حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی نژاد سگ پامرانین

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر بخواهیم یکی از جذاب‌ترین نژادهای عروسکی و ریزه میزه در سگ‌ها را معرفی کنیم، قطعا به پامرانین باید اشاره کنیم. این نژاد بامزه و پشمالو میتواند در کیف شما جا بگیرد و هر جایی همراه‌تان باشد. سگ نژاد پامرانین به عنوان سگی مهربان و پر جنب و جوش شناخته می‌شود. این نژاد میتواند برای هر لحظه شما یک سورپرایز داشته باشد. سگ پامرانین با جسه کوچک و دست و پاهای کوتاه، ظاهری بسیار خاص و زیبا دارد. آگاهی از خلق و خوی این نژاد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم گیری کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه قصد داریم هر چیزی که باید از این نژاد بدانید را بررسی کنیم.

مشخصات ظاهری سگ پامرانین چیست؟

سگ پامرانین به عنوان یک نژاد جذاب و دوست داشتنی شناخته می‌شود. این نژاد ابعاد خیلی کوچکی دارد و ظاهر دوست داشتنی و فانتزی بامزه‌ای از خودش به نمایش می‌گذارد. این نژاد قد کوتاهی دارد و همیشه با موهای بلند خودش بر روی زمین کشیده می‌شود. آن‌ها اغلب دارای اندام‌ ظریف و کوچکی هستند. آن‌ها قد کوتاهی دارند و چندان اهل جست و خیز نیستند. زندگی آپارتمانی برای این نژاد به دلیل ابعاد کوچک، بسیار مطلوب است. معمولا رشد این نژآد تا 9 ماهگی ادامه پیدا می‌کند و به حداکثر ارتفاع خودشان می‌رسند. سن بلوغ این نژاد حدود 14 ماه است. وزن نرمال این نژاد برای سگ های نر بین 1.5 تا 3.5 کیلوگرم و برای ماده‌ها حدود 3 کیلوگرم است. ارتفاع این سگ‌ها معمولاً بین 18 تا 30 سانتیمتر و بلندی آن‌ها بین 20 تا 25 سانتیمتر است. سگ پامرانین خرسی دارای پوزه کوتاهی است و پامرانین روباهی دارای پوزه کشیده‌ای است. گوش‌های این نژاد به حالت ایستاده است و دهان این نژاد طوری قرار دارد که همیشه احساس می‌کنید سگ‌تان به روی شما می‌خندد!

مشخصات کلی سگ پامرانین

سگ پامرانین یکی از نژادهای باهوش، وفادار و دوست داشتنی است. این سگ خلق و خوی خاصی دارد که باید حتما با آموزش و تربیت صحیح، بالانس رفتاری خوبی را برقرار کنید. شاید به جسه این نژاد چندان نزدیک نباشد، اما پامرانین‌ها گزینه خوبی برای نگهبانی از خانه هستند و همیشه با آژیر خطر خودشان میتوانند شما را از ورود افراد غیر خانواده آگاه کنند. در این بخش به بررسی مشخصات خلق و خوی این نژاد می‌پردازیم.

  • • وفاداری: پامرانین به خانواده و صاحبانشان وفادار هستند. آن‌ها میتوانند در خانه شما با همه دوست باشند و با سایر حیوانات خانگی، ارتباط خوبی برقرار کنند.
  • • خوشرویی: سگ نژاد پامرانین وقتی به بهترین شکل ممکن تربیت شده باشد، بسیار خوش رفتار است و میتواند ارتباط مطلوبی با سایر پت‌ها و اعضای خانواده برقرار کند.
  • • هوش: این سگ‌ها بسیار باهوش هستند و قابلیت یادگیری و آموزش بالایی دارند. برای تربیت آگاهانه باید حتما از این هوش استفاده کنید و روند آموزش را جدی بگیرید.
  • • صبوری: پامرانین چندان سگ صبوری نیست! شما نمیتوانید این سگ‌های کوچک و پشمالو را ساعات طولانی تنها بگذارید. تنس و استرس آن‌ها را کلافه می‌کند.
  • • فعالیت: این سگ‌ها نیاز به فعالیت و تمرین مداوم دارند. تخلیه انرژی اصلی‌ترین کاری است که باید برای این نژاد مدنظر داشته باشید.
  • • سرگرمی: سگ های پامرانین بسیار شاد هستند. عملکرد آن‌ها بسیار دوست داشتنی است. شما باید برای بازی کردن و سرگرمی روزانه آن ها برنامه داشته باشید تا ضمن تخلیه انرژی، به حال و هوای روحی آن‌ها نیز رسیدگی کنید.

این ویژگی‌هایی که در بالا مرور کردیم، همگی بخش‌های مهمی هستند که در زمان انتخاب سگ و نژاد باید به آن توجه داشته باشید. درک این جزییات به شما امکان می‌دهد تا بتوانید هوشمندانه متناسب با سبک زندگی شخصی خودتان، دست به انتخاب بزنید.

تربیت سگ پامرانین

تربیت سگ پامرانین نیازمند صبر، آگاهی و تمرین منظم است. پامرانین یک نژاد نسبتا لجباز است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تربیت اصولی میتواند هر اختلال رفتاری و ناهنجاری را درمان کند. سگ پامرانین باید حتما تحت نظارت شما قرار گیرد. شوخی گرفتن تربیت به دلیل ریزه میزه بودن این نژاد میتواند برای‌تان دردسر آفرین باشد. به همین دلیل لازم است تا این نکات را مدنظر قرار دهید.

  1. 1- شما آلفا هستید: یکی از جنبه های مهمی که باید به آن توجه کنید، اثبات آلفا بودن خودتان است. سگ باید بداند که شما رئیس هستید. پس فرمان پذیری از شما مهم‌ترین وظیفه او است.
  2. 2- اجتناب از تنبیه: یادتان باشد که برای تربیت سگ پامرانین، به معنی تنبیه کردن سگ نیست! شما باید با اقتدار و نشان دادن آلفا بودن‌تان، سگ را نسبت به فرمان پذیری تشویق کنید. برای این کار باید حتما تشویق را اولویت قرار دهید.
  3. 3- آموزش ابتدایی: از جمله آموزش‌های ابتدایی برای پامرانین، آموزش جای دستشویی، آموزش بشین، آموزش بمان و باز کردن دهان است! به این ترتیب سگ میتواند دستورات اولیه را آموزش ببیند.
  4. 4- اجتناب از تنهایی: در بحث نگهداری از سگ نژاد پامرانین، باید از تنها گذاشتن او اجتناب کنید. به این ترتیب لازم است تا آموزش های لازم را برای زمان‌هایی که همراه او نیستید، ارائه کنید. به این ترتیب از اضطراب جدایی سگ جلوگیری کرده و میتوانید او را برای ساعات نبودن‌تان در خانه، آماده کنید.
  5. 5- تمرینات فیزیکی: برای حفظ سلامتی و روحیه خوب سگ پامرانین، تمرینات فیزیکی منظم و کافی اهمیت زیادی دارد. شما باید تمرینات فیزیکی را برای ایجاد تعادل ذهنی در سگ جدی بگیرید.
  6. 6- تشویق مثبت: نژاد سگ پامرانین و هر نژاد دیگری، باید با آموزش اصولی کارهای مخلفی را یاد بگیرد. آموزش با تشویق بهترین اقدامی است که میتوانید انجام دهید.

اهمیت تربیت مناسب در سگ پامرانین بسیار بالاست، این سگ‌ها به دلیل خلق و خوی خاصی که دارند، میتوانند پرخاشگر و بد اخلاق باشند.

انواع سگ نژاد پامرانین

سگ‌های پامرانین به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شوند. سگ‌های پامرانین خرسی و پامرانین روباهی از مشهورترین گونه‌های این نژاد هستند. اما این دسته‌بندی‌ها تنها بر اساس ظاهر این نژادها هستند. استایل و فرم اندام، چهره و سر این نژادها هر کدام با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. در این بخش به بررسی انواع سگ نژاد پامرانین می‌پردازیم.

  1. 1- پامرانین خرسی: سگ‌های پامرانین خرسی دارای صورت گرم و بامزه هستند که درارای پوزه کشیده‌ای نیست. پوزه گرد و کوتاه این نژاد به شدت میتواند صورت بامزه‌ای را نشان دهد. گوش‌های پامرانین خرسی را طوری اصلاح می‌کنند که فرم گرد داشته باشد و استایل صورت خرس های بامزه را داشته باشد.
  2. 2- پامرانین روباهی: سگ‌های پامرانین روباهی دارای موهای بلند و ابریشمی هستند و پوزه بلند و کشیده‌ای دارند. این پوزه بلند شکل و فرم صورت روباه را تداعی می‌کند. معمولا فرم گوش در این نژاد میتواند بیشت راز سایر گونه‌های این نژاد، حس روباه را برای شما تداعی کند.
  3. 3- پامرانین عروسکی: این نوع از پامرانیت، ظاهر عروسکی جذابی دارد. در نگاه اول اصلا تصوی نمی‌کنید که این سگ، عروسک نباشد! ظاهر دوست داشتنی و مینیاتوری این نژاد بسیار خاص است. ابعاد این نژاد بسیار کوچک است و بسیاری از افراد به سگ فنجانی آن را می‌شناسند.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)