حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با بودجه کم چه ویژگی هایی از یک گوشی برایمان اهمیت داشته باشد؟

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مشتریان بسیار زیادی وجود دارند که نسبت به خرید گوشی در بازه‌های قیمتی مختلف اقدام می‌کنند. از بازه‌های قیمتی ارزان و اقتصادی گرفته تا بازه‌های قیمتی پرچم‌دار و گران‌قیمت. شما باید بسته به بودجه خود یکی از این بازه‌ها را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید برای خرید یک دستگاه هوشمند هزینه کمی کرده و گوشی گران نخرید، باید بدانید که چه ویژگی‌هایی ارزش خرید این محصولات را بیشتر می‌کنند. همراه ما باشید تا در ادامه این ویژگی‌ها را باهم بررسی کنیم.

آیا گوشی‌های ارزان‌قیمت ارزش خرید دارند؟

سوالی که بسیاری از کاربران دررابطه‌با محصولات دیجیتال پرسیده‌اند این است که آیا گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز ارزش خرید دارند یا خیر؟ خلاف تصور اکثر کاربران، مدل‌های ارزان‌قیمت نیز ارزش خوبی برای خرید دارند. در واقع شما می‌توانید با پرداخت قیمت مناسبی یک گوشی باکیفیت بخرید.

این گوشی‌ها از نمایشگرهای ضعیف‌تر و پردازنده‌های ارزان استفاده کرده و میزان رم کمتری را دارند. برندهایی مانند سامسونگ محصولاتی را وارد بازار کرده‌اند که با پرداخت قیمتی مناسب قادر به خرید آن‌ها هستید. این محصولات علاوه‌بر ویژگی‌های عالی، کیفیت بدنه و طراحی جذابی نیز دارند.

ویژگی‌های مهم در گوشی‌های ارزان‌قیمت

حال که دانستیم گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز ارزش خرید دارند، بهتر است ببینیم که چه ویژگی‌هایی درون آن‌ها وجود دارند. برخی از این ویژگی‌ها در محصولات گران‌قیمت به‌عنوان نکته منفی حساب می‌شوند؛ اما اگر به بازه‌های ارزان‌قیمت برویم، تنها انتخابی هستند که برای شما وجود دارند. این ویژگی‌ها را باید شامل موارد زیر دانست.

حداقل 2 گیگابایت حافظه رم

یکی از پراهمیت‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیاتی که باید هنگام خرید یک گوشی هوشمند ارزان بررسی کنید، میزان حافظه رمی است که در آن‌ها وجود دارد. RAM یا همان Random Access Memory یک نوع حافظ است که به‌صورت موقت بوده و کش پردازشی درون آن ذخیره می‌شود.

هرچقدر حجم آن بیشتر باشد، قطعا سرعت بالاتری در پردازش‌های گوشی وجود خواهد داشت. میزان رمی که باید به‌صورت حداقلی در دستگاه مد نظر شما وجود داشته باشد، به میزان 2 گیگابایت است. رم‌های 4 گیگابایت نیز مناسب بوده و از هنگ کردن گوشی جلوگیری می‌کنند.

پردازنده‌های مقرون‌به‌صرفه

باید برای خرید یک گوشی هوشمند ارزان، پردازنده‌های ارزان را برای این کار انتخاب کنید. اگر انتظار شما از این پردازنده بالا باشد، قطعا نمی‌توانید به‌راحتی یک مدل باکیفیت یا ارزان انتخاب کنید. شرکت‌های زیادی پردازنده و چیپست مخصوص تلفن هوشمند تولید می‌کنند.

برندهایی مانند Qualcomm Snapdragon و Samsung Exynos چیپست‌های قدرتمندی تولید می‌کنند؛ اما قیمت پردازنده آن‌ها بسیار گران است. به‌جای این برندها بهتر است پردازنده‌هایی که توسط Heilo MediaTek تولید شده‌اند را انتخاب کنید.

انتخاب نمایشگرهای FHD

نمایشگر نقش بسیار مهمی در عملکرد گوشی هوشمند داشته و باید در هر بازه قیمتی نسبت به بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین نمایشگرها را برای تلفن خود در نظر داشته باشید. امروز صفحه‌نمایش‌های جدید با فناوری‌های HDR10+ وارد بازار شده و فریم ریت 90 تا 120 هرتز دارند.

قیمت این نمایشگرها بالا بوده و دستگاه‌هایی که از آن‌ها بهره می‌برند معمولا قیمتی گران دارند. اگر بودجه شما کم است، باید سراغ محصولاتی بروید که صفحه‌نمایش آن‌ها 60 هرتز بوده و بین 720 تا 1080 پیکسل رزولوشن داشته باشند. صفحات IPS بهترین انتخاب برای این بازه به‌شمار می‌روند.

بدنه پلاستیکی مقاوم در برابر ضربه

بدنه را باید از معیارهای فوق‌العاده مهم برای خرید یک دستگاه تلفن هوشمند دانست. نکته‌ای که باید دراین‌رابطه بدانید این است که بدنه‌های شیشه‌ای و فریم‌های آلومینیومی در مدل‌های میان‌رده یا پرچم‌دار استفاده می‌شوند.

مشتریانی که به‌دنبال مدل‌های ارزان و اقتصادی هستند باید بدنه‌های پلاستیکی انتخاب کنند؛ اما برخی از بدنه‌های پلاستیکی هستند که علاوه‌بر ظاهر صاف، صیقلی و براق، مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند. مانند بدنه پشتی گوشی‌های Galaxy A05 و A05s

باتری مناسب و شارژدهی قابل ‌قبول

آخرین موردی که باید به‌عنوان یک خریدار حرفه‌ای برای تهیه گوشی هوشمند اقتصادی در نظر داشته باشید، مناسب‌ بودن باتری به‌کاررفته در این محصولات است. باتری از معیارهای مهم برای خرید این محصولات بوده و استفاده از باتری‌های ضعیف باعث کاهش ارزش خرید محصول می‌شود.

امروز هر گوشی که وارد بازار می‌شود از باتری 5000میلی‌آمپر ساعتی به همراه یک شارژر 25 واتی برخوردار است؛ اما باید در نظر داشته باشید که شارژدهی یک گوشی به معیارهای مختلفی بستگی دارد. قادر هستید با مطالعه نقد و بررسی‌های گوناگون به این موضوع پی ببرید.

چه برندهایی گوشی ارزان‌قیمت می‌فروشند؟

سوالی که بسیاری افراد برای خرید مدل‌های گوناگون از گوشی اقتصادی پرسیده‌اند این است که کدام برندها گوشی‌های ارزان‌قیمت تولید می‌کنند؟ باید گفت که برندهای بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند. در واقع سامسونگ و شیائومی بهترین آن‌ها بوده و سری‌هایی که قیمت پایین‌تری از این شرکت‌ها دارند به‌صورت زیر هستند. هرکدام از این سری‌ها مدل‌های مختلفی در قیمت‌های گوناگون دارند.

  • • Galaxy A
  • • Galaxy M
  • • Redmi Note
  • • Realme
  • • Xiaomi T
  • • Poco X

خرید بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت و باکیفیت

برای اینکه بتوانید در کمترین زمان ممکن مدل‌های خاص از گوشی اقتصادی را در بازار بخرید، باید به فروشگاهی بروید که قیمت مناسبی برای بهترین گوشی ارزان به شما ارائه دهد. فروشگاهی که بیشترین شهرت را در این زمینه دارد، دیجی‌کالا است.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را باید بزرگ‌ترین مرکز آنلاین برای خرید انواع دستگاه‌های هوشمند دانست. برندهای زیادی محصولات خود را در بازه‌های قیمتی گوناگون در این فروشگاه موجود کرده‌اند. برای خرید بهترین گوشی اقتصادی قادر هستید مدل‌های مختلفی را در این فروشگاه بررسی کرده و یکی را برای خرید انتخاب کنید.

جمع‌بندی

به‌دلیل اوضاع بدی که در اقتصاد کشور وجود دارد، بسیاری از مشتریان به‌دنبال خرید مدل‌های اقتصادی از گوشی‌ها هستند. این مدل‌ها به‌دلیل بهره‌گیری از منابع سخت‌افزاری محدودتر، قیمت پایین‌تری را دارند. ارزش خرید این گوشی‌ها خوب بوده و برای افرادی که به‌دنبال کارهای روزمره و ساده هستند بهترین انتخاب به‌حساب می‌آید.

شما باید برای خرید این محصولات به ویژگی‌های مختلفی مانند صفحه نمایشگر HD، فریم ریت 60 هرتزی، رم 4 گیگابایتی و حافظه 64 گیگی توجه کنید. محصولات برندهای سامسونگ و شیائومی در این زمینه بهترین انتخاب به‌شمار می‌روند. دیجی‌کالا تمامی این محصولات را با قیمتی عالی برای شما موجود کرده است. همچنین این فروشگاه سریع‌ترین تحویل سفارش‌ها را برای شما خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات