حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل M2 آیپد ایر ۲۰۲۴ با ۱ هسته GPU کمتر ارائه می‌شود

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

آیپد ایر ۲۰۲۴ یا آیپد ایر M2 یا آیپد ایر ۶ مهم نیست، همه این اسامی به یک سری تبلت اشاره دارد که با تراشه اپل M2 عرضه می‌شوند. ارتقا تراشه در این نسل از تبلت‌های اپل یک اتفاق میمون محسوب می‌شود. با این حال باید بدانید که تراشه اپل M2 آیپد ایر ۲۰۲۴ با ۱ هسته GPU کمتر ارائه می‌شود.

تراشه اپل M2 آیپد ایر ۲۰۲۴

آیپد ایر ۲۰۲۴ در ۲ مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی عرضه می‌شود. نمایشگر بزرگتر برای سری Air آیپدها می‌تواند جذاب باشد. همچنین تراشه قدرتمندتر اپل M2 در قلب این محصولات می‌تپد. البته باید بدانید این تراشه کمی با آن چیزی که در ذهن شماست، متفاوت خواهد بود.

صفحه مشخصات این تبلت‌ها در وب‌سایت اپل نشان می‌دهد که با یک GPU دارای ۹ هسته روبه‌رو هستیم.

این در حالی است که بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در تاریخ ۱۸ اردیبهشت آمده بود:

“تراشه اپل M2 یک ارتقا بزرگ دیگر را در عملکرد iPad Air به ارمغان می آورد. این تراشه دارای سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای سریع‌تر و جی‌پی‌یو 10 هسته‌ای است”.

این نشان می‌دهد که یک اشتباه از رونمایی اولیه صورت داده و اپل نمونه کمی ضعیف‌تر از تراشه اپل M2 را روی آیپد ایر ۲۰۲۴ قرار داده است.

 

به عنوان مثال با نگاهی به نتیجه بنچمارک گرافیکی GFXBench Wild Life Extreme Unlimited، آیپد ایر امتیاز ۶۲۰۰ را دریافت می‌کند، در حالی که یک مک بوک ایر با تراشه M2 بسته به نسخه دقیق تراشه اپل M2 امتیازی بین ۵۷۰۰ تا ۶۸۰۰ را کسب خواهد کرد.

این تفاوت امتیار بین مک‌بوک ایر M2 به آن دلیل است که در برخی مدل‌ها شما یک جی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای دارید و اگر ۱۰۰ دلار بیشتر بپردازید با جی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ای روبه‌رو می‌شوید.

باید توجه داشته باشید که از ابتدا برای تراشه Apple M2 گزینه‌ای با جی‌پی‌یو 9 هسته‌ای وجود نداشت، حداقل تا به حال. امتیازات آیپد ایر درست وسط مک‌بوک‌های 8 و 10 هسته‌ای قرار می‌گیرد، بنابراین یک جی‌پی‌یو ۹ هسته‌ای اینجا هم تایید می‌شود.

البته مقایسه بنچمارک بین دو سیستم‌عامل iPadOS و macOS کاملا صحیح نیست ولی نباید خیلی خطای زیادی هم داشته باشد.

آیا کاهش ۱ هسته GPU در تراشه اپل M2 آیپد ایر ۲۰۲۴ اهمیت دارد؟

ما فکر نمی‌کنیم که این موضوع تاثیر قابل توجهی بر عملکرد داشته باشد. نمایشگرهای 11 اینچی و 13 اینچی در آیپد ایرهای جدید جدید هنوز رفرش‌ریت 60 هرتزی دارند و در ذات هم سیستم عامل iPadOS انقدرها جای مانور روی این قدرت بالا را ندارد.

با این حال، اپل باید به این وضعیت رسیدگی کند و شرایط را شفاف کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این صرفا یک اشتباه ساده است یا چیزی وجود دارد که ما نمی‌دانیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)