حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس لپتاپ جدید مایکروسافت با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت معرفی شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | لپ‌تاپ، مایکروسافت

مایکروسافت سرفیس لپتاپ جدید خود را معرفی کرده است – یک لپ‌تاپ مبتنی بر آرم برای مصرف‌کنندگان که امروز برای پیش‌سفارش در دسترس است. این لپ‌تاپ یک تفاوت بزرگ با مدل تجاری سرفیس لپ‌تاپ 6 دارد که در ماه مارس معرفی شد و به جای پردازنده‌های Core Ultra اینتل به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت یا پلاس کوالکام مجهز شده است. مایکروسافت امیدوار است بتواند از این طریق با لپ‌تاپ‌های قدرتمند و کارآمد اپل رقابت کند.

سرفیس لپتاپ جدید مایکروسافت با تغییرات عمده از راه می‌رسد

به گزارش Verge سرفیس لپتاپ جدید مایکروسافت در چندین پیکربندی عرضه می‌شوند که با 16 گیگابایت رم (قابل توجه اپل) و 256 گیگابایت حافظه SSD با تراشه Snapdragon X Plus شروع می‌شود. اما فضای ذخیره‌سازی را می‌توان تا 1 ترابایت SSD و 32 گیگابایت رم افزایش داد. (مدل 64 گیگابایت در حال حاضر به صورت انحصاری برای پیش‌سفارش در هر دو نسخه 13.8 و 15 اینچی با تراشه Elite موجود است). هر دو مدل مجهز به پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno هستند. لپ‌تاپ‌ها در چهار رنگ مشکی، پلاتینیوم، شنی و سفایر عرضه می‌شوند، اگرچه به نظر می‌رسد که فقط پلاتینیوم برای مدل‌های پایه ۲۵۶ گیگابایتی هر دو اندازه صفحه نمایش موجود است.

بسته به اندازه ای که خریداری می‌کنید، لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی 2304 x 1536 (13.8 اینچی) یا 2496 x 1664 (15 اینچی) خواهد بود. این صفحه نمایش 120 هرتزی از Dolby Vision IQ نیز پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت نمایشگر این مدل را به روز کرده و حاشیه‌های کوچک‌تری با گوشه‌های گرد برای آن در نظر گرفته است. هر دو مدل دارای دو پورت USB-C و یک پورت USB-A 3.1 هستند و از وبکم 1080p بهره می‌برند. این لپتاپ‌ها همچنین مجهز به جک هدفون 3.5 میلی متری هستند و می‌توانند با استفاده از منبع تغذیه 65 واتی که مدل 15 اینچی با آن عرضه می‌شود، به سرعت شارژ شوند. نسخه 13.8 اینچی نیز با یک شارژر 39 واتی عرضه می‌شود.

مدل 13.8 اینچی تقریبا ۱.۳۵ کیلوگرم وزن و 0.69 اینچ ضخامت دارد که هنوز هم کمی ضخیم‌تر از مک بوک ایر است. نسخه ۱۵ اینچی لپتاپ نیز ۱.۶۵ کیلوگرم وزن و0.72 اینچ ضخامت دارد.

این شرکت می‌گوید سرفیس لپ‌تاپ جدید «۸۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل خود» است و «تا ۲۲ ساعت پخش ویدیوی آفلاین» را ارائه می‌دهد. این لپتاپ‌ها از یک ترکپد بهبود یافته با بازخورد هپتیک استفاده می‌کنند. علاوه بر این، محصولات جدید مایکروسافت می‌توانند از سه صفحه نمایش 4K جانبی پشتیبانی کنند.

مایکروسافت قصد دارد تجربه ویندوز را با استفاده از هوش مصنوعی متحول کند

مایکروسافت سرفیس جدیدش را به لطف بهره‌مندی از واحد پردازش عصبی و چند ویژگی هوش مصنوعی ویندوز 11، یک محصول «Copilot Plus PC» می‌نامد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از Copilot اطلاعات بخش‌هایی مانند برنامه‌ها، اسناد و پوشه‌ها را جستجو کنند. مایکروسافت همچنین ویژگی‌هایی مانند ترجمه تماس ویدیویی روی دستگاه را در طول رویداد خود با انجام ترجمه زنده سه زبان به طور همزمان به نمایش گذاشت، چیزی که هر برنامه تماس ویدئویی به آن دسترسی خواهید داشت. این شرکت می‌گوید فقط رایانه‌های شخصی به اصطلاح Copilot Plus می‌توانند چنین ویژگی‌هایی را ارائه کنند.

سرفیس لپتاپ جدید

مایکروسافت می‌گوید  لپتاپ‌های مجهز به پردازنده کوالکام، ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز را قبل از همتایان اینتلی خود دریافت خواهند کرد. اینکه آیا این رایانه‌ها می‌توانند با تراشه‌های ساخت اپل رقابت داشته باشند یا از آنها پیشی بگیرند، هنوز مشخص نیست، اما حداقل وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، باید نسبت به برادران Intel Core Ultra خود عملکرد بهتری داشته باشند.

سرفیس لپ‌تاپ از 999 دلار برای مدل 13.8 اینچی یا 1199.99 دلار برای مدل 15 اینچی شروع می‌شود و اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس می‌باشد. تحویل سفارشات نیز از ۱۸ ژوئن شروع می‌شود.

نظر شما درباره لپتاپ جدید مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر