حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس پرو جدید مایکروسافت با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت به تازگی سرفیس پرو جدید را معرفی کرده است که جدیدترین در مجموعه دستگاه‌های هیبریدی تبلت/لپ‌تاپ این شرکت و یکی از اولین‌ها در نسل جدید رایانه‌های شخصی Copilot Plus است. اعداد از سیستم نامگذاری این محصولات حذف شده اند، که به نظر می‌رسد نشان دهنده راه اندازی مجدد کامل خط تولید باشد. برت اوستروم، معاون شرکت سرفیس مایکروسافت، در رویداد رونمایی این تبلت‌ها گفت: این محصولات قابل مقایسه با نسل قبل خود نیستند.»

سرفیس پرو جدید با تغییرات قابل توجهی به دست کاربران می‌رسد

به گزارش Verge نسخه مصرف کنندگان سرفیس پرو، شباهت‌های زیادی با مدل تجاری که مایکروسافت در ماه مارس عرضه کرد، دارد. این دستگاه دارای صفحه نمایش 13 اینچی، حداکثر 64 گیگابایت رم، یک کلید Copilot که به تازگی معرفی شده، یک کیبورد جدا شونده بهبود یافته و امکان پشتبانی 5G می‌باشد . این تبلت ویندوزی همچنین دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) است، تراشه ای که مایکروسافت برای بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی دستگاه خود به آن متکی می‌باشد.

مایکروسافت می‌گوید که سرفیس پرو جدید تا 90 درصد سریع‌تر از مدل قبلی است و در صورت تمایل کاربر امکان پشتیبانی از 5G نیز وجود دارد. علاوه بر این کاربران می‌توانند محصول خود را با یک صفحه نمایش‌ OLED، پشتیبانی از‌ Wi-Fi 7 و یک کیبورد جدید سفارش دهند.

سرفیس پرو جدید دارای دو پورت USB 4 می‌باشد و در چهار رنگ، از جمله یک رنگ آبی بسیار زیبا و جدید عرضه می‌شود. این محصول دارای دوربین‌های بهبود یافته ای است که شامل یک دوربین فوق عریض QHD در جلو که مایکروسافت قصد دارد از آن برای بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی دستگاهش استفاده کند، به علاوه یک سنسور 10 مگاپیکسلی در پشت تبلت می‌شود.

کیبورد Flex جدید، هم به صورت فیزیکی و هم بی‌سیم به سرفیس پرو متصل می‌شود و از مدل قبلی مقاوم‌تر است. مایکروسافت می‌گوید یک گزینه کیبورد دیگر نیز با کلیدهای بولد‌تر و ترکپدی که 14 درصد بزرگ‌تر است عرضه خواهد شد تا نظر درصد بیشتری از کاربران را جلب کند.

ماکروسافت قصد دارد با کمک کوالکام یکی از اساسی‌ترین مشکلات سرفیس را رفع کند.

سخت‌افزار سرفیس پرو مدتی است که به بلوغ خوبی رسیده و با وجود اینکه کیت کامل با کیبورد و قلم می‌تواند گران باشد و کاربران حرفه‌ای پورت‌های بیشتری نیاز دارند. اما طراحی کلی و کیفیت ساخت سرفیس پرو 9 توانسته است رضایت کاربران را بدست بیاورد. اما مشکل این محصول مثل همیشه پردازنده آن بود.

شما می‌توانید یک Surface Pro 9 با پردازنده کوالکام بخرید که دارای ویژگی‌های اضافه برای دوربین، اتصال 5G و پسرفت وحشتناکی در زمینه عملکرد پردازشی می‌باشد. پروژه Windows on Arm در طول سال‌ها به‌طور پیوسته بهبود یافته است، اما همه این پیشرفت‌ها نیز نتوانست محصول سال ۲۰۲۲ مایکروسافت را به گزینه خوبی برای کاربران تبدیل کند.

با این حال سرفیس پرو جدید، روی کاغذ می‌تواند تمام مشکلات نسل قبل خود را حل کند. کوالکام با سری پردازنده‌های اسنپدراگون X قول داده است که تراشه آن‌ها به اندازه کافی سریع است که بتواند با اپل، AMD و اینتل رقابت کند و به نظر می‌رسد مایکروسافت مطمئن است که امسال، Windows on Arm به موفقیتی قابل توجهی دست خواهد یافت.

سرفیس پرو جدید

البته بخش زیادی از این عملکرد این پردازنده در خدمت هوش مصنوعی خواهد بود. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، رویداد امروز را با صحبت در مورد ساخت رایانه‌هایی آغاز کرد که «نه تنها ما را درک می‌کنند، بلکه آنچه می‌خواهیم را پیش‌بینی می‌کنند» و گفت که فاز بعدی ویندوز و محاسبات با Copilot به زودی شروع می‌شود.

این رویداد همچنین شامل یک ویژگی هوش مصنوعی جدید به نام Recall، ادغام بیشتر Copilot در File Explorer، اعلان‌ها و سایر جنبه‌های ویندوز بود. نادلا رایانه‌های شخصی Copilot Plus را «سریع‌ترین و آماده‌ترین رایانه‌های شخصی که تا به حال برای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند» نامید.

نظر شما درباره سرفیس جدید مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر