حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی با عبور از سامسونگ به بزرگترین فروشنده گوشی تاشو در جهان تبدیل شد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تحلیل بازار، هواوی

طبق گزارش جدیدی که توسط Counterpoint Research منتشر شده است، هواوی بیشترین میزان گوشی‌های هوشمند تاشو را در سه‌ماهه اول سال جاری (از ژانویه تا مارس) فروخته است. این یک آمار خارق‌العاده است، با توجه به اینکه فروش هواوی در اکثر نقاط جهان در چند سال گذشته ناچیز بوده است. این درحالی اتفاق می‌افتد که هواوی توانسته با عبور از سامسونگ به بزرگترین فروشنده گوشی تاشو در جهان تبدیل شود؛ حتی بدون دارا بودن سرویس‌های گوگل و تنها براساس آمار فروش در چین.

هواوی، بزرگترین فروشنده گوشی تاشو

شاید این‌گونه به‌نظر برسد که سامسونگ مانند سال‌های گذشته، امسال نیز بیشترین میزان گوشی تاشو در جهان را فروخته است. اما با وجود این، این شرکت کره‌ای تنها در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال میلادی موفق به کسب رتبه دوم شده است. علاوه‌بر این، فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در مقایسه با سه‌ماهه اول سال 2023، 42 درصد کاهش یافته است.

رشد 257 درصدی هواوی بیشتر به‌دلیل فروش در چین است که پس از معرفی Mate X5 در سال گذشته، رخ داد. به‌نظر می‌رسد جهش به اتصال 5G نقش مهمی در جلب علاقه مصرف‌کنندگان چینی به گوشی‌های تاشو هواوی داشته است.

هواوی، بزرگترین فروشنده گوشی تاشو

هواوی، بزرگترین فروشنده گوشی تاشو

Honor نیز با رشد 460 درصدی، رتبه سوم در فروش گوشی تاشو را به خود اختصاص داده است؛ اما چشمگیرترین رشد متعلق به موتورولا بود که توانست در سه‌ماهه اول امسال 1473 درصد بیشتر از سه‌ماهه اول سال 2023 دستگاه تاشو بفروشد. بااین‌حال، فروش آنر و موتورولا برخلاف هواوی عمدتاً از خارج از چین بوده است.

سهم بازار آنر درحال‌حاضر 12 درصد است که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است. Honor Magic V2 در سه‌ماهه اول 2024 به پرفروش‌ترین گوشی تاشو در اروپای غربی تبدیل شد. سهم بازار جهانی موتورولا در گوشی‌های تاشو اکنون به‌لطف عملکرد قوی سری Razr در آمریکای شمالی به 11 درصد رسیده است.

در سه‌ماهه اول سال 2024، تاشوهای مدل کتابی 55 درصد از عرضه جهانی را به خود اختصاص دادند و برای اولین بار از سال 2021 از تاشوهای صدفی پیشی گرفتند. بااین‌حال، ممکن است با عرضه گلکسی Z Flip 6 توسط سامسونگ، اوضاع در اواخر امسال تغییر کند. . ظاهراً هواوی نیز درحال برنامه‌ریزی برای عرضه یک گوشی تاشوی ارزان‌تر نیز است، درحالی‌که شیائومی و آنر اولین مدل‌های صدفی خود را به‌زودی معرفی خواهند کرد.

نظر شما درباره عبور هواوی از سامسونگ به‌عنوان بزرگترین فروشنده گوشی تاشو در جهان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی