حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر آلگوریتم اینستاگرام به نفع حساب‌های نوپا و تولیدکننده محتوای اورجینال

نوشته

2 هفته قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

اگر نگاهی به این روزهای Instagram بیاندازید، این فضا را محیطی برای کپی‌کاران مختلف می‌بینید که از خلاقیت دیگران استفاده می‌کنند. خیلی اوقات این خلاقیت برای حساب‌های کاربری کوچک و نوپا است و کپی کردن حساب‌های بزرگتر اجازه نمی‌دهد آنطور که باید تولیدکننده محتوای اصلی دیده شود. اگر تولیدکننده محتوای اصیل هستید و به تازگی در اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کرده‌اید، خبر خوبی برای شما داریم. تغییر آلگوریتم اینستاگرام به نفع حساب‌های نوپا و تولیدکننده محتوای اورجینال در شرف وقوع است.

تغییر آلگوریتم اینستاگرام اردیبهشت ۱۴۰۳

تجربه کاربری استوری های اینستاگرام

ابراز علاقه اینستاگرام به حساب‌های کوچک‌تری که محتوای اصیل (Original) منتشر می‌کنند در این تصمیم هویداست. پلتفرم اشتراک‌گذاری محتوای تصویری متعلق به متا، در وبلاگ خود رسما اعلام کرد که در حال ایجاد تعدادی تغییرات است تا به محتوای منتشر شده توسط «سازندگان کوچکتر محتوای اصلی» نسبت به حساب‌هایی که دنبال‌کنندگان (Follower) زیادی دارند و جمع‌آوری‌کننده محتوای بازنشر شده هستند، اهمیت بیشتری بدهد.

این شرکت گفت، تغییر جدید برای دسترسی بیشتر به حساب‌های کاربری اینستاگرام که فالوورهای کمتری دارند، شامل ۴ تغییر در روند فعلی خواهد بود.

این تغییرات عبارتنداز:

۱- سیستم رتبه‌بندی جدید برای نمایش بیشتر سازندگان کوچک‌تر اجرا خواهد شد.

۲- در پست‌های توصیه شده (recommendations)، محتوای بازنشر شده (Repost) با محتوای اصلی (Original) جایگزین می‌شود.

۳- محتواهایی که به عنوان “کپی شده” یا “Repost” شناسایی شود، برچسب‌گذاری شده و به محتوای اصلی ارجاع داده می‌شود.

۴- محتوای حساب‌های بازنشرکننده (اصطلاحا کپی‌کارها) از پست‌های توصیه شده حذف می‌شوند.

اینستاگرام بدون تبلیغات

اینستاگرام

بازنشرکنندگان محتوای دیگر حساب‌های کاربری با اکسپلور اینستاگرام خداحافظی کنند!

اینستاگرام در پست خود با اشاره جدی به حساب‌های کاربری که “محتواهای مختلف را از دیگر تولیدکننده‌های محتوای اصلی، در صفحه خود جمع‌آوری و بانشر می‌کنند” یا به صورت خلاصه “Aggregators” می‌گوید:

“تولید محتوای اورجینال زمان و تلاش زیادی می‌برد، بنابراین کسانی که آن را تولید می‌کنند باید اعتبار و گستره نشر بیشتر آن را حتی زمانی که توسط حساب‌های دیگر بازنشر می‌شود، دریافت کنند. این بدان معناست که در آینده، وقتی الگوریتم‌های اینستاگرام دو یا چند محتوای یکسان را رصد می‌کند، تنها محتوای اصلی را به کاربران توصیه می‌کند.

اگر می‌پرسید “توصیه” کردن چیست باید بگویم علاوه بر نمایش در تب اکسپلور، در فید کاربران نیز محتواهایی نمایش داده می‌شود. این پست‌ها شامل پست‌های recommend یا توصیه شده هستند.

این شرکت گفت:

«این بدان معناست که محتوای اصلی مستقیما جایگزین محتوای بازنشر شده در بخش توصیه‌‌شده‌ها می‌شود»

و افزود که این کار تنها زمانی انجام می‌شود که محتوای اورجینال نسبتاً جدید باشد و ما مطمئن شویم که محتوا جدید از نظر صوتی و بصری کپی (بازنشر) شده باشد.

البته باید توجه داشته باشید که مثلا استفاده از میم یا محتوای کاملا ویرایش شده که به مانند “بازخورد” (همان Reaction) به محتوای دیگران باشد، شامل این محدودیت نمی‌شود.

متا می‌گوید زمانی که این اتفاق بیفتد، به تولیدکننده اصلی محتوا نیز خبر خواهد داد. به نظر ما این اتفاق خوبی است و باید دید که در عمل چطور کار خواهد کرد.

جلوگیری از سواستفاده از آلگوریتم جدید Instagram

این پلتفرم همچنین می‌افزاد که آن‌ها با انتشار انبوه محتوا نیز مقابله خواهند کرد. اگر حساب کاربری طی یک بازه ۳۰ روزه بیش از ۱۰ پست جمع‌آوری شده از حساب‌های کاربری دیگری که تولیدکننده محتوا نیستند را منتشر کند، محتوای مذکور در بخش توصیه‌شده‌ها قرار نخواهد گرفت.

به این معنی که اگر کسانی بخواهند با استفاده از این آلگوریتم جدید اینستاگرام، آن را دور بزنند؛ ممکن نخواهد بود. مثلا اگر چندین حساب کاربری بخواهند با بازنشر انبوه محتوای یک صفحه که تولیدکننده محتوا نیست، آن را برای آلگوریتم اینستاگرام به یک صفحه تولیدکننده محتوا تشبیه کنند؛ ممکن نخواهد بود.

به هر حال باید صبر کرد و دید که این آلگوریتم جدید چطور می‌تواند به نفع تولیدکننده محتوای اصلی عمل کند. طی حداقل ۳ ماه آینده باید تاثیر آن را در Instagram دید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تصمیم می‌تواند “حق را به حق‌دار برساند”؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بزن سرویس کن دهن این کپی‌کارها رو 🔗😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)