شمال مشتاق هستید، حتما به ماسوله سفر کنید. ییلاق زودل سر این شهر، یک نقطه جذاب برای تفریح و خوش‌گذرانی است. اگر تصمیم خود را برای سفر به این شهر روستایی گرفته‌اید، از صنایع دستی ماسوله، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آبشار لارچشمه که حدود 6 متر ارتفاع دارد، دیدن کنید و غرق زیبایی شوید.

با اسنپ تریپ، خیال تان محل اقامت راحت باشد!

شمال ایران به‌خودی‌خود یک مقصد گردشگری است؛ چون شما مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی از جنگل و کوه گرفته تا ساحل و دریا را در شهرهای شمالی می‌بینید و حس می‌کنید. تعطیلات که از راه می‌رسد، جاده‌ها غلغله می‌شود و هتل‌ها نیز جای سوزن‌انداختن ندارند. مسافران هم که برای پناه‌ گرفتن در دل طبیعت، به‌ دنبال یافتن هتل‌های جنگلی یا ساحلی هستند.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که همیشه با پیدا کردن یک هتل خیلی خوب مشکل دارید، این بار از اسنپ تریپ کمک بگیرید. مطمئن باشید این مرجع اینترنتی پیشنهاد بدی برای کسی ندارد. شما در هر شهر و منطقه‌ای که قصد سفر به آن را داشته باشید، کافی است لیست‌ هتل‌های مقصد را در اسنپ تریپ جست‌وجو کنید تا در نهایت به آنچه که از یک اقامت آسان و بی‌دردسر می‌خواهید برسید.

جمع‌بندی

همه مردم برای استراحت، گذران اوقات فراغت و دورماندن از شلوغی‌ و آلودگی کلان‌شهرها، ترجیح می‌دهند چند روزی خود را به هوای پاک بسپارند و در طبیعتی بکر مهمان شوند. اما چه جایی مهمان‌نوازتر از شهرهای شمالی سراغ دارید؟

رامسر، چالوس، لاهیجان، رشت و ماسوله از جذاب‌ترین شهرهای شمالی هستند که حیف است اگر فرصت سفر به آن‌ها را داشته باشید اما اقدامی نکنید. جاذبه‌های این شهرها به‌قدری زیاد هستند که هر چند روز بخواهید اقامت کنید، باز هم وقت برای دیدن و لذت ‌بردن از آن‌ها کم می‌آورید.

سوالات متداول:

بهترین شهرهای شمالی ازنظر آب‌وهوا کدام شهرها هستند؟

در بهار و تابستان، شهرهایی مانند رشت، چالوس، کلاردشت و دیلمان دارای خنک‌ترین و دل‌پذیرترین آب‌وهوا هستند.

گردشگرپذیرترین شهرهای شمالی، کدام شهرها هستند؟

همه شهرهای شمالی به‌دلیل داشتن آب‌وهوا و طبیعتی چشم‌نواز، گردشگرپذیر هستند اما در میان آن‌ها، رامسر، چالوس، کلاردشت، نوشهر و فیلبندیک حرف اول را می‌زنند.

هتل یا ویلا؟ کدام‌یک برای اقامت در شمال بهتر است؟

اگرچه ویلاها در اختیار کامل شما هستند اما اگر امکانات رفاهی بیشتری را با هزینه‌ای به‌صرفه‌تر می‌خواهید، رزرو هتل گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات