حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو Reno 12 و Reno 12 Pro با نمایشگری دارای چهار لبه خمیده معرفی شدند

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اوپو

اوپو Reno 12 و Reno 12 Pro رونمایی شدند. این دو تلفن هوشمند دارای صفحه نمایشی با چهار لبه خمیده هستند. این دو دستگاه ضخامت و وزن کمتری نسبت به نسل قبل دارند. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

اوپو Reno 12 اولین گوشی دنیا با تراشه Dimensity 8250 مدیاتک است

اوپو رینو ۱۲ دارای یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی است. نسل قبل نیز از نمایشگری با مشخصات مشابه برخوردار بود اما هم‌اکنون شاهد تجهیز Reno 12 به نمایشگری با چهار لبه خمیده (نه فقط کناره ها) هستیم.

بر خلاف نسل قبل، سری رینو ۱۲ دارای شیشه محافظ گوریلا گلس است. فریم میانی از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که مقاومت بیشتری خواهد داشت. سری Reno 11 از استاندارد IP برخوردار نبودند. هم‌اکنون اما شاهد تجهیز سری اوپو Reno 12 به استاندارد IP65 هستیم. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این دو گوشی هوشمند، حتی در صورت خیس بودن انگشتان شما نیز، کار می‌کند.

نمایشگر Oppo Reno 12

شاید در ابتدا فکر کنید که این استحکام بیشتر سری اوپو رینو ۱۲، باعث افزایش ضخامت این دو دستگاه شده است. اما برعکس، شاهد ضخامت کمتری هستیم. Oppo Reno 12 ضخامت ۷.۲۵ میلی‌متری و وزن ۱۷۹ گرمی دارد. Reno 11 دارای ضخامت ۷.۶ میلی‌متری و وزن ۱۸۴ گرمی بود.

همان‌طور که GSMArena اشاره می‌کند، اوپو Reno 12 Pro با ضخامت ۷.۵۵ میلی‌متر و وزن ۱۸۳ گرم، ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل استاندارد است. البته این دستگاه همچنان سبک‌تر و باریک‌تر از نسل قبل محسوب می‌شود. هر دو عضو سری اوپو Reno 12 دارای باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری هستند و از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. این دو تلفن هوشمند پس از ۱,۰۰۰ چرخه شارژ، ۹۵ درصد از سلامتی باتری خود را حفظ خواهند کرد.

به سراغ دوربین های سری Oppo Reno 12 می‌رویم. مدل پرو دارای دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 بوده و برای دوربین تله‌فوتو نیز، یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این دستگاه از دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. مدل استاندارد از سنسور کوچکتر ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT600  بهره می‌برد. اما این دستگاه از همان دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و اولتراواید ۸ مگاپیکسلی بهره‌مند است. هر دو این گوشی های هوشمند از دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند. دوربین تله‌فوتو سری اوپو رینو ۱۲، قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

دوربین های Oppo Reno 12

دوربین های Oppo Reno 12 Pro

تراشه مدیاتک Dimensity 8250 نیروی پردازشی مورد نیاز Oppo Reno 12 را تامین می‌کند. این تراشه، مدل جدیدتر دیمنسیتی ۸۲۰۰ محسوب می‌شود که در اوپو رینو ۱۱ به‌کارگرفته شده بود. این تلفن هوشمند جدید اوپو در پیکربندی های ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی، ۱۶+۲۵۶ گیگابایتی، ۱۲+۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶+۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود.

گوشی Oppo Reno 12 Pro از تراشه قدرتمند مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس بهره می‌برد

تراشه قدرتمند مدیاتک Dimensity 9200 Plus به‌عنوان قلب تپنده Oppo Reno 12 در نظر گرفته شده است. نسل قبلی این تلفن هوشمند در بازار چین با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ عرضه شد. رینو ۱۲ پرو در پیکربندی های ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی، ۱۶+۲۵۶ گیگابایتی و ۱۶+۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. هر دو عضو سری Reno 12 اوپو از رم های LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برند.

رنگ‌بندی اوپو رینو ۱۲ پرو

اوپو رینو ۱۲

از آنجایی که سال ۲۰۲۴ سال هوش مصنوعی است، اوپو تصمیم گرفته تا برخی از ویژگی های هوش مصنوعی را در اپلیکیشن دوربین قرار دهد. اگر فردی در عکس پلک زده باشد، سری رینو ۱۲ می‌تواند عکس را اصلاح کند. همچنین می‌توان به حذف اشخاص یا اشیاء اضافه موجود در تصویر پرداخت. ویژگی های اضافی هوش مصنوعی شامل رونویسی و خلاصه‌سازی نوشته ها و یک اسکنر سند است. دستیار Xiaobu سری اوپو Reno 12 حتی می‌تواند در نقش یک معلم زبان انگلیسی و آموزگار مدرسه ابتدایی عمل کند. همچنین می‌توانید برنامه‌ریزی های خود را در طول سفر، به هوش مصنوعی بسپارید.

قیمت سری Oppo Reno 12

اوپو Reno 12 در سه رنگ نقره‌ای، هلویی و مشکی به دست کاربران خواهد رسید. اما Reno 12 Pro در رنگ های بنفش نقره‌ای، طلایی و مشکی قابل تهیه خواهد بود.

نسخه ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی Oppo Reno 12 با قیمت معادل ۳۷۵ دلار به دست خریداران می‌رسد. نسخه ۱۶+۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه با قیمت ۴۱۵ دلار عرضه خواهد شد. نسخه ۱۶+۵۱۲ گیگابایتی این تلفن هوشمند نیز با قیمت معادل ۴۴۰ دلار قابل تهیه خواهد بود.

نسخه ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی Oppo Reno 12 Pro با قیمت ۴۷۰ دلار عرضه می‌شود و نسخه ۱۶+۲۵۶ گیگابایتی این تلفن هوشمند قیمتی معادل ۵۱۰ دلار خواهد داشت. ۱۶+۵۱۲ گیگابایتی این دستگاه نیز با قیمت معادل ۵۵۰ دلار به دست خریداران می‌رسد.

اوپو رنو 11 و رنو 11 پرو به‌ترتیب با Dimensity 8200 و Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی شدند

نظر شما درباره این گوشی های هوشمند جدید اوپو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی