حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال مذاکره با گوگل برای آوردن هوش مصنوعی Gemini به آیفون است

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، گوگل، هوش مصنوعی

به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل درحال مذاکره با گوگل برای ادغام موتور هوش مصنوعی Gemini این شرکت در آیفون به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی آینده iOS 18 است.

هوش مصنوعی Gemini در آیفون اپل

در گزارشی به نقل از افراد مطلع، گورمن ادعا می‌کند که این دو شرکت درحال مذاکره فعال هستند تا به اپل اجازه دهند مدل‌های زبانی بزرگ گوگل در برخی از ویژگی‌های جدید iOS 18 ادغام شود.

به‌گفته منابع این گزارش، «دو طرف در مورد شرایط یا نام تجاری توافق‌نامه هوش مصنوعی تصمیم نگرفته‌اند یا نحوه اجرای آن را نهایی نکرده‌اند».

با انتشار iOS 18 در اواخر سال جاری میلادی، شایعه شده است که اپل قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را به سیستم‌عامل آیفون خود اضافه می‌کند. بااین‌حال، اپل بر روی ویژگی‌هایی تمرکز کرده است که روی دستگاه کار می‌کنند و نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

برای تقویت ویژگی‌های اضافی هوش مصنوعی مبتنی‌بر ابر، مانند توانایی ایجاد تصاویر و نوشتن مقاله بر اساس درخواست‌های واحد، اپل به‌دنبال شریکی است که زیرساخت‌های سخت‌افزاری در مقیاس بزرگ و قابلیت‌های محاسباتی را از قبل در اختیار داشته باشد.

هوش مصنوعی Gemini در آیفون اپل

هوش مصنوعی Gemini در آیفون اپل

طبق گزارش قبلی گورمن، اپل درحال آزمایش داخلی مدل خود با نام احتمالی Apple GPT است که می‌تواند با ChatGPT OpenAI رقابت کند. این شرکت همچنین درحال طراحی چارچوب «Ajax» برای مدل‌های زبانی بزرگ است و گفته می‌شود که روزانه میلیون‌ها دلار برای تحقیقات هوش مصنوعی محاوره‌ای هزینه می‌کند، زیرا آموزش مدل‌های زبانی به سخت‌افزار زیادی نیاز دارد.

بااین‌حال، طبق آخرین گزارش، این فناوری هنوز به اندازه ابزارهای گوگل و سایر رقبای پیشرفته نیست و شراکت را گزینه بهتری برای اپل جلوه می‌دهد.

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، اپل می‌تواند به‌دنبال یک ارائه‌دهنده هوش مصنوعی دیگر مانند OpenAI باشد یا به چندین شریک متوسل شود. اما اگر مذاکرات به توافقی منجر شود، می‌تواند هر ضرری را که ناشی از فشار نظارتی بر شراکت دو شرکت است، جبران کند.

گوگل چندین سال است که میلیاردها دلار به اپل پرداخت کرده است تا موتور جستجوی خود را به‌عنوان گزینه پیش‌فرض در مرورگر سافاری در دستگاه‌های اپل حفظ کند. بااین‌حال، قرارداد موجود با بررسی نظارتی وزارت دادگستری ایالات‌متحده و کمیسیون اروپا به‌دلیل نگرانی در مورد کمک به گوگل در حفظ انحصار جستجو مواجه است.

جف پو، تحلیلگر The Information نیز ادعا می‌کنند که اپل در اواخر سال 2024، یعنی زمانی که iOS 18 منتشر می‌شود، نوعی ویژگی هوش مصنوعی مولد را در آیفون و آیپد در دسترس خواهد داشت. بااین‌حال، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، در ماه آگوست گفت که هیچ نشانه‌ای از ورود فناوری هوش مصنوعی مولد در سال 2024 وجود ندارد و ادعا کرد که کار اپل در زمینه هوش مصنوعی مولد به‌طور قابل‌توجهی از رقبای خود عقب است.

نظر شما درباره احتمال استفاده از هوش مصنوعی Gemini در آیفون اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی