حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین مکان ‌ها برای تفریح کودکان در قم

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شهر قم یکی از شهرهای زیارتی کشور ماست که پس از مشهد، پذیرای بیشترین تعداد زوار از سراسر کشور است. بسیاری از مسافران پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع)، راهی قم می‌شوند تا حرم مطهر خواهر ایشان، حضرت معصومه(س) را نیز زیارت کنند. حتی بسیاری از ساکنین پایتخت چنان‌چه وقت و فرصت سفر به مشهد را نداشته باشند،‌ سری به قم می‌زنند. این شهر، یک مقصد زیارتی-سیاحتی است؛ بنابراین، به‌غیر از زیارت، می‌توانید تفریحات خوبی هم در این شهر داشته باشید. در این مقاله، به‌طور اختصاصی به تفریحات کودکان در قم می‌پردازیم. پس از تدارک سفر با خرید بلیط قطار می‌توانید فرزندان‌تان را با این تفریحات، شگفت‌زده کنید.

چگونه به قم سفر کنیم؟

پیش از آن‌که به تفریحات کودکانه قم بپردازیم، بد نیست نحوه دسترسی به این شهر را نیز بررسی کنیم. بسته به این‌که مبدأ شما کدام‌یک از شهرهای کشور است، انتخاب‌های متعددی برای سفر به قم خواهید داشت. این شهر از تمامی وسایل نقلیه عمومی پشتیبانی می‌کند و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. برای سفری آسان و سریع، می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید؛ بااین‌حال، باید گران‌بودن هزینه بلیط را در نظر داشته باشید. سفر با خودروی شخصی هم پیشنهاد خوبی است که باید در نظر بگیرید؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد بهترین روش سفر از شهری مثل تهران، سفر با قطار است.

قطار یک وسیله نقلیه ایمن است که خیال شما را از بابت امنیت سفر آسوده می‌کند؛ همچنین می‌توانید به دنیایی از امکانات و خدمات مطلوب در طی سفر دسترسی داشته باشید. این در حالی است که کمترین هزینه را برای خرید بلیط قطار می‌پردازید. جالب است بدانید که قطار تهران-قم، جزو ارزان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیرهای ریلی ایران است. شما می‌توانید این مسیر را در کمتر از ۲ ساعت و با پرداخت هزینه ۱۵ هزار تومان طی کنید.

تفریحات هیجان‌انگیز قم برای کودکان

پس از آن‌که به قم رسیدید و بارگاه مقدس حضرت معصومه(س) را زیارت کردید، می‌توانید در یکی از هتل‌های شهر قم ساکن شده و به تفریح در شهر بپردازید. در خلال تفریحات، به‌هیچ‌عنوان نباید کودکان را از یاد ببرید. شهر قم تفریحات مناسبی برای فرزندان شما دارد که سفر را برای آن‌ها خاطره‌انگیزتر خواهند کرد. برخی از این تفریحات را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

دهکده بیست

یکی از مجهزترین مراکز تفریحی کودکان در قم، دهکده بیست است. این دهکده درواقع یک پارک مشاغل است که کودکان می‌توانند در این محیط با انواع مشاغل آشنا شده و گوشه‌ای از فعالیت آن حرفه را نیز تجربه کنند. اگر فرزند شما بیشتر از ۴ سال سن دارد و دائما مشاغل مختلفی را برای خود در آینده متصور می‌شود، دهکده بیست به او در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد. این مجموعه یک محیط تفریحی سالم برای کودکان ایجاد کرده که در کنار کسب تجارب جدید، بازی کنند. در دهکده بیست، امکانات دیگری مثل استخر توپ، استخر شن، آموزش راهنمایی‌و‌رانندگی، مرکز خرید کودکان، سالن فکر، اتاق تولد و … نیز وجود دارند.

شهربازی سرپوشیده رنگین‌کمان

شهر قم شهربازی‌های سرپوشیده متعددی دارد که می‌توانید همراه با خانواده از آن‌ها لذت ببرید؛ بااین‌حال، اغلب کودکان بیشترین تفریح را در این مجموعه‌ها خواهند داشت و می‌توانند لحظات خوبی را تجربه کنند. مجموعه رنگین‌کمان، یک مجموعه تفریحی-توریستی کاملا مجهز است که انواع امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد. تعداد زیادی بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز در شهربازی وجود دارند که با تهیه بلیط می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ همچنین رستوران و کافی‌شاپ باکیفیتی نیز در این مجموعه به ارائه خدمات به مراجعین مشغول است. پس از بازی و تفریح می‌توانید خودتان را به یک وعده غذایی یا یک نوشیدنی خوش‌طعم مهمان کنید.

بوستان غدیر

اگر به‌دنبال یک مجموعه همه‌چیزتمام برای لذت‌بردن و تفریح همه اعضای خانواده هستید، بوستان غدیر بهترین انتخاب برای شماست. این بوستان یک مکان توریستی و تفریحی است که انواع امکانات و تفریحات را ارائه می‌کند. در بوستان غدیر یک شهربازی سرپوشیده و یک شهربازی سرباز وجود دارد که کودکان و بزرگ‌سالان در کنار هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ همچنین زمین‌های فوتبال و والیبال در بوستان غدیر تعبیه شده‌اند تا علاقه‌مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در کنار تمام این امکانات، رستوران و کافی‌شاپ نیز برای رفع خستگی و چشیدن طعم غذاهای رنگارنگ، وجود دارند. لازم به ذکر است که بوستان غدیر، پیست کارتینگ هم دارد.

بوستان علوی

از دیگر مکان‌های تفریحی برای تفریح کودکان و بزرگ‌سالان در قم، می‌توان به بوستان علوی اشاره کرد. اگر دوست دارید در یک محیط سرسبز بنشینید و انواع امکانات تفریحی را در اختیار داشته باشید، پارک علوی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این پارک در جنوب غربی شهر واقع شده و اغلب برای کمپینگ و چادر‌زدن توسط مسافران یا بومی‌ها انتخاب می‌شود. در بوستان علوی، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، انواع وسایل بازی کودکان، آلاچیق، امکانات برپایی پیک‌نیک، مسیر پیاده‌روی، تجهیزات ورزشی و بوفه وجود دارد. با بهره‌گیری از این امکانات می‌توانید لحظات دلچسبی را برای فرزندان‌تان بسازید.

نحوه خرید بلیط قطار قم از پلتفرم فلای تودی

مطابق آن‌چه در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، قطار قم می‌تواند یکی از بهترین وسایل نقلیه برای سفر به قم باشد؛ بااین‌حال، باید بدانید که معمولا به‌سبب آن‌که افراد زیادی میان این دو شهر جابه‌جا می‌شوند، بلیط‌ های این مسیر به‌سرعت به‌فروش می‌رسند؛ به‌همین‌دلیل، لازم است چاره‌ای بیندیشید تا از قافله عقب نمانید. بهترین راه برای از‌دست‌ندادن فرصت خرید بلیط، استفاده از پیش فروش بلیط قطار فلای تودی است.

فلای تودی سال‌ها به ارائه آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل مشغول بود. پس از سال‌ها، به‌سبب درخواست‌های مکرر مسافران، فلای تودی پیش فروش قطار را نیز آغاز کرد. در‌حال‌،حاضر برای سفر در هر مسیری می‌توانید از فلای تودی کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه حتی برای اخذ ویزای توریستی نیز همراه شما هستند. کافیست سری به سایت بزنید و خدمات موردنظر خود را انتخاب کنید. همه‌چیز به ساده‌ترین حالت برای‌ شما به‌نمایش درمی‌آید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات