حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ و اپل بالاترین رتبه را در کسب رضایت کاربران دارند

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، سامسونگ

‌‌با وجود اینکه سامسونگ و اپل بزرگترین بازیگران صنعت موبایل می‌باشند، اما این به این معنی نیست که در جلب رضایت کاربران همیشه موفق بوده‌اند و گاها در این زمینه دچار مشکل شده‌اند. به همین دلیل سازمان شاخص رضایت مشتریان آمریکا (ACSI) سالانه گزارشی از میزان موفقیت برندها در راضی نگه داشتن کاربران منتشر می‌کند.

به نظر می‌رسد می‌رسد کاربران سامسونگ و اپل از گوشی‌های این دو شرکت راضی هستند

در این شاخص اپل مدت‌هاست که جزء بهترین‌ها بوده است اما سامسونگ در سال‌های اخیر دچار کمی فراز و نشیب شده، اما همواره رقیب خوبی برای کوپرتینویی‌ها بوده است. در گزارش امسال، شاهد رقابت پایاپای این دو شرکت هستیم و هر دو برند موفق شده‌اند که امتیاز قابل احترام ۸۲ از ۱۰۰ را کسب کنند.

ACSI طی نظر سنجی خود از ۱۲.۴۱۴ کاربر در ایلات متحده نظرخواهی کرده است. بازه زمانی گزارش از آپریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ می‌باشد (معادل سال ۱۴۰۲ شمسی) و در آن سامسونگ موفق شده خود را با اپل در یک سطح قرار دهد. کره‌ای‌ها این دستاورد را مدیون سهولت استفاده از محصولات‌شان و کیفیت صفحه‌نمایش آن‌ها می‌باشند. هر دو مورد نیز در بررسی کارشناسان دنیای فناوری تایید می‌شود. رابط کاربری One UI سامسونگ طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و بسیار روان‌تر شده است. در بخش صفحه نمایش نیز گوشی‌های سامسونگ همواره حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند و اعتبار خوبی بین کاربران کسب کرده‌اند.

جدول آمار رضایت کاربران

نرخ رضایت کاربران گوگل کمی نگران کننده است

در حالی که اپل و سامونگ در بالای لیست جا خوش کرده‌اند، اما شرایط برای گوگل چندان جالب نیست. پیکسل‌ها با کسب امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ در رتبه سوم ایستاده‌اند و ۱ امتیاز نسبت به سال گذشته پسرفت کرده‌اند. اما بر خلاف گوگل، سایر برندها همگی در زمینه جلب رضایت کاربران پیشرفت داشته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش، شاهد انتشار آمار اپراتورهای آمریکایی هستیم. بین این اپراتور‌ها AT&T موفق شده که با کسب امتیاز ۷۸ از ۱۰۰ رتبه اول را بدست بیاورد. در جایگاه دوم نیز T-Mobile با امتیاز ۷۷ از ۱۰۰ قرار دارد. در صورت علاقه مندی می‌توانید گزارش کامل را در این لینک مشاهده کنید.

میزان رضایت شما از برند سازنده گوشی هوشمندتان چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر