حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی Xperia 1 VI با اسنپدراگون 8 نسل 3، لنز زوم پیشرفته و نمایشگر عریض‌تر رسماً معرفی شد

نوشته

2 ماه قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

همان‌طور که وعده داده شده بود، سونی امروز ششمین نسل از گوشی پرچمدار سری اکسپریا 1 خود را با نام رسمی Xperia 1 VI معرفی کرد. این دستگاه که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام بهره می‌برد، با دو سنت‌شکنی در خانواده اکسپریا 1، اکنون دارای نسبت‌تصویر 19.5:9 و رزولوشن +FHD نمایشگر است. تغییر مهم دیگر، ارتقای لنز پریسکوپی این گوشی با زوم پیوسته بین 3.5 تا 7.1 برابر است که درنتیجه به‌عنوان بیشترین میزان زوم اپتیکال درمیان تمامی گوشی‌های پرچمدار سال جاری شناخته می‌شود.

سونی Xperia 1 VI

بزرگ‌ترین تغییر Xperia 1 VI، حذف رزولوشن 4K در نسبت‌تصویر سینماتیک 21:9 نمایشگر و استفاده از پنل استاندارتر 19.5:9 با رزولوشن +FHD است. بااین‌حال، ابعاد نمایشگر کماکان همان 6.5 اینچ است، اما با تغییر جدید نسبت‌تصویر، درواقع مساحت بیشتری از صفحه‌نمایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این پنل نمایشگر همچنین روشن‌تر و هوشمندتر شده و روشنایی آن از 900 نیت به 1300 نیت و رفرش‌ریت متغیر آن نیز از 1 هرتز تا 120 هرتز می‌رسد، درحالی‌که Xperia 1 V سال گذشته تنها به 60 هرتز تا 120 هرتز محدود شده بود. این تغییر احتمالاً تأثیر مثبتی بر عمر باتری خواهد داشت.

سونی Xperia 1 VI

سونی Xperia 1 VI

سونی اعلام کرده است که باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی اکسپریای جدید برای دو روز استفاده دوام می‌آورد. این باتری همچنین می‌تواند در عرض 30 دقیقه با یک شارژر 30 واتی به میزان 50 درصد شارژ شود و به‌لطف تکنولوژی مراقبت از باتری و شارژ تطبیقی Xperia، حداقل 80 درصد ظرفیت خود را پس از 4 سال استفاده حفظ کند. Xperia 1 VI همچنین از شارژ بی‌سیم Qi و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

علاقه‌مندان به صدا از این موضوع خوشحال خواهند شد که Xperia 1 VI بلندگوهای استریوی تمام استیج جلویی بلندتر و متعادل‌تر را با اعوجاج کمتر ارائه می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز دارای مدار صوتی Premium جدید برای خروجی بهتر است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، Xperia 1 VI به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 با 12 گیگابایت رم مجهز شده است. حافظه داخلی گوشی اما، با توجه به منطقه جغرافیایی متغیر است و کاربران اروپایی فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت و کاربران آسیا حافظه 512 گیگابایتی دریافت می‌کنند.

سونی درنهایت یک محفظه بخار را در گوشی پرچمدار خود قرار داده است که می‌تواند کمک زیادی به انتقال حرارت دستگاه کند. FPS Optimizer جدید به‌صورت پویا استفاده از CPU و نرخ فریم را بسته به محیط بازی تنظیم می‌کند.

بیایید راجع‌به دوربین صحبت کنیم. سیستم دوربین Xperia 1 VI ممکن است شبیه به نسل قبلی خود باشد، اما تغییرات اساسی وجود دارد که باید تفاوت بزرگ و مثبتی ایجاد کند. لنز اصلی دوربین با سنسور سنسور 48 مگاپیکسلی 1/1.35 اینچی Exmor T خود، ظاهراً بدون تغییر باقی‌مانده است اما امسال حالت فول‌رزولوشن 48MP نیز ارائه شده است. لنز اصلی همچنین دارای فاصله کانونی 24 میلی‌متری و دریچه دیافراگم f/1.9 با لرزشگیر OIS است. لنز فوق‌عریض نیز بدون تغییر باقی‌مانده و شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.2 با فاصله کانونی 16 میلی‌متر و PDAF می‌باشد.

بااین‌حال، سونی بزرگترین ارتقا را در لنز زوم خود اعمال کرده است. اگرچه سنسور استفاده‌شده در این دوربین همان 12 مگاپیکسلی 1/3.5 اینچی است، اما Xperia 1 VI به یک لنز پریسکوپی 85 تا 170 میلی‌متری (3.5 برابر تا 7.1 برابر اپتیکال) در مقایسه با لنز 85 تا 110 میلی‌متری Xperia 1 VI مجهز شده است. همچنین یک حالت تله‌ماکرو اختصاصی در فاصله کانونی 120 میلی‌متر فراهم شده که زوم فوکوس نزدیک 4 سانتی‌متری (بزرگنمایی 2 برابر) را ارائه می‌دهد.

برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند این روزها، به‌نظر می‌رسد سونی از قرار دادن قابلیت‌های هوش مصنوعی در مکان‌های غیرضروری اجتناب کرده است. بااین‌حال، یکی از معدود مکان‌هایی که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در این گوشی خواهید دید، در بخش دوربین است. از این نظر، سونی پردازش هوش مصنوعی را برای کمک به ارائه کیفیت تصویری معادل دوربین‌های فول‌فریم پیاده‌سازی کرده است. این به‌معنای کاهش نویز و ارائه محدوده دینامیکی گسترده‌تر در نور کم است.

درکنار آن، سونی از هوش مصنوعی برای ردیابی AF اکسپریا 1 VI استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید که ردیابی فوکوس خودکار مبتنی‌بر هوش مصنوعی، ردیابی مداوم و دقیق را تضمین کرده و ضبط تصویر را در مجموعه‌های متنوعی از محیط‌ها بهینه می‌کند.

مورد مهم دیگر این است که سونی تصمیم گرفته تا برنامه‌های Photography Pro ،Videography Pro و Cinema Pro را کنار بگذارد و آن‌ها را در یک برنامه واحد و کاربرپسندتر ادغام کند. بااین‌حال، یک حالت حرفه‌ای برای ویدیو در آپدیت آینده این گوشی وجود دارد که کنترل‌های دقیقی را برای ضبط ویدیو ارائه می‌دهد.

هر دو طرف گوشی از جنس شیشه بوده و در قسمت جلو از Gorilla Glass Victus 2 و در پشت نیز از Victus 1 بهره می‌برد. شیشه پشتی مانند مدل قبلی دارای روکش مات با میکروفابریکیشن است. همچنین فریم اطراف گوشی تماماً شیاردار هستند، درست مانند Xperia 1 V.

سونی Xperia 1 VI در هنگام عرضه سیستم‌عامل اندروید 14 را اجرا می‌کند و سه نسخه به‌روزرسانی اصلی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد.

Xperia 1 VI در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم، سبز خاکی و قرمز (مخصوص بازار ژاپن) عرضه می‌شود. قیمت این گوشی از 1399 یورو/1299 پوند شروع شده و از اوایل ژوئن در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره سونی Xperia 1 VI چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

gsm بررسیش کرده و باتری فوقالعاده‌ست
با استانداردهای gsm از آیفون ۱۵ پلاس هم بهتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی