حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کارخانه‌های خودروسازی یکی از کارخانه‌های بسیار بزرگی هستند که برای بخش‌های مختلف آن باید از سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی استفاده شود. سیستم‌های تهویه مطبوع کارخانه‌های خودروسازی باید قدرت بسیار زیادی داشته و بتوانند سرمایش، گرمایش و هوای تازه مورد نیاز تمام بخش‌های کارخانه را تامین کرده و این کار را با مصرف کمترین انرژی انجام دهند. شرکت تهویه نو یکی از شرکت‌های طراحی و تولید انواع سیستم‌های تهویه صنعتی مورد نیاز کارخانه‌های خودروسازی است و در کارنامه خود طراحی و تولید سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی را برای شرکت‌های خودروسازی بزرگی مثل سایپا و ایران خودرو را دارد.

بخش های مختلف سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی

در کل هر کارخانه خودروسازی دو بخش اصلی دارد که هر کدام به سیستم تهویه مطبوع نیاز دارند. یک سیستم تهویه هوا مطبوع کارخانه خودرو سازی باید چنان قدرتمند باشد که بتواند کار تهویه مطبوع این دو بخش که شامل بخش رنگ آمیزی، مونتاژ و تولید و بخش ماشین آلات و خطوط تولید است را به سادگی انجام دهد. این دو بخش به گرمایش، سرمایش، رطوبت، حرارت و هوای تازه برای تصفیه محیط آلوده خود نیاز دارند و برای همین لازم است که سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی شامل دستگاه‌های مرکزی بسیار قدرتمند و کانال سازی کاملا استاندارد باشد تا بتواند این کار را با بازدهی بالا انجام دهد.

سیستم تهویه مطبوع کارخانه های خودرو سازی در بخش مربوط به رنگ، مونتاژ و تولید خودروها باید سرمایش، گرمایش، تنظیم درجه رطوبت، تنظیم درجه حرارت، مقدار هوای تازه مورد نیاز در هر قسمت از سالن رنگ و تولید و انتقال ذرات آلوده موجود در هوای کارخانه به بیرون از سالن رنگ و تولید را با بازدهی بالا انجام دهد. برای همین لازم است حتما استاندارد توزیع انرژی تعریف شده برای کارخانه‌های خودروسازی در طراحی و اجرای سیستم تهویه در این بخش رعایت شود.

از سویی در بخش مربوط به ماشین آلات و خطوط تولید لازم است که مقدار دبی هوا و سرمایش بیشتر از بخش رنگ و تولید باشد زیرا در این بخش دستگاه‌های مونتاژ، برش، تولید، خطوط تولید و… حضور دارند که هر لحظه مقدار زیادی حرارت تولید کرده و رطوبت محیط را می‌گیرند. برای همین سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی باید طبق تنظیماتی کاملا استاندارد طراحی شود تا تنظیم مقدار حرارت و رطوبت محیط کارخانه در این بهش به بهترین شکل انجام شود.

ویژگی های سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی

با توجه به این که محیط یک کارخانه خودروسازی بسیار بزرگ است و هر بخش آن شرایط متفاوتی از نظر حرارت، رطوبت و فشار هوا دارد، درنتیجه این سیستم تهویه مطبوع باید با استفاده از وسایل بسیار مختلف در هر بخش کارخانه شرایطی که مورد نیاز است را بوجود آورد. به همین دلیل است که کارخانه‌های خودروسازی مشهوری مثل سایپا و ایران خودرو کار طراحی و اجرای سیستم تهویه مورد نیاز خود را به شرکت با تجربه و کاربلد تهویه نو سپرده‌اند. در شرکت تهویه نو صفر تا صد طراحی و اجرای این سیستم‌های تهویه توسط بهترین متخصصان و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. نکته مهم دیگر درباره شرکت تهویه نو این است که تمام این مراحل را با کمترین قیمت و با بالاترین کیفیت برای شرکت‌های خودروسازی انجام می‌دهد.

سیستم تهویه مطبوع کارخانه سایپا

سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی سایپا یکی از مثال‌های بسیار جالب از سیستم‌های تهویه مطبوع کارخانه‌ها است که البته بخش‌های مختلف آن مثل کانال کشی سیستم توسط شرکت تهویه نو انجام شده است. این سیستم تهویه مطبوع که توسط متخصصان تهویه نو طراحی و اجرا شده شامل یک بخش مرکزی تهویه مطبوع است که توسط کانال کشی اسپیرال هوای تازه، گرمایش، سرمایش و رطوبت لازم برای تهویه محیط کارخانه در دو بخش رنگ آمیزی و خطوط تولید فراهم می‌کند. در طراحی این سیستم از کانال‌ اسپیرال گالوانیزه که توسط شرکت تهویه نو تولید می‌شوند استفاده شده و برای همین بازدهی آن‌ها بسیار زیاد است.

سیستم تهویه مطبوع کارخانه ایران خودرو

طراحی و کانال کشی بخشی از سیستم تهویه مطبوغ کارخانه خودرو سازی ایران خودرو نیز کار متخصصان شرکت تهویه نو است. ایران خودرو نیز مانند سایپا شامل دو بخش رنگ آمیزی و مونتاژ قطعات است. برای همین سیستم تهویه مطبوعی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است توان بسیار بالایی داشته و با کمترین مصرف انرژی کار تهویه هوا و رساندن سرمایش، گرمایش و هوای تازه از سیستم مرکزی کارخانه به بخش‌های مختلف آن را انجام می‌دهد. بخش‌هایی از کانال کشی سیستم تهویه مطبوع کارخانه ایران خودرو به شکل کانال‌های چهارگوش آلومینیومی طراحی شده و بخش‌های دیگر آن به شکل کانال‌های اسپیرال گالوانیزه.

کانال های تهویه مخصوص سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی

بسته به این که قرار است در کدام بخش کارخانه خودروسازی از کانال‌های تهویه هوای مطبوع استفاده شود نوع این کانال‌ها متفاوت خواهد بود. در کل 3 نوع کانال تهویه هوا وجود دارد که بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی دارند و توسط شرکت تهویه نو به بهترین شکل طراحی و تولید می‌شوند.

کانال اسپیرال گالوانیزه

استفاده از ورق گالوانیزه برای طراحی و ساخت کانال‌های اسپیرالی که در صنعت خودورسازی مورد استفاده قرار گیرند بسیار متداول است و باعث شده بازدهی کانال کشی این سیستم‌های تهویه بسیار افزایش یابد. این نوع کانال‌ها به خاطر این که در ساخت آن‌ها از ورق‌های گالوانیزه استفاده شده در برابر فشار، حرارت و ضربه بسیار مقاوم هستند.

کانال چهارگوش

ورق‌های نیز یکی دیگر از انواع کانال‌های تهویه مطبوع مورد استفاده در ساخت سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی است که مقاومت بالای آن در برابر حرارت و ضربه باعث شده بتوان در بخش خطوط تولید و مونتاژ که نیازمند هوا با دبی و فشار بیشتر هستند استفاده شود. همچنین مقاومت این نوع کانال در برابر حرارت نیز باعث شده که در این صنعت بسیار از آن‌ها استفاده شود. البته حتما کانال اسپیرال پیشنهاد می شود به دلیل مزایای بیشتری که دارد.

نمونه کارهای

تهویه مطبوع کارخانه خودرو سازی شرکت تهویه نو

از جمله نمونه کارهای کانال کشی صنعتی کارخانه خودرو سازی، شرکت تهویه نو می‌توان به کانال سازی کارخانه خودرو سازی زامیاد، کانال سازی کارخانه خودرو سازی ایران خودرو، کانال سازی کارخانه خودرو سازی سایپا، کانال سازی کارخانه خودرو سازی کرمان موتور، کانال سازی کارخانه خودرو سازی سایپا دیزل و… اشاره کرد که د سایت تهویه نو در قسمت رزومه قابل مشاهده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات