حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتور جستجوی OpenAI یک روز پیش از رویداد Google I/O معرفی خواهد شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، هوش مصنوعی

پیش از این شایعه شده بود که OpenAI درحال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک موتور جستجوی تقویت‌شده با هوش مصنوعی است و طبق گزارش جدید، این شرکت قصد دارد این موتور جستجو را درست یک روز پیش از رویداد Google I/O 2024 معرفی کند.

موتور جستجوی OpenAI

در روز سه‌شنبه، 14 مه/25 اردیبهشت، گوگل کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود را میزبانی می‌کند که به‌طور کلی، بزرگ‌ترین رونمایی‌های این شرکت در سال را درجریان این رویداد شاهد هستیم. انتظار داریم جزئیات جدیدی در مورد برنامه‌های گوگل با هوش مصنوعی و ادغام آن با موتور جستجوی این شرکت اعلام شود.

اما ممکن است گوگل مجبور شود با یکی از بزرگترین رقبای هوش مصنوعی خود رو‌به‌رو شود. رویترز گزارش می‌دهد که OpenAI قصد دارد رقیب Google Search خود را که یک موتور جستجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است، در روز دوشنبه، 13 مه، راه‌اندازی کند.

اوایل این هفته، بلومبرگ گزارش داد که موتور جستجوی OpenAI برای رقابت با گوگل و Perplexity طراحی خواهد شد. این گزارش ادعا می‌کرد که محصول جدید OpenAI به‌طور مؤثر به کاربران اجازه می‌دهد تا یک سؤال از ChatGPT بپرسند و چت‌بات با پاسخی که شامل استناد از منابع آنلاین مانند اخبار و پست‌های وبلاگ، ویکی‌پدیا و غیره است، پاسخ دهد. ظاهراً زمانی که فرد پرسشگر می‌خواهد، این موتور می‌تواند از تصاویر نیز استفاده کند.

موتور جستجوی OpenAI

موتور جستجوی OpenAI

منابع متعددی اشاره کرده‌اند که search.chatgpt.com اخیراً به‌آرامی شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از وجود کرده است و به برنامه‌های OpenAI اشاره می‌کند. البته عملکرد جستجو ازنظر فنی درحال‌حاضر برای کاربران ChatGPT در دسترس است، اما فقط برای کسانی که هزینه کامل سرویس آن را پرداخت می‌کنند.

درهمین‌حال، گوگل به‌سرعت درحال بهبود مدل‌های هوش مصنوعی Gemini و چت‌بات‌های خود است و همچنین تجربه مولد جستجو (SGE) را آزمایش می‌کند.

نظر شما درباره OpenAI search engine چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی