حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا در فصل اول 2024: رشد سامسونگ و تداوم صدرنشینی اپل

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، سامسونگ

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research به‌تازگی جدیدترین آماروارقام خود را از فروش گوشی های هوشمند در آمریکا برای فصل اول سال 2024 منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، عرضه گوشی هوشمند در این کشور به‌صورت سالانه 8 درصد کاهش یافته است که ششمین کاهش فروش متوالی در یک دوره سه‌ماهه را نشان می‌دهد.

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده در سه‌ماهه اول 2024 نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است. این درحالی‌که است که سهم اپل دست‌نخورده باقی مانده و همچنان در 52 درصد ثابت است. بااین‌حال، از سوی دیگر، سامسونگ در سال جاری شاهد رشد قابل‌توجهی بوده و سهم این شرکت به‌جای 27 درصد در سال گذشته، به 31 درصد افزایش یافته است. دلیل اصلی این رشد، سری گلکسی اس 24 تلقی می‌شود که برای سامسونگ روزهای خوشی را رقم زده است.

این شرکت تحقیقاتی همچنین اشاره می‌کند که این درواقع بهترین نتیجه سهم بازار سه‌ماهه اول سامسونگ از سال 2020 است.

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا

آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا

متأسفانه، عملکرد درخشان گلکسی اس 24 سامسونگ به ضرر گوگل تمام شده، زیرا این شرکت در سه‌ماهه اول سال 2023 تنها 2 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و امسال اما، این سهم به کمتر از این مقدار نیز رسیده است. موتورولا نیز شاهد رشد 1 درصدی بوده که عمده دلیل آن، دستگاه‌های متنوع این برند در سال جاری است.

نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا در سه‌ماهه دوم سال جاری وضعیت همین‌طور باقی می‌ماند یا خیر. بااین‌حال، Counterpoints پیش‌بینی می‌کند که در سه‌ماهه سوم سال شاهد نشانه‌هایی از بهبود فروش گوشی هوشمند خواهیم بود. در آن زمان است که عرضه‌های جدید می‌توانند تقاضا را تحریک کنند و همچنین رشد فصلی ناشی از تعطیلات و تلفن‌های جدید با ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد مانند سری iPhone 16 وجود خواهد داشت.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در آمریکا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی