حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از نگاه اپل، آیپد و مک‌بوک رقیب یکدیگر نیستند + احتمال مک‌بوک لمسی

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

یکی از انتقادهایی که به اپل وارد می‌شود این است که چرا مک بوک لمسی ندارد. در یک مصاحبه جدید از سوی یکی از معاونان اپل، گفته شده که احتمال تولید چنین محصولی وجود دارد. همچنین از نگاه اپل، آیپد و مک‌بوک رقیب یکدیگر نیستند.

مک بوک لمسی در راه است؟

اپل هفته گذشته در یک اقدام غافگیرانه، آیپد پرو 2024 را با تراشه جدید Apple M4 رونمایی کرد. چرا غافلگیرکننده؟ چون پردازنده‌های M3 این شرکت حتی یک سال هم از عمرشان نمی گذرد. جدیدترین نسل آیپدهای مدل پرو با سخت‌افزار قدرتمند و محدودیت‌های سیستم‌عامل iPadOS کمی عجیب هستند. جالب است بدانید که در گذشته، اپل آنها را به عنوان جایگزین لپ تاپ نیز معرفی کرده بود.

با افزایش قدرت سخت‌افزاری آیپدهای اپل، مرز بین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های این شرکت را محو می شود. با این حال برخلاف آیپدها، مک‌بوک‌ها فاقد صفحه نمایش لمسی و انعطاف در استفاده هستند.

به تازگی یکی از معاونان بازاریابی اپل در بخش محصولات آیپد و مک، عنوان کرده است که این دو سری محصول چگونه با هم مقایسه می‌شوند و آیا غول فناوری کوپرتینویی پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی را روی لپ‌تاپ‌های خود اضافه می‌کند یا خیر.

آیپد پرو جدید

جدیدترین نسل آیپد پرو در واقع سخت افزار بهتری نسبت به مک‌بوک‌ها دارد. اما به دلیل بهینه سازی ضعیف iPadOS نمی‌توان خیلی به آن دل بست. در مصاحبه‌ای با جوآنا استرن از وال استریت ژورنال، معاون اپل تام بوگر این دو دستگاه را با هم مقایسه می کند.

او ادعا می‌کند که این شرکت آیپد و مک‌بوک را رقیب یکدیگر نمی‌داند. در عوض، آنها مکمل یکدیگر هستند. آیپد به‌عنوان یک دستگاه «متمرکز بر تجربه لمسی» عمل می‌کند در حالی که مک برای استفاده با صفحه‌کلید، ماوس یا ترک‌پد طراحی شده است.

معاون اپل اظهار داشت که آیپد برای استفاده لمسی هستند، اما مک‌بوک اینطور نیست. این به این دلیل است که macOS الگوی متفاوتی را برای تجربه کاربر ارائه می دهد. او افزود که بسیاری از کاربران از آیپد به عنوان راهی برای گسترش عملکرد مک‌بوک استفاده می‌کنند. ویژگی Continuity اپل عملکرد را آسان‌تر و یکپارچه‌تر می‌کند.

در بخشی این مصاحبه پرسیده شده که آیا ممکن است اپل برنامه‌های خود را به سمت تولید مک بوک لمسی تغییر دهد. پاسخ معاون اپل این بود:

“اوه، نمی توانم بگویم که ما هرگز نظر خود را تغییر نمی دهیم.”

این نشان می‌دهد که غول فناوری مستقر در کوپرتینویی درها را برای عرضه مک‌بوک با صفحه نمایش لمسی باز نگه داشته است، اگرچه احتمال آن بسیار کم است.

قبلاً مارک گورمن گزارش داده بود که اپل در حال کار بر روی یک مک بوک با صفحه نمایش لمسی است و قصد دارد تاریخ عرضه آن را در سال 2025 اعلام کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید مک‌بوک لمسی بتواند محصول موفقی باشد؟ آیا تهدیدی برای آیپد محسوب خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)