حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول دستی ایسوس ROG Ally X با قیمت ۷۹۹ دلار رسما معرفی شد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | ایسوس، کنسول بازی

پس از ماه‌ها شایعات و گزارش‌های مختلف درباره کنسول دستی نسل بعدی Asus، بالاخره این برند تایوانی دست به کار شده و از Asus ROG Ally X در نمایشگاه Computex 2024 رونمایی کرد. کنسول دستی ایسوس ROG Ally X با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

کنسول دستی ایسوس ROG Ally X

اگرچه این محصول یک جانشین کامل برای  ROG Ally نیست، نسخه X چندین پیشرفت را به همراه دارد که آن را به گزینه‌ای قانع‌کننده‌تر برای خرید یک کنسول دستی تبدیل می‌کند.

بزرگترین تغییر در قلب این محصول است. تراشه Z1 Extreme با نسل قبلی یکسان است، اما حالا روی یک مادربرد جدید قرار دارد که از SSDهای ۲۲۸۰ کامل و از درایوهای دو طرفه پشتیبانی می‌کند.

ایسوس همچنین حافظه داخلی را در مدل پایه ۲ برابر کرده و به یک SSD پرظرفیت ۱ ترابایتی رسانده است. حافظه رم DDR5-7500 نیز افزایش داشته و به 24 گیگابایت رسیده است که البته 8 گیگابایت آن به پردازنده گرافیکی Z1 Extreme اختصاص دارد.

کنسول دستی ایسوس ROG Ally X

کنسول دستی ایسوس ROG Ally X

علاوه بر این، کنسول دستی Asus ROG Ally X دارای باتری ۸۰ وات ساعتی است که طبق گزارش‌های قبلی، ظرفیت آن ۲ برابر باتری نسل گذشته است.

ایسوس با لوله‌های حرارتی بزرگ‌تر و فن‌های بی‌صداتر، نگرانی‌های در زمینه داغ شدن دستگاه را برطرف کرده است. این پیشرفت همچنین بر روی عملکرد تأثیر می گذارد و حالت Performance Mode حالا با توان ۱۷ وات اجرا می شود که نسبت به 15 وات قبل افزایش دارد. همچنین توان عملکرد حالت بی صدا از 10 به 13 وات افزایش یافته است.

از نظر طراحی، ROG Ally X رنگ مشکی براق خود را حفظ کرده، اما برخی اصلاحات را برای چیدمان دکمه‌ها را ارائه می کند. مثلا D-pad بهبود یافته است، جوی استیک‌ها برای دوام بهتر و طول عمر پنج میلیون چرخه (در مقایسه با دو میلیون Steam Deck) دوباره طراحی شده اند، و دکمه ماکرو در پشت حالا کوچکتر شده است.

یکی از تغییرات قابل توجه حذف پورت XGM است که با پورت USB C دوم جایگزین شده است. یکی از این پورت‌ها سازگار با Thunderbolt است که به کاربران اجازه می‌دهد یک GPU خارجی را برای تجربه بهتر بازی‌ها به دستگاه متصل کنند.

صفحه نمایش این کنسول دقیقا همان صفحه نمایش ROG Ally اصلی است، یک پنل 7 اینچی 1080p با رفرش‌ریت 120 هرتز.

قیمت کنسول دسترسی Asus ROG Ally X چقدر است؟

کنسول دستی ایسوس ROG Ally X در حال حاضر برای پیش‌سفارش با قیمت 799 دلار در دسترس قرار دارد.

نظر شما درباره این کنسول دستی ایسوس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)