حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت هوش مصنوعی “Battery AI” سامسونگ در Galaxy S25 تا ۱۰ درصد عملکرد باتری را بهبود می‌دهد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

یکی از بخش‌هایی که در محصولات الکترونیک همیشه جای پیشرفت دارد، بخش باتری است. هوش مصنوعی این روزها سروصدای زیادی به پا کرده و چه بهتر که در زمینه بهبود باتری موثر واقع شود. به تازگی و در گزارشی غیررسمی می‌شنویم قابلیت هوش مصنوعی “Battery AI” سامسونگ در Galaxy S25 تا ۱۰ درصد عملکرد باتری را بهبود می‌دهد. این بهبود در عین عملکرد یکسان بوده و محدودیتی به مانند حالت ذخیره نیرو یا “Power Saver” ایجاد نمی‌کند.

قابلیت “Battery AI” سامسونگ Galaxy S25

سری گلکسی اس 24 با اولین مجموعه نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی سامسونگ به نام Galaxy AI معرفی شد. با توجه به اینکه مدل‌های جدید 53 درصد از سود عملیاتی سه ماهه اول 2024 غول کره‌ای را به خود اختصاص داده اند، بسیاری به این نتیجه می رسند که این ویژگی ها یکی از دلایل محبوبیت آنها خواهد بود.

طبیعتا سامسونگ می‌خواهد با همین فرمان به سمت گلکسی S25 هم برود. نسل دوم Galaxy AI در سال آینده می‌تواند علاوه بر ارتقا کیفیت عملکردهای فعلی، به ارائه بهبود در بخش‌های دیگر نیز کمک کند.

متاسفانه پیش‌تر شنیده بودیم که Galaxy S25 Ultra با همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مدل‌های قبلی عرضه خواهد شد. با این حال، سامسونگ قصد دارد با چیزی به نام «هوش مصنوعی باتری» یا “Battery AI” عملکرد آن را تا 10 درصد افزایش دهد.

سامسونگ

سامسونگ

شایعات ادعا می‌کنند که «هوش مصنوعی باتری» می‌تواند وظایف غیرضروری را که در سری گلکسی S25 اجرا می‌شوند، حذف کند تا عمر باتری را افزایش دهد.

اگر بخواهیم براساس اسم این قابلیت صحبت کنیم، باید گفت که هوش مصنوعی باتری می تواند یک ویژگی هوشمند جدید در نسل بعدی Galaxy AI باشد. احتمالا این ویژگی بدون تأثیر بر عملکرد، عمر باتری گوشی هوشمند افزایش می دهد.

طبق گزارش یک منبع ناشناس، کاربران سامسونگ می توانند بین 5 تا 10 درصد افزایش عمر باتری را به لطف این ویژگی تجربه کنند.

البته باید شفاف‌سازی کنیم که این منبع مستقیما به سری Galaxy S25 اشاره نکرده است. در نتیجه هنوز مشخص نیست که با این سری ارائه می‌شود یا مثلا جز قابلیت‌های به‌روزرسانی هوش مصنوعی سامسونگ خواهد بود. مثلا شاید با سری گوشی‌های تاشو سال ۲۰۲۴ یعنی سری گلکسی Z6 عرضه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که سامسونگ می‌تواند از هوش مصنوعی بهره بگیرد تا در بخش باتری برتری قابل توجهی نسبت به رقبا داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)