حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس ROG Ally X با یک باتری بسیار حجیم از راه خواهد رسید

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | ایسوس

مشخصات کامل کنسول دستی بعدی ایسوس اکنون قبل از عرضه رسمی دستگاه به صورت آنلاین منتشر شده است. در حالی که ایسوس از ایجاد تغییرات گسترده در ROG Ally X نسبت به نسل قبلش خودداری کرده، یک گزارش جدید، ظرفیت باتری، سیستم خنک کننده جدید، یک پورت USB Type-C اضافه و سایر تغییرات این محصول را نشان می‌دهد.

ایسوس با ROG Ally X قصد دارد مشکلات نسل قبلی این کنسول را رفع کند

افشاگری به نام @MysteryLupin در چند هفته اخیر به تدریج جزئیات مربوط به کنسول دستی بعدی ایسوس را فاش کرده است. اولین گزارش‌های این کاربر درباره قیمت ROG Ally X و چند مشخصه سخت‌افزاری مهم این محصول بود که ایسوس در اولین رونمایی خود به آن اشاره‌ای نکرد. متعاقباً، @MysteryLupin ادعا کرد که ایسوس این دستگاه را به 24 گیگابایت رم و یک باتری بزرگ مجهز خواهد کرد. این شرکت تبلیغ می‌کند که عمر باتری کنسول دستی آن‌ها حداکثر ۸ ساعت خواهد بود.

اکنون، VideoCardz شواهدی ارائه کرده است که بسیاری از افشاگری‌های قبلی @MysteryLupin را تأیید می‌کند. اگرچه منشأ تصاویری که این افشاگر منتشر کرده فعلاً ناشناخته است، VideoCardz اولین کسی بود که برنامه‌های ایسوس برای پلتفرم ROG Ally را به همراه تاریخ عرضه کامل دستگاه فاش کرد. به این ترتیب، فعلاً دلیلی برای شک در صحت آنها نداریم.

ROG Ally X

بر اساس تصویر بالا، ROG Ally X کم و بیش شبیه به ROG Ally به نظر می‌رسد. اما با بررسی دقیق‌تر، طراحی d-pad متفاوتی را شاهد هستیم، که VideoCardz ادعا می‌کند که ASUS آن را به‌عنوان یک «Precision D-Pad» تبلیغ می‌کند که می‌تواند تا پنج میلیون چرخه قابل استفاده بماند. افشاگر مورد نظر اضافه می‌کند که پورت ROG XG Mobile جای خود را برای یک درگاه USB4 معمولی می‌دهد که از DisplayPort (DP 1.4) و USB Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند.

به این ترتیب، ROG Ally X با کارت گرافیک‌های فعلی ROG XG Mobile ایسوس ناسازگار خواهد بود. با این حال، کنسول دستی جدید دارای یک پورت USB C دوم است که بر اساس استاندارد کند‌تر USB 3.2 Gen 2 کار می‌کند. علاوه بر این، ROG Ally دارای 24 گیگابایت رم LPDDR5-7500 و یک ترابایت SSD است که با استاندارد M.2 2280 سازگار است.

کنسول جدید تایوانی‌ها، در زمینه عمر باتری حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت

همانطور که انتظار می‌رفت، ایسوس همچنان به استفاده از یک نمایشگر 7 اینچی IPS (120 /1080p هرتز ) و پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme  ادامه خواهد داد. با این اوصاف، ROG Ally X دارای یک باتری 80 وات ساعتی است که دو برابر ظرفیت باتری نسل قبلی خود می‌باشد. علاوه بر این، محصول جدید ایسوس به لطف یک فن جدید که 23 درصد اندازه کوچک‌تری دارد و پره‌های آن 50 درصد نازک‌تر است توانسته که جریان هوا را 10 درصد بهبود ببخشد.

در کمال تعجب، استفاده از باتری 80 وات ساعتی ضخامت دستگاه جدید را با تنها به 4.5 میلی‌متر افزایش به 36.9 میلی‌متر می‌رساند. همچنین گفته می‌شود ROG Ally X حدودا 70 گرم سنگین‌تر از ROG Ally بود و 678 گرم وزن دارد. در حال حاضر، شایعه شده است که ایسوس، ROG Ally X را ۷۹۹ دلار قیمت گذاری کرده است. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد این دستگاه در تاریخ ۱۳ خرداد به اشتراک خواهد گذاشت.

نظر شما چیست؟ آیا برای کنسول دستی جدید ایسوس هیجان‌زده هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر