حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش نمایش Wear OS 5 رسماً منتشر شد: عمر باتری بیشتر برای ساعت‌های هوشمند

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، سیستم عامل

برخی از ساعت‌های هوشمند Wear OS هنوز در نسخه 3.5 این سیستم‌عامل هستند، اما گوگل به‌تازگی نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان Wear OS 5 را معرفی کرده که قرار است اواخر سال جاری میلادی برای ساعت‌های منتخب ارائه شود.

پیش نمایش Wear OS 5

نسخه Wear OS 5 مبتنی‌بر اندروید 14 بوده و اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن می‌باشد. مانند همیشه با انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان، توجه داشته باشید که این برای استفاده توسط کاربران عادی نیست و همان‌طور که از نام آن مشخص است، صرفاً برای توسعه‌دهندگان درنظر گرفته شده است. مشخص نیست که آیا نسخه آزمایشی عمومی پیش از انتشار نسخه نهایی در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر.

با Wear OS 5، گوگل بر ادامه بهبود عمر باتری تمرکز کرده است که به‌عنوان نقطه‌ضعف اصلی هر ساعت هوشمند بهره‌مند از سیستم‌عامل Wear OS شناخته می‌شود. Wear OS 5 همچنین بهبود عملکرد را در مقایسه با نسخه 4 به‌همراه دارد و ردیابی تمرین اکنون کارآمدتر شده است. به‌عنوان‌مثال، گوگل خاطرنشان می‌کند که ردیابی یک ماراتن 20 درصد باتری کمتری نسبت‌به نسخه Wear OS 4 مصرف می‌کند.

پیش نمایش Wear OS 5

پیش نمایش Wear OS 5

فرمت Watch Face معرفی‌شده در Wear OS 4 همچنین حالت جدیدی را دریافت می‌کند که باعث می‌شود ایجاد واچ‌فیس برای این پلتفرم توسط توسعه‌دهندگان آسان‌تر شود.

واچ‌فیس‌های ایجادشده با فرمت Watch Face نسبت‌به سایرین کارآمدتر هستند و اکنون از پیشرفت هدف مشخص و انواع پیچیدگی عناصر پشتیبانی می‌کنند. توسعه‌دهندگان همچنین اکنون می‌توانند داده‌های آب‌وهوا را به‌عنوان منبع در فرمت Watch Face داشته باشند.

از اوایل سال 2025، تمام واچ‌فیس‌های جدید منتشرشده در Google Play باید از فرمت Watch Face استفاده کنند، درحالی‌که واچ‌فیس‌های موجود که از کتابخانه‌های دیگر استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را بدون انتقال به فرمت جدید دریافت کنند.

با Wear OS 5، گوگل همچنین دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد نحوه ایجاد رابط‌های کاربری پاسخگو برای اندازه‌های مختلف نمایشگر ساعت منتشر کرده و همچنین طرح‌بندی‌ها و اجزای تطبیقی را ارائه می‌کند.

به‌نظر نمی‌رسد که ویژگی‌های جدید قابل‌توجهی در Wear OS 5 وجود داشته باشد، حداقل نه هنوز، اما تمرکز گوگل بر بهبود عمر باتری قطعاً قابل ستایش است.

نظر شما درباره نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Wear OS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی