با تبلیغات از مرز باریک واقعیت و خیال رد شوید. امروزه با شیوههای جدید تبلیغات میتوانید برند خود را با روشی متفاوت به مخاطبان معرفی کنید. تبلیغات CGI، به عنوان یکی پیشرفتهترین نوع تبلیغات در فضای مجازی در عصر حاضر به حساب میآید. با این روش ذهن مخاطب خود را به چالش بکشید و توجه او را به سمت خود جلب کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با سازوکار این تبلیغ آشنا شوید.
تبلیغات برای حیات کسب و کار یک امر ضروری است. روشهای مختلفی برای تبلیغ و بازاریابی وجود دارد؛ که تبلیغات CGI یکی از مدرنترین آنها به حساب میآید. CGI در واقع مخفف شده عبارت Computer Generated Imagery است. در این نوع تبلیغات با تصویر سازیهای پیشرفته کامپیوتری، تصاویر در محیطی واقعی قرار میگیرند.
وضوح و کیفیت این تصاویر به قدری بالا است که گاهی اوقات تشخیص واقعی یا فیک بودن آن به سادگی امکان پذیر نیست. به طور معمول فضای پس زمینه برای تبلیغات CGI، محلهای مختلفی در سطح شهر انتخاب میشود.
فناوریهای پیشرفته استفاده شده در این روش به گونهای است که گاه حتی مرز باریک واقعیت و خیال را نیز رد میکنند. این تصاویر خیالی و ساخته شده با فناوریهای نوین، واقعی به نظر میرسند. با یک نگاه ساده به ویدئوهای موجود از نمونههای مختلف این تبلیغ در سطح جهان میتوان دریافت که با روشهای عادی فیلم برداری قابل اجرا نیست. تکنولوژی پیشرفته در تمامی مراحل اجرای و پیاده سازی این تبلیغ ردپای خود را نشان میدهد.
نکته جالب در مورد این روش، ساختگی بودن تمامی مراحل آن است. در نگاه اول شاید تصور کنید که این تبلیغات در میدان شلوغ و پر رفت و آمد شهر فیلم برداری شدهاند. در واقع تماما با تصویر سازیهای کامپیوتری این تبلیغ ساخته می شود. کیفیت خروجی نهایی این تبلیغ به قدری بالا و قابل باور است؛ که اغلب مخاطبان را به اشتباه میاندازد.
در ساخت این نوع تبلیغ از تکنیک VFX (Visual Effects) استفاده میشود. تکنولوژی VFX یا جلوههای ویژه برای خلق تصاویری که امکان فیلم برداری آن در دنیای واقعی وجود ندارد؛ به کار میرود. در برخی موارد مثل انفجار یا سقوط اتومبیل، امکان فیلم برداری وجود دارد؛ اما هزینه زیادی باید صرف آن شود. در چنین شرایطی برا ادغام تصاویر ثابت یا متحرک در دنیای واقعی، تکنولوژی VFX به کار میرود.
در بحث تبلیغ و بازاریابی شما در میدان رقابتی شدیدی با همکاران خود قرار دارید. برای موفقیت در این مسیر، جذب نگاه مخاطب یکی از اهداف مهم به حساب میآید. روشهای مختلف تبلیغ نیز همین هدف را در پیش میگیرند. با بالا رفتن آمار بازدید، تعداد مشتریان و آمار فروش مجموعه شما نیز بالاتر میرود. تبلیغات CGI نیز با دستیابی به این هدف ابداع شدند. خلاقیت در سناریوسازی این نوع تبلیغ، توجه هر فرد را به آن جلب میکند.
این تبلیغات ذهن افراد را به فراتر از مرزهای خیال میبرد و حتی آن را واقعی جلوه میدهد. در چنین شرایطی با برانگیخته شدن حس کنجکاوی افراد شما به هدف تبلیغاتی خود میرسید. در روشهای مرسوم تبلیغات، شما تنها میتوانید برای چند ثانیه توجه افراد را جلب کنید. این در صورتی است که افراد با هیجان تبلیغات CGI را دنبال میکنند. همین موضوع باعث میشود تا تبلیغات با این روش بازدهی بیشتری داشته باشد.
تبلیغات CGI شیوهای نوین از تبلیغات است که تصاویر ساختگی را به صورت واقعی جلوه میدهد. تکنولوژیهای ویژه استفاده شده در ساخت این تبلیغ، مرز باریک بین خیال و واقعیت را از بین میبرد. افراد با نگاه به این تبلیغ واقعی یا ساختگی بودن آن را به سختی تشخیص میدهند. از تبلیغات CGI میتوان در حوزههای مختلفی استفاده کرد؛ برای مثال:
برندهای مختلف برای معرفی محصولات جدید خود میتوانند از این روش استفاده کنند. با تبلیغات CGI، محصول مورد نظر به صورت واقعی و قابل دسترس برای افراد به نظر میرسد. این شیوه باعث میشود که افراد برای خرید این محصول ترغیب شوند.
تجربه ثابت کرده است که پخش تیزر در صفحات مجازی مختلف نمیتواند مثل سابق، فصل جدید فیلمها را تبلیغ کند. مخاطبان فیلم در این فاصله زمانی از فصل قبل تا شروع فصل جدید کمتر میشوند. با کمک تبلیغات CGI میتوان هیجان را دوباره به مخاطبان سابق برگرداند. این روش برای تبلیغ فصل دوم سریال پرطرفدار زخم کاری نیز به کار رفته است.
تبلیغات CGI تنها محدود به معرفی محصول نمیشود و حتی برای تبلیغ بازیهای ویدئویی نیز میتوان از آن استفاده کرد. شیوههای مرسوم تبلیغاتی، بازدهی خوبی برای تبلیغ بازیهای ویدئویی تا به امروز نداشتهاند. در این بازیها جزئیات گرافیکی از اهمیت زیادی برخودار هستند. منعکس شدن این جزئیات در تبلیغ نیز میتواند به خوبی کیفیت بازی را برای مخاطبان مشخص کند. افراد با مشاهده تبلیغات CGI بلافاصله برای زدن دکمه نصب بازی ترغیب میشوند.
در مورد اپلیکیشنها نیز این موضوع صدق میکند. برای تبلیغ اپلیکیشن ترب نیز این روش مورد استفاده قرار گرفته است. این برند با استفاده از نمایش یک تراکتور ترب شکل در میدان ساعت تبریز، پایین بودن قیمتها در اپلیکیشن خود را تبلیغ میکند.
شاید شما هم با دیدن کمپینهای تبلیغاتی مختلف با روش CGI، به انجام آن علاقه مند شده باشید. این تبلیغ امروزه در کشور ایران نیز انجام میشود. تا به امروز چندین نمونه موفق از تبلیغات CGI در ایران انجام شده است. حتما شما هم ویدیوی تبلیغی کمپین برند خانومی برای شب یلدا را دیدهاید. این تبلیغ با استقبال خوبی مواجه شد و ویدیوهای آن در شبکههای مجازی مختلف پخش شدند.
اگر شما هم قصد دارید تبلیغات CGI در دنیای واقعی برای برند خود داشته باشید؛ در گام اول به تلویزیون شهری سه بعدی نیاز دارید. بیلبورد سه بعدی در واقع یک نمایشگر دیجیتال با قابلیتهای ویژه است. این نمایشگر امکان پخش تصاویر و ویدئوهای سه بعدی را فراهم میکند. تلویزیونهای 3 بعدی شهری در ابعاد مختلفی موجود هستند. نصب و اجرای این نمایشگرها در محلهای مختلفی از سطح شهر و داخل پاساژ یا ورزشگاهها امکان پذیر است. شما با خرید نمایشگر تری دی میتوانید تبلیغات CGI خود به گونه واقعی تر در فضای وسیعتر از صفحات مجازی پخش کنید. این نمایشگرها با ویژگیهای منحصر به فرد خود میتوانند این نوع تبلیغات را با وضوح و کیفیت بالا به نمایش بگذارند.
شما با خرید تلویزیون شهری سه بعدی در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب و کار خود میکنید. شما برای سالیان طولانی میتوانید این نمایشگر را برای تبلیغات با بازدهی بالا به کار ببرید. با اجاره دادن نمایشگر به برندهای دیگر برای تبلیغات نیز میتوانید کسب درآمد کنید.
استفاده از جلوههای ویژه در ساخت فیلمهای سینمایی تخیلی مورد استفاده قرار میگیرد. تاثیر شگفت انگیز جلوههای بصری بر روی مخاطب بر کسی پوشیده نیست. کارگردانهای مشهور دنیا نیز از این شیوه در ساخت فیلمهای خود بهره میبرند. تیمهای تبلیغاتی نیز با الهام گرفتن از این روش سعی کردهاند خیال و واقعیت را در دنیای بازاریابی نیز به هم نزدیک کنند. تبلیغات CGI روشی است که تصاویر فیک را به کمک تکنولوژیهای نوین، به صورت واقعی جلوه میدهد.
ظاهر واقعی این نوع تبلیغ نظر هر شخصی را به خود جلب میکند. این موضوع باعث شده که تبلیغات CGI بازدهی خوبی در سطح جهانی داشته باشد. این روش در سال 2023 به عنوان بهترین شیوه تبلیغاتی شناخته شد.