حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر بسته بندی در فروش برند و توسعه کسب‌وکار

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

بسیاری از اوقات بسته‌بندی به فروشنده خاموش تشبیه می‌شود که ابتدا چشم‌های مشتری را به خود جلب می‌کند. پس‌از جلب توجه، او را وسوسه می‌کند تا محصول را در دست گرفته و آن را بررسی کند. در نهایت مشتری نمی‌تواند چشم از بسته‌بندی خاص برند شما بردارد و به‌سرعت آن را می‌خرد. قدرت و تاثیر بسته بندی در فروش نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد.

با بسته‌بندی اصالت برند را تایید کنید

شما هرگز نمی‌توانید با ارائه یک محصول باکیفیت اما بدون بسته‌بندی به فروش بیشتر برسید. جعبه‌ها به‌سرعت می‌توانند توجه مشتری‌های بالقوه را به خود جلب کنند تا وادار به خرید از برند شوند. از آن مهم‌تر یک محصول بدون بسته‌بندی در معرض خطر دستکاری و جعل قرار می‌گیرد. این موضوع شهرت و محبوبیت برند را خدشه‌دار و مشتری را نسبت به شما بی‌اعتماد می‌کند. بسته‌بندی از هویت برند و اصالت محصول محافظت و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا محصولات بیشتری به‌ فروش برسد.

تبلیغات مادام‌العمر با طراحی بسته‌بندی اختصاصی

راه‌های زیادی برای تبلیغ برند وجود دارد که برای هرکدام باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنید. این تبلیغات تا مدت زمان محدودی برای شما باقی می‌مانند. با سرمایه‌گذاری در طراحی و چاپ بسته‌بندی می‌توانید به یک ابزار تبلیغاتی دائمی دسترسی داشته باشید. با استفاده از آن‌ها قانع‌کردن مشتری برای خرید از برند چندان سخت نخواهد بود. یک بسته‌بندی با طراحی هوشمندانه و خلاقانه می‌تواند ساده‌ترین محصولات را بسیار خاص جلوه دهد. برندهای زیادی محصولات مشابه با شما را تولید می‌کنند. بسته‌بندی می‌تواند به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شود تا مشتری را ترغیب به خرید از برند کند.

تبدیل بسته‌بندی به یک مخزن اطلاعاتی برند

وقتی مشتری قصد خرید محصولی را دارد، ابتدا ویژگی‌های آن را بررسی می‌کند. در اینجا می توانید در مقاله تاثیر بسته بندی در فروش اینترنتی بیشتر را مشاهده کرد. روی جعبه‌ها اطلاعات مهم محصول درج می‌شود؛ بنابراین مشتری می‌تواند آن‌ها را بررسی کند. این امر سبب می‌شود تا مشتری انتخابی آزادانه و عاقلانه داشته باشد. این موضوع اعتبار برند را نزد مشتری بیشتر خواهد کرد و اعتماد او را به شما افزایش خواهد داد

بسته‌بندی به خانه‌ای امن برای محصول تبدیل می‌شود

بسته‌بندی سلامت و ایمنی محصول درون خود را تضمین می‌کند. هیچ‌چیز به‌اندازه دریافت محصولی آسیب‌دیده توسط مشتری نمی‌تواند اعتماد او را به برند خدشه‌دار کند. جعبه به‌خوبی ‌از محصول در برابر ضربات، شکستگی، پارگی و سایر آسیب‌ها محافظت می‌کند. در نتیجه محصول سالم به دست مشتری خواهد رسید و از خرید خود رضایت بسیار زیادی خواهد داشت. این موضوع باعث ترغیب مشتری به خرید دوباره از برند می‌شود. همچنین احتمال معرفی برند شما به دیگران توسط او افزایش خواهد یافت.

رقبای خود را کنار بزنید

بدون شک یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های شما دوام‌آوردن در این بازار رقابتی است. شما باید بتوانید محصول خود را متمایز و شاخص از دیگر برندها نشان دهید. یک راه موثر و قدرتمند برای تحقق این امر، طراحی بسته‌بندی‌های خاص و جذاب است. یک بسته‌‌بندی جذاب می‌تواند محصول را به نگینی درخشان در میان انبوهی از برندهای مختلف تبدیل کند. درخشندگی و جذابیت آن چشم هر رهگذری را به خود جلب خواهد کرد. یک بسته‌بندی خاص کیفیت بالای محصول را نیز نشان خواهد داد. در نتیجه مشتری خرید از برند شما را به هر برند دیگر ترجیح می‌دهد.

مشتری محصولات با کیفیت را از دست نمی‌دهد

یک بسته‌بندی باکیفیت، ارزش بالای محصول را به مشتری منتقل می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که محصول کالایی بسیار خاص و مرغوب است. در حالیکه یک بسته‌بندی بی‌کیفیت ارزش محصول را پایین می‌آورد. از آن بدتر اگر محصول هیچ پکیجینگی نداشته باشد؛ به سرعت از چرخه خرید و فروش حذف خواهد شد. بسته‌بندی به محصول هویت و اعتبار می‌بخشد و مشتری را مطمئن می‌کند که کالایی بسیار با کیفیت را دریافت کرده است. در حقیقت بسته‌بندی مانند شناسه اصالت کالا عمل می‌کند.

دخل برند از خرج آن بالاتر می‌رود

شاید تصور کنید خرید انبوهی از بسته‌بندی برای کالاهایی که قرار نیست تولید آن‌ها متوقف شود، بسیار هزینه‌بر است. این باور بسیار اشتباه را دور بیندازید و جعبه‌های اختصاصی را سفارش دهید تا تاثیر جعبه و بسته بندی در فروش را مشاهده کنید. شما با استفاده از آن می‌توانید سرمایه‌های بسیاری را روانه برند خود کنید. یک بسته‌بندی مناسب از محصول محافظت می‌کند تا متحمل بازگشت هزینه به مشتری نشوید. از طرفی جذابیت ظاهری جعبه، مشتری را دعوت به خرید خواهد کرد. در حقیقت بسته‌بندی چندین برابر هزینه‌ای که برای تولید آن پرداخت کرده‌اید را به شما برمی‌گرداند.

در نگاه اول هوش و حواس مشتری را از سر می‌پراند

بسیاری از افراد محصول را تنها بر اساس بسته‌ بندی آن خریداری می‌کنند. وقتی مشتری پا به فروشگاه می‌گذارد محصول شما تنها چند ثانیه فرصت دارد تا توجه او را به خود جلب کند. برای عملی شدن این هدف شما احتیاج به بسته‌بندی‌هایی خلاقانه و متفاوت خواهید داشت. بسته‌بندی در همان لحظات اول مشتری را محو تماشای خود می‌کند. برداشت اولیه از برند سبب ترغیب او به خرید خواهد شد؛ همچنین محصول درون بسته‌بندی با ذهنیتی مثبت قضاوت می‌شود. برداشت اولیه از برند که با بسته‌بندی امکان‌پذیر است می‌تواند مصرف‌کننده را به مشتری وفادار تبدیل کند.

همکاری قدرتمند بسته‌بندی و فضای مجازی

بدون شک مدت‌ها است که فروش آنلاین را نیز وارد کسب‌وکار خود کرده‌اید یا به آن فکر می‌کنید. بسته‌بندی تاثیر بسیار زیادی بر رضایت مشتری از برند شما دارد. از طرفی با گسترش فضای مجازی موقعیتی عالی برای فروش بیشتر محصولات شما ایجاد شده است. با طراحی جعبه‌هایی زیبا و خاص مشتری را ترغیب به انتشار عکس و فیلم‌های جعبه‌گشایی در پلتفرم‌های اجتماعی خواهید کرد. این موضوع شما را در سطح گسترده‌ای مشهور خواهد کرد. بسیاری تنها با دیدن جعبه‌های برند شما مشتاق به خرید خواهند شد. در حقیقت مشتری و فضای مجازی دست به دست هم می‌دهند تا شما را به سود بیشتر برسانند.

ارائه باکیفیت‌ترین بسته‌بندی در شبکه چاپ

تا اینجا به خوبی از تاثیر بسته‌ بندی در فروش برند آگاه شدید. برای محقق شدن این هدف ابتدا باید بسته‌بندی‌های شما حرفه‌ای و خلاقانه طراحی و چاپ شوند. شبکه چاپ در کنار شما است تا با استفاده از بسته‌بندی‌های باکیفیت، در مسیر برندینگ گام بردارید. در شبکه چاپ می‌توانید روی فرآیند چاپ سفارش خود نظارت داشته باشید. افراد متخصص و خلاق مجموعه ما بی‌نظیرترین بسته‌بندی‌ها را به شما ارائه خواهند داد. همچنین با دریافت خدمات ویژه از جمله طلاکوبی، برجسته‌سازی و… به شما در داشتن بسته‌بندی‌هایی بی‌رقیب کمک می‌کنیم. کافی است با مراجعه به سایت اطلاعات لازم را کسب و سفارش خود را نهایی کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی