حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه kirin 9100 هواوی عملکردی در حد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد داشت

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات، هواوی

بر اساس گزارشات، هواوی اولین پردازنده ۵ نانومتری خود را در سری میت ۷۰ استفاده خواهد کرد. این گوشی‌ها برای معرفی در ماه اکتبر(مهر و آبان) برنامه ریزی شده‌اند. شایعات قبلی نام پردازنده جدید هواوی را فاش نکردند. اما خوشبختانه اکنون می‌دانیم که این پردازنده، کیرین ۹۱۰۰ (kirin 9100) نام خواهد داشت. علاوه بر این نتایج بنچمارک ان‌توتو این پردازنده نیز منتشر شده و این تراشه توانسته است امتیاز ۱.۱ میلیون را بدست آورد.

عملکرد kirin 9100 چطور خواهد بود؟

پیش از این گفته شده بود که پردازنده جدید هواوی، عملکردی در حد اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد داشت. و به لطف افشاگری در ویبو به نام @DirectorShiGuan متوجه شدیم که این پردازنده قادر است در بنچمارک ان‌توتو، امتیاز ۱.۱ میلیون را بدست بیاورد.

این امتیاز، تراشه جدید هواوی را هم سطح با اسنپدارگون ۸ نسل ۱ قرار می‌دهد که تقریبا سه سال از عرضه آن می‌گذرد. البته افشاگر مورد نظر، اشاره‌ای به نام بنچمارک نمی‌کند. اما تنها معیاری که امتیاز آن به میلیون می‌رسد، آنتوتو است و با خیال راحت می‌توانی بگوییم که kirin 9100 در این بنچمارک مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در مقام مقایسه kirin 9010 که در سری هواوی pura 70 مورد استفاده قرار گرفت امتیازی بین ۹۶۰.۰۰۰ تا ۹۸۰.۰۰۰ می‌تواند بدست بیاورد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که پردازنده موجود در سری میت ۷۰، بین ۱۲ تا ۱۴ درصد از kirin 9010 سریع‌تر خواهد بود.

kirin 9100

با توجه به اینکه گفته شده تراشه هواوی kirin 9100 با استفاده از معماری ساخت ۵ نانومتری SMIC تولید خواهد شد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این پردازنده نسبت به نسل قبل خود، بهینه‌تر و کم مصرف‌تر باشد. ما ابتدا توقع داشتیم که تراشه جدید هواوی بتواند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را شکست دهد. اما گویا نماینده هواوی یک سر گردن پایین‌تر انتظارات ما است.

مسلما تحریم‌های آمریکا، کار را برای هواوی بسیار سخت کرده است و حتی با وجود معماری ۵ نانومتری نیز، چینی‌ها هنوز در زمینه تکنولوژی ساخت پردازنده از رقبای خود عقب‌تر می‌باشند. برند‌هایی مثل اپل، کوالکام و مدیاتک، همگی استفاده از معماری ۳ نانومتری را در دستور کار خود قرار داده‌اند. که باعث می‌شود هواوی نتواند در زمینه عملکرد و مصرف انرژی پردازنده، با سایر طرحان تراشه رقابت کند.

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می‌تواند به تحریم‌های آمریکا غلبه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر