حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرارداد اپل و OpenAI با تمرکز بر هوش مصنوعی احتمالاً نهایی شده است؛ احتمال توافق جداگانه با گوگل

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

پیش از این گزارش‌های متعددی منتشر شده بود مبنی‌بر این‌که اپل درحال مذاکره با گوگل و OpenAI در مورد ارائه عملکرد هوش مصنوعی در iOS 18 است. چندی بعد، مشخص شد که اپل درحال نهایی‌کردن قراردادی با OpenAI است. اکنون، مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید که توافق این دو شرکت نهایی شده است؛ بااین‌حال، این یک قرارداد انحصاری نیست و اپل همچنین مذاکرات خود با گوگل برای آوردن Gemini به‌عنوان یکی از هسته‌های دیگر هوش مصنوعی در سیستم‌عامل‌های خود را ادامه می‌دهد.

قرارداد اپل و OpenAI

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه از خبرنامه Power On خود گزارش داد که اپل و OpenAI به توافقی برای ارائه قابلیت‌های چت‌بات هوش مصنوعی در iOS 18 دست یافته‌اند. او اضافه کرد که این قرارداد جزئی از رویداد توسعه‌دهندگان 2024 WWDC اپل در ماه ژوئن خواهد بود.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که اپل مایل نیست تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهد. گورمن می‌گوید که اپل هنوز درحال کار بر روی قراردادی با گوگل است تا Gemini را به‌عنوان یک گزینه دیگر ارائه کند، اما نباید انتظار داشته باشیم که این موضوع در ماه آینده اعلام شود.

افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که اپل درحال کار بر روی مدل هوش مصنوعی Ajax خود برای تجزیه‌وتحلیل متن روی دستگاه، پاسخ‌های هوشمند و خلاصه‌سازی است. بنابراین منطقی است که ChatGPT و سایر فناوری‌های OpenAI برای تجزیه‌وتحلیل متن طولانی‌تر، تولید تصویر و وظایف مشابه مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

قرارداد اپل و OpenAI

قرارداد اپل و OpenAI

در هر صورت، قرارداد OpenAI باید کمی فضای تنفسی به اپل بدهد، زیرا بدون‌شک این شرکت روی چت‌بات اختصاصی خود نیز کار می‌کند، بااین‌حال، کمی طول می‌کشد تا این چت‌بات توانایی رقابت با بزرگان این حوزه را داشته باشد.

این تنها خبر هوش مصنوعی اپل امروز نیست، زیرا گورمن همچنین گزارش داد که iOS 18 می‌تواند امکان ساخت ایموجی و سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی را به‌همراه داشته باشد.

دیدگاه شما پیرامون قرارداد اپل با OpenAI و گوگل پیرامون ارائه عملکردهای هوش مصنوعی این دو شرکت در سیستم‌عامل‌های خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی