حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه گوشی جدید HMD با تراشه های اسنپدراگون در راه‌اند

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | HMD، شایعات

پس از عرضه گوشی های پایین‌رده سری HMD Pulse و HMD Aura، به‌نظر می‌رسد که این شرکت بر روی گوشی های میان‌رده قدرتمندتری تمرکز کرده است. مشخصات سه گوشی جدید HMD با تراشه های توانمندتر اسنپدراگون، به‌بیرون درز کرده است.

تلفن هوشمند HMD Tomcat به تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ مجهز خواهد شد

امروز، یک حساب کاربری در توییتر با نام HMD MEME’S، جزئیات سه گوشی جدید این شرکت با اسم رمز های Nighthawk، Tomcat ‌و Project Fusion (نمونه اولیه) را به اشتراک گذاشت. طبق گزارش ها، طراحی و مشخصات تامکت و نایت هاوک شباهت هایی با سری اچ ام دی پالس خواهند داشت. در ادامه نگاهی به مشخصات فاش شده این سه تلفن هوشمند میان رده آینده HMD می‌اندازیم.

در ابتدا به سراغ HMD Tomcat می‌رویم. این گوشی هوشمند، چندی پیش در میان داده های بنچمارک Geekench مشاهده شده بود. این دستگاه در تست های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ، به‌‌ترتیب موفق به کسب امتیازات ۹۶۵ و ۲۶۲۵ شده است.

اکنون HMD MEME’S ادعا می‌کند که این تلفن هوشمند آینده HMD به تراشه Snapdragon 7s Gen 2 مجهز می‌شود. طراحی جدید با رنگ های زنده (که یکی از ویژگی های دستگاه های نوکیا بود) همراه با صفحه نمایشی دارای وضوح بالا و دوربین های قدرتمندتر، از ویژگی های HMD Tomcat خواهد بود. انتظار می‌رود که این دستگاه به یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن FullHD+ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی مجهز شود.

اچ ام دی تامکت دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (به‌همراه لرزشگیر اپتیکال) خواهد بود. دو دوربین دیگر در قاب پشتی این گوشی قرار می‌گیرند که وضوح ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند. اچ ام دی برای دوربین سلفی این تلفن هوشمند به سراغ یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی خواهد رفت.

انتظار می‌رود که HMD Tomcat دارای باتری پرظرفیت ۴,۹۰۰ میلی‌آمپری باشد و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی کند. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ به‌دست کاربران خواهد رسید. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به از بلوتوث ۵.۲، اسپیکر های استریو و برخورداری از استاندارد IP67 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) اشاره کرد.

قیمت احتمالی HMD Tomcat

نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی HMD Tomcat قیمتی حدود ۴۰۰ یورو خواهد داشت. نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این دستگاه نیز با قیمت حدود ۴۴۰ یورو به‌دست خریداران خواهد رسید.

گوشی HMD Nighthawk

به HMD Nighthawk می‌رسیم. انتظار می‌رود که مشخصات دوربین این دستگاه مشابه اچ ام دی تامکت (البته احتمالا بدون دوربین اولتراواید) باشد. همچنین این دستگاه دارای تراشه متفاوتی خواهد بود، اما ظرفیت باتری مشابه HMD Tomcat است.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، انتظار داریم که HMD Nighthawk دارای یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن FullHD+ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی باشد. این تلفن هوشمند به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (به‌همراه لرزشگیر اپتیکال) و دوربین ثانویه ۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. HMD برای دوربین سلفی این گوشی، یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. تراشه Snapdragon 4 Gen 2 وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز اچ ام دی نایت‌هاوک را بر عهده خواهد داشت.

گفته می‌شود که این گوشی میان‌رده به‌ باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز خواهد شد. از دیگر ویژگی های HMD Nighthawk می‌توان به برخورداری از Wi-Fi 5، بلوتوث ۵.۱، NFC اسپیکر های استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد.

حدود قیمت HMD Nighthawk

نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی HMD Nighthawk با قیمت حدود ۲۵۰ یورو به‌دست خریداران خواهد رسید. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند نیز با قیمت حدود ۲۹۰ یورو قابل تهیه خواهد بود.

گوشی هوشمند HMD Project Fusion (نمونه اولیه)

گفته می‌شود که HMD Project Fusion از تراشه کوالکام اسنپدراگون QCM6490 بهره‌مند خواهد بود. این یک چیپست میان‌رده بوده و احتمالا، بر اساس اسنپدراگون ۷۷۸ ساخته شده است. طبق گزارش قبلی، Project Fusion بر روی ساخت یک گوشی ماژولار مانند Moto Mods موتورولا تمرکز دارد.

مشخصات این تلفن هوشمند آینده اچ ام دی نیز فاش شده است. انتظار می‌رود که این دستگاه به یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن FullHD+ مجهز شود. دو لنز دوربین در قاب پشتی HMD Project Fusion قرار خواهد گرفت. دوربین اصلی وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی داشته و برای دوربین دوم، سنسور ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. همان‌طور که اشاره شد، تراشه کوالکام QCM6490 وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز این دستگاه را بر عهده داشته و با ۸ گیگابایت حافظه رم به دست کاربران می‌رسد.

انتظار می‌رود که HMD Project Fusion به باتری ۴,۸۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده و از شارژ سریع ۳۰ واتی (به‌همراه شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی) پشتیبانی کند. این دستگاه دارای ابعاد ۱۶۴ در ۷۶ در ۸.۶ میلی‌متر خواهد بود. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به Wi-Fi 6E، Pogo Pin، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و ISP سه‌گانه اشاره کرد.

گوشی اقتصادی HMD Aura معرفی شد: قیمتی کمتر از ۱۲۰ دلار

نظر شما درباره این سه گوشی هوشمند HMD با تراشه های اسنپدراگون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی