حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باعث افزایش قیمت گوشی های پرچمدار می‌شود

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

کوالکام در حال آماده شدن برای رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ است. انتظار می‌رود که این تراشه در ماه اکتبر (اوایل پاییز) معرفی شود. این چیپست دارای CPU طراحی شده توسط کوالکام و هسته های Oryon خواهد بود. گفته می‌شود که حرکت این غول تراشه به سمت استقلال ممکن است باعث افزایش قیمت تلفن های هوشمند پرچمدار شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با قیمتی بیشتر از نسل قبل در راه است

شایعه شده که Snapdragon 8 Gen 4 بر اساس فرآیند پیشرفته ۳ نانومتری TSMC (یعنی N3E) تولید خواهد شد. مشابه تراشه های سری M اپل. این اولین بار است که کوالکام به سراغ استفاده از فناوری ساخت ۳ نانومتری برای چیپست های خود می‌رود. با وجود آنکه انتظار می‌رود استفاده از این فناوری باعث بهبود عملکرد و کارایی شود، اما منجر به هزینه‌ های تولید بالاتر نیز خواهد شد.

پست Digital Chat Station در ویبو

افشاگر معروف اطلاعات، Digital Chat Station، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو ادعا می‌کند که قیمت ویفر اسنپدراگون ۸ نسل ۴ افزایش یافته است، که مستقیماً باعث افزایش قیمت تراشه خواهد شد. این افزایش قیمت باعث تعجب نخواهد بود. پیش از این کوالکام اعلام کرده بود که به دلیل استفاده از هسته‌ های Oryon، قیمت بالاتری را برای Snapdragon 8 Gen 4 در نظر گرفته است. این افزایش قیمت می‌تواند تاثیری دومینویی بر بازار گوشی های هوشمند داشته باشد. با استفاده از یک چیپست گران‌تر، سازندگان گوشی های هوشمند مجبور می‌شوند دقت بیشتری بر روی مشخصات دستگاه های خود داشته باشند تا بتوانند باز هم، قیمت رقابتی را حفظ کنند.

به‌عنوان مثال، ردمی کی ۷۰ پرو که در سال گذشته میلادی رونمایی شد، از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برخوردار بود. این تلفن هوشمند، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین پرچمداران بازار محسوب می‌شد. اما با وجود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ گران‌تر، دستیابی به قیمتی مشابه برای جانشین این گوشی می‌تواند برای شرکت‌ هایی مانند شیائومی چالش‌برانگیز باشد.

البته که حتی Snapdragon 8 Gen 3 نیز برای سازندگان گوشی های هوشمند ارزان نبود و طبق گزارش ها حدود ۲۰۰ دلار برای هر دستگاه قیمت داشت. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، افزایش بیشتر قیمت برای Snapdragon 8 Gen 4 سازندگان تلفن های هوشمند را در موقعیت دشواری قرار خواهد داد و آنها را مجبور می‌کند بین کم کردن حاشیه سود خود و افزایش قیمت نهایی محصول، یکی را انتخاب کنند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبل دارد اما از پس A18 pro بر نمی‌آید

نظر شما چیست؟ Snapdragon 8 Gen 4 تا چه میزانی می‌تواند باعث افزایش قیمت تلفن های هوشمند شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی